|
کدخبر: 303654

۶ تاثیر بسته بندی بر افزایش فروش و بازاریابی محصولات!

بسته بندی اصولی ساختار خاصی دارد. در این مطلب آسان پک مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک بسته بندی اصولی و مناسب برای افزایش سهم فروش برندها داشته باشد را ارائه کرده است.

برای اینکه محصولات مد نظرتان شانس بیشتری برای فروش داشته باشند و بتوانید برند خودتان را نسبت به رقبایتان متمایز کنید، لازم است که ساختار بسته‌بندی اصولی را بشناسید. با شناخت اصول طراحی و بسته‌بندی می‌توانید بهترین جعبه یا کارتن را برای هر محصول در نظر بگیرید و شانس فروش محصولاتتان در بازار را تا چند برابر افزایش دهید.

در این مطلب آسان پک تاثیرات مهم بسته‌بندی اقلام مختلف در افزایش فروش و تبلیغات و نکاتی که برای تولید انواع بسته‌بندی باید در نظر داشته باشید را ارائه کرده‌است. در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر درباره چاپ جعبه مقوایی و تولید انواع بسته‌بندی‌های کارتنی و... دارید، با تیم حرفه‌ای آسان پک در ارتباط باشید.

اصول تولید بسته‌بندی‌های حرفه‌ای برای افزایش فروش

برای اینکه اقلام و محصولات مد نظرتان را به بهترین نحو بسته‌بندی کرده و به دست مشتریانتان برسانید، لازم است که موارد زیر را به عنوان اصول بسته‌بندی در نظر داشته باشید.

1) محافظت از محصول و معرفی برند

اولین گزینه در بسته‌بندی اصولی توجه به کیفیت است. چون بسته‌بندی اولین بخشی است که مشتریان با آن مواجه می‌شوند و معرف کیفیت محصولات برند خواهد بود.

اگر بسته‌بندی مناسبی را برای محصولاتتان انتخاب نکنید، مشتریانتان تصور می‌کنند که فرصت کافی برای تولید بسته‌بندی در نظر نگرفته‌اید و به مشتریان خودتان اهمیت نمی‌دهید. در نهایت، این موضوع به آن‌ها این باور را می‌د‌هد که اجناس و محصولاتتان نیز کیفیت مناسبی ندارند.

2) درج اطلاعات و تصاویر روی بسته‌بندی

روی بسته‌بندی اطلاعات محصول و برند را درج کنید. اطلاعاتی مانند دستورالعمل‌ها به مشتریان کمک می‌کنند تا با شناخت بیشتری محصول مورد نظر را انتخاب کنند.

با کمک تصاویر و دستورالعمل‌های ارائه شده، مشتریان می‌توانند محتویات درون بسته‌بندی را تشخیص دهند. همچنین مشتریان می‌توانند محصولات برند را درون قفسه‌ها یا شلف‌های فروشگاه و ویترین فروشگاه‌های اینترنتی شناخته و آن را سفارش دهند.

3) تبلیغ و بازاریابی محصول

تحقیقات و نظرسنجی‌های نشان می‌دهد که طراحی بسته‌بندی بر تصمیمات و خرید مشتریان تاثیر قابل توجهی دارد؛ و بسته‌بندی یکی از نقش‌های مهم را در بازاریابی و فروش محصولات و آگاهی از برند ایفا می‌کند.

بنابراین، اگر تمرکز کافی روی بسته‌بندی محصولاتتان نداشته باشید و به کیفیت بالای بسته‌بندی‌هایتان توجه نکنید، سهم فروش بالقوه و فرصت تبلیغ برندتان را از دست خواهید داد.

4) متمایز شدن نسبت به رقبا

با توجه به اینکه هر کدام از تولیدکنندگان اصول و قوانین خاص خودشان را برای بسته‌بندی محصولاتشان دارند، با انتخاب یک بسته‌بندی متفاوت می‌توانید نسبت به رقبایتان متمایز دیده شوید. یعنی، بسته‌بندی که طراحی، کیفیت و زیبایی ظاهری آن قابل توجه باشد می‌تواند شما را به یکی از برترین و پرفروش‌ترین برندهای بازار تبدیل کند.

5) راحتی در استفاده و حمل و نقل

یکی از نقش‌های کاربردی و مهم بسته‌بندی اصولی، محافظت از محصولات در حین حمل و نقل، فروش و... تا لحظه خرید محصول و باز کردن بسته‌بندی توسط مشتری است. اگر محصول هنگام دریافت مشتری آسیب دیده باشد، تصور فرد به همان اندازه از برند تولید کننده آسیب می‌بیند و باید برای تغییر این موضوع محصول را تعویض و رضایت مشتری را جلب کنید.

بسته‌بندی مناسب باید به راحتی باز شود و طراحی بسته‌بندی باید به نحوی باشد که خارج کردن محصول از داخل بسته‌بندی ساده و راحت باشد. این موضوع تجربه بهتری برای مشتری ایجاد کرده و وفاداری او را تقویت می‌کند.

6) قابلیت چاپ پذیری

بسته‌بندی‌های شامل عناصر برند مانند آرم، رنگ‌های برند و فونت‌های برند است؛ و به مشتریان کمک می‌کند تا شرکت سازنده‌ی محصول را شناسایی کنند. هم‌چنین بسته‌بندی مناسب می‌تواند برای معرفی برندها به مشتریان جدید موثر باشد.

 با کمک چاپ پذیری بسته‌بندی اصولی می‌توانید محصولاتتان را با رنگ‌بندی و ساختار خاصی بسته‌بندی کرده و چیدمان آن‌ها را در فروشگاه نظم دهید. این موضوع می‌تواند به شناسایی برند حتی از فواصل دور کمک کند و همیشه مشتریانتان را حفظ کرده و مشتریان جدیدی را با خودتان همراه کنید.

نوع و روش چاپ و انتخاب روش درست طراحی و چاپ بسته‌بندی نیز می‌تواند به کیفیت چاپ طرح و رنگ بسته‌بندی‌های مد نظرتان کمک کند. چاپ افست ، چاپ فلکسو، چاپ دیجیتال، چاپ اسکرین و ... از جمله انواع روش‌های مناسب چاپ هستند که می‌توانید با مشاوره صحیح و مناسب با فعالین صنعت چاپ و بسته بندی آن‌ها را انتخاب کرده؛ و بسته بندی‌های مناسبی را برای محصولاتتان تولید کنید.

موارد مهم در طراحی و بسته‌بندی برای تبلیغات

به طور کلی مواردی که باید در انتخاب و طراحی بسته‌بندی خود مد نظر قرار دهید عبارتند از:

1) مخاطبان

یکی از عوامل کلیدی که برای تهیه بسته‌بندی اصولی باید مد نظر داشته باشید مشتریان و مخاطبانتان هستند. باید ترجیحات، علایق و انتظارات آن‌ها از محصول را بدانید و زمان طراحی و تولید بسته‌بندی به این موارد توجه داشته باشید.

2) نام تجاری برند

بسته‌بندی باید با شخصیت برند شما هم‌خوانی داشته باشد؛ زیرا این بسته‌بندی است که به مشتریان کمک می‌کند تا محصولات برند مورد نظر را شناسایی کند. همچنین هماهنگی بسته‌بندی و نام تجاری به ایجاد هویت منسجم برند کمک می‌کند.

3) نوع محصول

بسته‌بندی باید طبق اصول صحیح و به درستی انتخاب شده باشد. در واقع، بسته‌بندی باید به خریداران کمک کند تا به سرعت نوع محصول را برای خرید شناسایی کنند.

4) محافظت از محصول

موقع سفارش بسته‌بندی باید این موضوع را در نظر داشته باشید که محصول خودتان را از چه چیزهایی محافظت می‌کنید. از جمله این عوامل می‌توان به نور، رطوبت، جریان هوا، ضربه و ... اشاره کرد.

5) استانداردهای بسته‌بندی

استانداردها، قوانین و مقررات بسته‌بندی از عوامل دیگری هستند که باید موقع تولید طراحی و بسته‌بندی مورد توجه قرار بگیرند.

6) بودجه بسته‌بندی

بودجه در نظر گرفته شده برای بسته‌بندی بسیار مهم است. باید طراحی و بسته‌بندی را با بودجه مد نظرتان متعادل و هماهنگ کنید.

سخن پایانی

جعبه‌های مقوایی و کارتن‌ها ممکن است مانند کارتن بیسکوییت‌ها و شکلات‌ها به شکل مربعی و با طراحی ساده و خاص به بازار عرضه شوند، یا اینکه ترکیب رنگ و ساختار منحصر به فردی برای آن‌ها انتخاب شده باشد.

همچنین، با توجه به ساختار بسته‌بندی اصولی، باید جعبه‌ها و کارتن‌های بسته‌بندی دارای کیفیت مناسبی باشند و رنگ‌بندی و ساختار آن‌ها به نحوی تنظیم شده باشد که توجه مخاطبان را به خودش جلب کند.

برای خرید انبوه انواع کارتن و بسته‌بندی‌های اصولی با تیم متخصص آسان پک در ارتباط باشید.

سؤالات متداول + جواب

1) آیا بسته‌بندی در فروش محصولات مؤثر است؟

بسته‌بندی روی نحوه‌ی درک مصرف‌کنندگان از محصولات مؤثر بوده و با تحریک احساس مشتریان حس خرید را در آن‌ها تقویت می‌کند.

2) چرا رنگ‌ها و چاپ بسته‌بندی مهم است؟

رنگ‌ها بر روی مصرف‌کنندگان و انتخاب آن‌ها تأثیرگذار هستند. به طور مثال رنگ قرمز محرک است و ضربان قلب را بالا می‌برد و باعث افزایش اشتها می‌شود. به همین دلیل شرکت‌های مواد غذایی از این رنگ در بسته‌بندی محصولات خودشان استفاده می‌کنند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها