|
کدخبر: 240016

خبر مهم در مورد وام ازدواج / ضامن حذف می‌شود؟

یک نماینده مجلس گفت: وام‌هایی که زیر ١٠٠میلیون تومان باشند، بدون ضامن پرداخت می‌شود و برای وام‌های مربوط به ازدواج نیز تا ١٠٠میلیون به ضامن نیازی نیست.

وام بدون ضامن؛ یکی از جدیدترین اتفاقات این روزها در حوزه تسهیلات. قرار بر این شده تا بانک‌ها موظف شوند بدون ضامن تا ١٠٠میلیون تومان تسهیلات دهند. پیش از این نیز یکی از مشکلات وام‌گیرندگان همین بود: داشتن ضامن کارمند برای دریافت تسهیلات.

حال این قانون برای وام‌های زیر ١٠٠میلیون تومان حذف شده است. یکی از وام‌هایی که درخواست زیادی برای آن وجود دارد، وام ازدواج است. اما آیا وام ازدواج هم بدون ضامن خواهد شد؟

ارکانی در پاسخ به این سوال که آیا دریافت وام ازدواج هم بدون ضامن خواهد شد، گفت: طی صحبت‌هایی که با معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد داشتم، ابلاغیه مربوط به نوع تسهیلات نیست بلکه مربوط به تسهیل شرایط ضمانت وام‌هاست.

وی ادامه داد: در صورتی که فرد کارمند دستگاه دولتی و اجرایی باشد دیگر لازم نیست کسی را معرفی کند و برای وام‌های مربوط به ازدواج نیز تا ١٠٠میلیون به ضامن نیازی نیست. در واقع اصل قضیه این است که فردی که قصد دریافت تسهیلات دارد و خودش هم کارمند باشد، تنها یک تاییده کسر از حقوق کافی است و دیگر نیازی نیست که فرد ضامن معرفی کند.

اما نکته‌ای که در اینجا مطرح می‌شود این است که در سال آینده احتمالا مبلغ وام‌ها افزایش می‌یابد و با افزایش مبلغ وام‌ها این شرط ١٠٠میلیون نیز باید تغییر کند. ارکانی در پاسخ به این سوال که آیا در این رابطه فکری شده است توضیح داد: قاعدتا باید چنین باشد و رقم ١٠٠میلیون نیز افزایش یابد. اما وزارت اقتصاد باید این سوال را پاسخ دهد و ممکن است نظر آنان متفاوت باشد.

بنابر آنچه ارکانی گفت، احتمالا امسال افرادی که قصد دریافت وام ازدواج دارنند، بتوانند وام ازدواج بدون ضامن دریافت کنند؛ البته اگر مانع‌تراشی نشود؛ زیرا فارغ از بحث اینکه آیا وام بدون ضامن پرداخت می‌شود یا خیر، برخی می‌گویند برخی از بانک‌ها امسال وام ازدواج نمی‌دهند. حالا باید دید در نهایت وزارت اقتصاد چه خواهد کرد و آیا وام ازدواج نیز برای جوانانی که قصد تشکیل زندگی دارند، بدون ضامن خواهد شد یا خیر.

البته فراموش نکنید حتی اگر وام ازدواج بدون ضامن باشد، برای همه اینگونه نخواهد بود و تنها افرادی می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند که شرایطی که پیشتر برای دریافت وام بدون ضامن عنوان شد را داشته باشند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر