|
کدخبر: 239757

جلسه فوری مسئولان ارشد کشور درباره لایحه رتبه بندی معلمان

دولت برای برآورده کردن انتظارات جامعه فرهنگیان در اجرای نظام رتبه‌بندی مصمم است و بر همین اساس در هفته پیش‌رو جلسه‌ای برای رفع ایرادات طرح برگزار می‌شود

آموزشی جلسه فوری مسئولان ارشد کشور درباره لایحه رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت برای برآورده کردن انتظارات جامعه فرهنگیان  در اجرای نظام رتبه‌بندی مصمم است و بر همین اساس در هفته پیش‌رو جلسه‌ای برای رفع ایرادات طرح برگزار می‌شود.

یوسف نوری روز جمعه در حاشیه سفر یک روزه به مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز تاسف از تاخیر در اجرای این طرح ، افزود : نظام رتبه‌بندی فرهنگیان متاسفانه به دلایل مختلف با موانعی مواجه شد که از جمله آن تامین نکردن اعتبار پایدار برای اجرای آن در سال جاری بوده است.

وی توضیح داد : دولت قبل اعتباری را از محل فروش اموال در تبصره‌ی ۲ جزء یک بند “و” بودجه ۱۴۰۰ برای این طرح در نظر گرفته بود که محقق نشد و به همین دلیل طرح با مانع عدم تامین اعتبار مواجه شد.

وزیر آموزش و پرورش یک دلیل دیگر تاخیر در اجرای نظام رتبه بندی را هم ناقص بودن لایحه‌ دولت دوازدهم و پوشش ندادن انتظارات فرهنگیان برشمرد و گفت : دولت مردمی سیزدهم مصمم است که در اسرع وقت این چالش‌ها را برطرف کند و به همین دلیل دولت با نگاه ویژه رئیس‌جمهوری در نخستین گام برای اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان در سال آینده ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پایدار پیش‌بینی کرد و این طرح به دلیل پیش‌بینی شدن اعتبار پایدار قطعا در سال آینده اجرا خواهد شد.

نوری با تاکید بر این نکته که برای سال جاری نیز اقداماتی در حال انجام است تا موانع اجرای طرح برداشته شود ، افزود : با نگاه بسیار خوب و مساعد رئیس‌جمهوری و پیگیری مجلس و دید مساعد شورای نگهبان این موضوع در دست بررسی قرار گرفت و رفت و برگشت زیادی داشت که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد : خوشبختانه رئیس‌جمهوری نسبت به این موضوع توجه زیادی دارد و قرار شد در همین زمینه جلسه‌ای متشکل از مسوولان ارشد کشور تشکیل شود و متعاقب آن نیز روز یکشنبه برای رفع ابهامات شورای نگهبان در رابطه با ایراداتی که به این مصوبه مجلس گرفته بودند جلسه‌ای خواهیم داشت. انشالله در این رفت و برگشت طرح اصلاح شود و به نتیجه برسد.

وی ضمن ابراز امیدواری بابت  محقق شدن انتظارات فرهنگیان گفت : قطعا اگر دولت پیگیر درخواست فرهنگیان نبود اعلام می‌کرد که حل مشکل در سال جاری ممکن نیست ، اما این عزم در دولت وجود دارد که چالش‌های موجود را رفع کند.

نوری درباره سفر به مازندران و دیدار با معلمان و دانش‌آموزان نیز گفت: جلسه خوبی با معلمان و دانش‌آموزان نوشهر و چالوس داشتیم. معتقدیم باید حرف معلم و دانش‌آموز را بشنویم و به آن عمل کنیم.

وی افزود : خوشبختانه این عزیزان موشکافانه موضوعات را مطرح کردند. جای خوشحالی است که همکاران ما ارائه‌های اینچنین دقیقی دارند. امیدواریم بتوانیم در دولت تقاضاهای همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان را به سرانجام برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش برای حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران، افتتاح یک مدرسه ۱۲ کلاسه و دیدار با معلمان و دانش‌آموزان غرب مازندران به نوشهر سفر کرد


 

منبع: فارس
  • فرهنگی ارسالی در

    خیلی جالبه دزدان کشور رو جمع کنید ببینین در صدی از شون کم نشه به کشورهای عربی هم در صدی کم نشه به حقوق های نجومی در صدی کم نشه اونوقت یک درصد به حقوق معلمان زیا د کنن پاشین جمع کنین خودتونو

  • علی ارسالی در

    اصولگرا واصلاح طلب دریک جا توافق وتفاهیم دارنداون هم درندادن حق معلم وبی توجه به آمو زش وپرورش

ارسال نظر