|
کدخبر: 306871

چگونه در سه ماه انگلیسی صحبت کنیم؟ ( 10 تکنیک اصلی)

چگونه در سه ماه انگلیسی صحبت کنیم؟ اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه را دارید با ما همراه باشید.

چگونه در سه ماه انگلیسی صحبت کنیم؟

چگونه در سه ماه انگلیسی صحبت کنیم؟ این سوال بسیاری از افرادی است که قصد یادگیری زبان انگلیسی در کوتاه‌ترین زمان را دارند. شاید این سوال، برای شما کمی عجیب یا حتی به نظر احساسی و شعارگونه باشد، اما در جواب باید گفت که بله، شما می‌توانید در سه ماه انگلیسی صحبت کردن را کاملاً اصولی و خوب یاد بگیرید؛ البته به شرط رعایت دستورالعمل‌هایی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

چگونه با 10 تکنیک در سه ماه انگلیسی صحبت کنیم؟

اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه در سه ماه انگلیسی صحبت کنیم؟ در ادامه این مقاله قصد داریم 10 تکنیک برای یادگیری و آموزش مکالمه زبان انگلیسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن را به شما آموزش دهیم. به خواندن ادامه دهید.

هدف خود را از یادگیری زبان مشخص کنید

اولین و شاید مهمترین اقدامی که برای یاد گرفتن زبان انگلیسی در سه ماه به آن نیاز دارید، مشخص کردن هدف و نوشتن آن است. در واقع شما می‌توانید با ایجاد هدف، نوع دیگری به یادگیری زبان انگلیسی نگاه کنید. به عنوان مثال، اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی تجاری در سه ماه را دارید، می‌توانید هدف خود را روی همکاری با شرکت‌های تجاری بزرگ دنیا قرار دهید. یا رسیدن به ماشین موردعلاقه، خانه رویایی و یا مهاجرت کاری می‌تواند یک هدف 3 ماهه برای یادگیری زبان انگلیسی شما باشد. نوشتن اهدافتان را روی یک برگه فراموش نکنید.

زبان انگلیسی را با صدای بلند بخوانید

یکی دیگر از روش‌های یادگیری سریع‌ مکالمه انگلیسی، تمرین کردن با صدای بلند است. شما نباید از بلند صحبت کردن و حتی اشتباه صحبت کردن خود بترسید؛ چرا که افراد وقتی یک زبان جدید را یاد می‌گیرند مسلما مرتکب اشتباهات و خطاهای گفتاری می‌شوند. در این مرحله می‌توانید از کتاب، روزنامه، مطالب وبسایت‌ها و یا منبع دیگری که به زبان انگلیسی نوشته شده است، استفاده کنید. در واقع، در این روش، مغز و زبان شما به انگلیسی صحبت کردن عادت می‌کنند.

چگونه در سه ماه انگلیسی صحبت کنیم؟

تکرار گام مهمی در یادگیری سه ماهه مکالمه زبان انگلیسی است

مسلما برای یادگیری زبان، هر چقدر تکرار و تمرین شما بیشتر باشد؛ تسلط و لهجه شما بهتر می‌شود. شما در طول روز نیاز دارید که مدام این مکالمات را تکرار کنید. بهتر است برای یادگیری مکالمه انگلیسی، روزی ۸ ساعت انگلیسی بخوانید. در این ۸ ساعت،  یک ساعت را به یادگیری لغات، دو ساعت به روخوانی از کتاب و مجلات، دو ساعت را به انجام مکالمات دو طرفه (جلوی آینه، شریک گفتاری) و سه ساعت را به گوش دادن، اختصاص دهید. البته تعیین این زمان‌بندی‌ها به میزان مهارت و نیاز شما بستگی دارد و منظور از مشخص کردن این زمان‌ها، صرفا برای آگاهی شما نسبت به زمان اختصاص داده شده به گوش دادن و خواندن متون انگلیسی است؛ چرا که افرادی که قصد یادگیری مکالمه را دارند هر چقدر بیشتر گوش بدهند، بیشتر یاد می‌گیرند.

با یک انگلیسی زبان گفتگو کنید

هیچ چیز به اندازه مکالمه با شریک مکالمه‌ای در تقویت مکالمه موثر نیست. اینکه بتوانید به راحتی زبان انگلیسی تجاری را یاد بگیرد، موثر نیست؛ در واقع شما با صحبت کردن با یک انگلیسی زبان، می‌توانید مکالمه بهتری را داشته باشید. اگر به فرد انگلیسی زبانی دسترسی ندارید، می‌توانید از انجمن‌های تبادل زبان یا اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

گوش دادن به اخبار را فراموش نکنید

یک روش موثر دیگر برای یادگیری سریع مکالمه انگلیسی، گوش دادن به اخبارهای ورزشی، سیاسی و هر خبر دیگر از شبکه‌های انگلیسی ‌زبان است. مجریان اخبار با توجه به وظایفی که دارند، با لحن آرام و شمرده‌ای، صحبت می‌کنند؛ از این‍‌‌رو شما می‌توانید برای تقویت تلفظ خود از این روش‌ها استفاده کنید.

روی لهجه خود تمرکز بیشتری کنید

همانطور که در ایران گویش‌های مختلفی برای زبان فارسی وجود دارد، در کشورهای خارجی نیز لهجه‌ها و گویش‌های مختلفی برای این زبان وجود دارد. در واقع شما باید روی لهجه خود برای زبانی که قصد دارید آن را به سرعت یاد بگیرید کار کنید. به عنوان مثال گویش اسپانیایی با گویش نیوزلندی که هر دو انگلیسی هستند، تفاوت دارند. همچنین برای هدف کسب درآمد از زبان انگلیسی نیز لهجه بسیار مهم است. افرادی که قصد شرکت در دوره TTC دارند، باید تسلط کافی روی لهجه انگلیسی خود داشته باشند.

یادگیری گرامر، امری مهم در یادگیری زبان انگلیسی است

حتی اگر شما تنها قصد داشته باشید که مکالمه زبان انگلیسی را یاد بگیرید، لازم است گرامر و دستورهای آن را هم بدانید. به عنوان مثال، تا زمانی که شما ندانید فعل و فاعل کدام قسمت از جمله باید قرار بگیرد، مسلما نمی‌توانید گفتگوی مطلوبی را داشته باشید. یادگیری گرامر و قواعد دستوری زبان انگلیسی نه تنها دشوار و زمان‌بر نیست؛ بلکه در چند جلسه و با صرف زمان کوتاهی می‌توانید به مهارت مطلوبی در آن برسید.

جلوی آینه با خودتان صحبت کنید

گاهی اوقات شرایط برای مکالمه با یک فردی که به مکالمه انگلیسی تسلط دارد، به عنوان شریک زبان امکان‌پذیر نیست، از این رو شما می‌توانید با خودتان مکالمه کنید. برای این کار می‌توانید، جلوی آینه بایستید و با خودتان صحبت کنید. شاید در ابتدا این روش کمی غیرمعمول باشد، اما لازم است بدانید که این روش به یادگیری و افزایش مهارت مکالمه شما کمک فراوانی می‌کند.

آموزش مکالمه زبان انگلیسی

با شنیدن موسیقی و دیدن فیلم‌ها انگلیسی را یاد بگیرید

یکی دیگر از روش‌هایی که به عنوان راه حل در برابر پرسش چگونه در سه ماه انگلیسی صحبت کنیم؟ وجود دارد این است که به این زبان ببینید و بشنوید. دیدن فیلم‌ها و گوش دادن به موسیقی‌هایی که متناسب با علایق و سبک سلیقه شما هستند. در واقع شاید در ابتدا فکر کنید این‌ موارد، تنها جنبه سرگرمی دارند، اما شما با گوش دادن به موسیقی‌های انگلیسی و تماشا کردن فیلم‌ها، می‌توانید مهارت شنیداری و گفتاری خود را بهبود ببخشید.

از دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی استفاده کنید

استفاده از پکیج‌ها و دوره‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی، روش دیگری برای یادگیری سریع و فوری مکالمه زبان انگلیسی هستند. می‌توانید با مراجعه به وب سایت‌ها و مراکز آموزشی معتبر زبان انگلیسی، این دوره‌های آموزشی را به صورت آنلاین تهیه کنید و از آن‌ها برای افزایش مهارت گفتگو و یادگیری زبان انگلیسی در دوره‌های مقدماتی و حتی پیشرفته استفاده کنید.

 کلام نهایی

با توجه به اینکه یادگیری سه ماهه مکالمه انگلیسی یک مهارت اختصاصی محسوب می‌شود، از این رو شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که در بالا اشاره کردیم، مهارت گفتگوی خود را به سرعت بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید با استفاده از آموزش فشرده زبان انگلیسی سریع که در وبسایت سفیر به آن اشاره شده، در کمترین زمان ممکن مکالمه به زبان انگلیسی را فرا بگیرید. برای دسترسی به کلاس‌های مکالمه انگلیسی و سایر دوره‌ها به سایت موسسه سفیر به آدرس gosafir.com مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با تلفن 02184346 با کارشناسان این موسسه در ارتباط باشید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها