|
کدخبر: 239981

بیانیه تند کانون تربیت اسلامی درباره رتبه بندی معلمان

کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این کانون فرایند مطالبه‌گری فرهیخته و انقلاب مدار را از برخی جریان‌سازی‌های هنجارشکن اخیر که دست‌های نفاق و عوامل معاند در میدان‌داری آن آشکار است، جدا و مبرا می‌داند.

 کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سال‌هاست که موضوع رتبه‌بندی و عدالت نظام پرداخت، از مطالبات جدی فرهنگیان است. تأخیر و عدم اهتمام لازم در تحقق آن، صبر و طومأنینه و آرامش خاطر را از نظام آموزش گرفته است. عمیق شدن فاصله طبقاتی و بین دستگاهی در نظام پرداخت و تورم‌های بی تدبیر 8 سال گذشته، خسارات معیشتی بزرگی بر زندگی فرهنگیان گرامی وارد نموده است.

در این سال‌ها، موضوع رتبه‌بندی بیشتر مانور رسانه‌ای و بازی با افکار عمومی بود تا خواست و مطالبه و اراده جدی در وزرای آموزش و پرورش و دولت گذشته. حتی میدان‌داران فعالیت‌های صنفی(که این چند ماه با ادعای مطالبه‌گری به نمایش پرداخته‌اند) ، در 8 سال گذشته به خمودگی، عافیت طلبی، حرکات نمایشی و سهم‌خواهی‌های انتصاباتی مشغول بوده‌اند.

در بیانیه آمده است: امروز، همچنان موضوع ارتقای منزلت فرهنگیان و موضوع رتبه‌بندی از مطالبات جدی نظام آموزشی است. حال که مساعی دولت محترم و همراهی مجلس شورای اسلامی، موضوع رتبه بندی را روی مسیر تحقق قرار داده‌اند، انتظار است اهتمام راسخ و انقلابی رئیس جمهور، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، مؤید فعل خواستن و اجرا و اقدام بوده و شأن و منزلت فرهنگیان با تأخیرهای اداری و مالی و خواسته و ناخواسته مورد  بی‌احترامی، کم توجهی و بی‌مهری قرار نگیرد.

امروز زمان به چالش انداختن امکان سنجی‌های اجرا و تحقق نظام رتبه‌بندی نیست. ارکان قانون‌گذاری و نظام دولتی، مدت‌ها فرصت بررسی، تحقیق و تأمین تمهیدات اجرایی را داشته‌اند و نظام رتبه‌بندی، فقط منتظر ابلاغ جهادی و اجرای انقلابی آن است.

 کانون تربیت اسلامی با احساس وظیفه اسلامی و انقلابی خود، رسالت حمایت از حاکمیت ولایت‌مدار و دولت انقلابی و مردمی را به ظهور و بروز رسانده است. با این حال ضمن امید داشتن به تلاش ثمربخش دولت و مجلس و شورای نگهبان، پایش، مراقبه و مطالبه‌گری اصولی  را نیز وظیفه خود می‌داند.

لذا ضمن ارج نهادن به اراده دولت مردمی و مجلس انقلابی، انتظار می‌رود تحقق نظام عادلانه پرداخت و پیگیری رتبه بندی معلمان بدون وقفه و تأخیر مورد اقدام قرار گیرد.

* اعلام برائت از جریانات هنجارشکن و نمایشی بانیان وضع موجود و لزوم تدبر در مسیر حق طلبی و عدالت خواهی

این بیانیه می‌افزاید: این روزها شاهد میدان دارای و تحرکات برخی افراد مدعی هستیم که سال‌ها در همراهی با بانیان وضع موجود و حمایت از وضع 8 ساله گذشته، می‌بایست پاسخگوی افعال و اقدامات نفاق انگیز خود باشند. با اینحال با ادعای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی به میدان آمده و  این روزهای نظام آموزشی را به برخی بی سلیقگی‌ها و هجمه‌های مغرضانه مبتلا نموده‌اند.

کانون تربیت اسلامی، ضمن تأکید بر ضرورت توجه به منزلت و کرامت و معیشت فرهنگیان، اجرای عدالت در نظام پرداخت بین دستگاه‌های اجرایی و تحقق نظام رتبه‌بندی را امری ضروری و غیر قابل مماشات می‌داند.

با این حال فرایند مطالبه‌گری فرهیخته و انقلاب مدار را از برخی جریان‌سازی‌های هنجارشکن اخیر که دست‌های نفاق و عوامل معاند در میدان‌داری آن آشکار است، جدا و مبرا می‌داند و  پناه بردن برخی کنشگران وابسته  به رسانه‌های بیگانه و عوامل نفاق خارج از کشور را محکوم می‌نماید.

امید و انتظار آن می‌رود که دولت مردمی آیت الله رئیسی، ضمن وفای به عهد وعده‌های ارزنده خود در احقاق حق معلمان، رفع تبعیض‌های بین دستگاه‌ها، اجرای عدالت و مبارزه با شکاف طبقاتی، و فساد دولتی، فرایند اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی فرهنگیان را از جمله اولویت‌های ویژه دانسته و اراده قطعی و اقدام موثر و عاجل خود را مبذول کند.

همچنین «کانون تربیت اسلامی از همکاران انقلابی دعوت می‌نماید که ضمن پیگیری قانونی مطالبات خویش با هوشیاری و بصیرت، صف خود را از دست‌های پشت پرده عوامل بیگانه جدا نمایند».

 

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    این کانون چون وابسته است نمی‌تواند صد در صد تشکلات صنفی را لضی. نگه دارند.تشکلات صنفی وابسته به جریان خارج و یا حتی وابست ه به حکومت نمی‌توانند رضایت معلمان را کس ب کنند
    .تشکلات صنفی بایدمردمی باش ند و به حکومت ها وابسته نباشند
    خو ب همین کانون تربیت اسلامی هم وابسته هست .اول باید وابسته نباشد بعد بیاد از حق مع لم دفاع کند

  • ناشناس ارسالی در

    همین تشکلات هم وابسته هستند متاسفانه
    صد درصد طرف معلم نمیگیرند

  • ناشناس ارسالی در

    تشکلات باید خالص خالص مردمی باشند
    و حکومتی شدند آخرش آنچنان باید و شاید ط رف صنف را نمیگیرند

  • ناشناس ارسالی در

    همین کانون کی طرف معلم گرفته ؟
    هی چ وقت
    حالا دیده عدهایی. اومدند مط البات معلمان را مطالبه گری میکنند
    میبینه از غافله عقب مانده .اومده از طرف معلم جانبداری می‌کنه ..اگه راست می‌گفتید قبل این گروه‌ها مطالبه گری می‌کردید حتی دوره قبل دولت قبل هم سکوت داشتید در این همه چپاول صندوق به نفع دولت
    میب

  • ناشناس ارسالی در

    خودشان هم وابسته هستند .تشکلات صنفی معلمان صد درصد باید مردمی باشد

  • فرهنگی ارسالی در

    نفسهای اخرتونه

  • ناشناس ارسالی در

    خیال کردید تا اسفند ما حق مان را چهارده سال است نداده آید،دادبد دادید
    ندادید ما این عید تحریم میکنیم .سفره خالی جیبی خالی کلمات قشنگ به چه درد میخورد .د هر روز برای مسولان عید است چون جیبشان پر است

  • بهنام قاسمی ارسالی در

    جرا اين كونه حرف ها رو به كاركنان قوه قض اييه نزديد.كه.تجمع كردند.ديواري ك تاه تر از معلمان بيدا نكرديد

  • ناشناس ارسالی در

    اره .من ،دخترم ،پسرم همه راست میگیم
    همه حقیم .همه آدم خوب .همه آدم حسابی

    اما عروس و داماد همه بد .همه نامحرم
    عضو خونه نمی‌شوند و نخواهند شد.
    ما رویشان حساب نمی‌کنیم اینها با دشمن هستند ..حرف کانون تربیت

  • ناشناس ارسالی در

    جلوی بعضی باج خواهی را را بگیرید حتما منابع مالی رتبه بندی تامین خواهد شد آقا تو را خدا تمام سوراخ وسمه های دولت وغیره را نمی شود با منابع مالی این نهاد پوشاند یه کمی هم از دیگر نهاد ها دریوزگی کنید و دست این وزیر خاک توسری آپ را باز بگذارید تا این هم خودی نشان دهد والله خود نمایی این آقا هم به نفع خودتون هست . چون گرگ زاده ات تو هم این نهاد تعلیم می بینه

  • ناشناس ارسالی در

    بخدا سر وکارمان گذاشتن دیگه از هر چه رتبه بندی و.خسته شدم نمی دانم دیگه چه بگم خدا بر عاملین این وضعیت را لعنت کند

ارسال نظر