|
کدخبر: 139520 شاپور پشابادی

اختصاصی گسترش نیوز:

هدفون گران ارزش خرید دارد؟ + جدول قیمت

معیار رقابت در دنیای ساخت هدفون، ارائه صدای طبیعی است. تولیدکننده پیشتاز باید بتواند محصولی ارائه کند که شما را از حضور فیزیکی در یک کنسرت بی‌نیاز کند.

اصناف هدفون گران ارزش خرید دارد؟ + جدول قیمت

هدفون‌های باکیفیت معمولاً گران قیمت هستند. قیمت هدفون‌های برند معمولا بسیار بیشتر از پول گوشی‌های میان‌رده است. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا این ابزار شنیداری به ظاهر ساده تا به این حد گران است؟ برای یافتن پاسخ سوال خود با گسترش‌نیوز همراه باشید.

بازسازی آیده‌آل صدا

برای خرید ساده‌ترین هدفون شرکتی مثل سونی باید ۳۰۰ تومان هزینه کرد. پرچمدار این شرکت حدود ۹ میلیون قیمت دارد. برای خرید هدفون Galaxy Buds Live باید حدود سه و نیم میلیون اختصاص داد. هدفون‌ّهای پیشرفته شیائومی و هوآوی ارزان‌تر هستند اما حداقل باید ۲ میلیون پرداخت کنید.

می‌‌توان گفت که معمولاً قیمت هدفون هر چه بالاتر باشد صدای باکیفت‌تری دریافت خواهید کرد. از کلمه معمولا استفاده کردیم چون بخشی از قیمت هدفون‌های برند، در واقع پول اعتبار و پرستیژ تولیدکننده است. اکنون می‌توان به این سوال مهم پرداخت که علت گرانی نجومی هدفون‌هایی که برای ساخت آنها از آخرین فناوری بازار استفاده شده است چیست؟

کافی است صدای هدفون زیر ۵۰۰ هزاری را با محصولات پیشتاز مقایسه کنید. مقرون به صرفه بودن به بودجه فرد بستگی دارد اما تا جایی که به کیفیت و تجربه شنیدن مربوط می‌شود هدفون‌های ارزان قیمت شباهتی به محصولات درجه یک ندارند. برای درک این تفاوت کافی است کیفیت صدای این دو را در عمل مقایسه کنید. بسیاری از ما ممکن است این همه هزینه کردن را ناموجه بدانیم و گزینه‌های های تک را تجربه نکرده باشیم اما اگر چنین کنیم دیگر نمی‌توان با صدای هدفون‌های معمولی کنار آمد. تجربه‌ای که ارزان‌قیمت‌ها و گران‌قیمت‌ها ارائه می‌کنند کاملا متفاوت است. معیار رقابت در دنیای ساخت هدفون، ارائه صدای طبیعی است. تولیدکننده پیشتاز باید بتواند محصولی ارائه کند که شما را از حضور فیزیکی در یک کنسرت بی‌نیاز کند. در دنیای واقعی از نویز و صداهای آزاردهنده خبری نیست بنابراین هدفون کارآمد باید بتواند این خصوصیت را بازسازی کند. در هدفون‌های باکیفیت تغییر تن و بسامد صوت با ایجاد نویز همراه نیست و کاربر درصد بسیاری از عناصر و ترکیبات صدا را دریافت می‌کند. از طرف دیگر صداهای محیطی به شکل موثر حذف می‌شود. بخش دیگری از گرانی به کیفیت مواد به کار رفته مربوط می‌شود چون این محصولات معمولا ضدضربه هستند.

گزینه‌های متوسط قیمت

با این حال باید توجه داشت که خرید این نوع اقلام همیشه هم مقرون به صرفه نیست. مهم‌ترین عامل مرتبط، مکانی است که موسیقی گوش می‌کنید. اگر محل کار شما شلوغ و پرسروصداست یا هدفون را بیشتر برای استفاده در مکان‌هایی مثل مترو می‌‌خواهید پرداخت این همه هزینه چندان معقول نخواهد بود چون درصدی از شفافیت و جزییات موسیقی‌ از دست می‌رود. البته اگر مدام در حال رفت و آمد در مکان‌های شلوغ هستید به آن معنا نیست که باید به همان محصولات ارزان قیمت بسنده کنید. بسیاری از محصولات میان‌رده‌ای که زیر یک میلیون تومان قیمت دارند هم برای شما ایده‌آل خواهند بود. در ادامه فهرست هدفون‌های متوسط‌قیمت و پرفروش بازار را مشاهده می‌کنید.

قیمت-هدفون

بدیهی است که هنگام خرید هدفون‌های پیشتاز باید چند موسیقی مختلف را امتحان کرد. اگر برای اولین بار است که هدفون تراز اول فلان برند را می‌خرید حتما به صورت حضوری خرید کنید تا امکان آزمون صدا وجود داشته باشد. همان‌طور که گفته شد قیمت بسیاری از این محصولات با گوشی‌ میان‌رده برابری می‌کند بنابراین حتماً محصول گارانتی‌دار خریداری کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها