|
کدخبر: 317674 امیرمحمد درویش

قیمت پسته/مغز پسته/قیمت خلال پسته

قیمت نجومی بادام هندی/ مغز پسته کیلویی ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان!

در این گزارش به بررسی قیمت انواع پسته، مغز پسته و خلال پسته در بازار پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت نجومی بادام هندی/ مغز پسته کیلویی ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان!

آجیل و این قبیل از تنقلات که هم مزه خوبی دارند و هم برای بدن مفید است، همیشه دارای قیمت بالایی بوده است و پسته و بادام هندی، همیشه گل سر سبد آجیل ها بوده اند. قیمت پسته و بادام هندی به اندازه ای بالا است که شاید توان خرید را از ۷۰درصد مردم گرفته باشد. با گشت کوتاهی در بازار می توانیم به انواع قیمت آجیل و همچنین سبد خرید مردم پی ببریم.

به گزارش گسترش نیوز، افراد بسیاری وجود دارند که بادام هندی و پسته را به صورت گرمی تهیه می کنند. به این صورت که از فروشنده می خواهند تا ۲۰۰ گرم بادام هندی و مثلا ۴۰۰ گرم پسته برایشان بگذارد. این ماجرا نشان می دهد که قدرت خرید مردم در تهیه خشکبار به شدت پایین آمده است و این اقلام را به صورت چند گرم چند گرم تهیه می کنند.

پسته-قیمت

با گشت کوتاهی در فضای مجازی و سایت های فروش کالا و مواد غذایی، متوجه شدیم که پسته های خاص قیمت متفاوت و بالاتری دارند. به عنوان مثال ۲ بسته پسته را با وزن ۲ کیلوگرم روی هم، مبلغ ۴ میلیون ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رساندند. یهنی هر کیلو پسته در این سایت معادل ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش می رسد.

خلال-پسته

با گشت کوتاهی در این سایت، متوجه قیمت بالای خلال پسته هم شدیم. هر کیلو خلال پسته در این سایت به مبلغ ۳ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان به فروش می رسد.

اما همچنان گشت ما در این سایت ادامه داشت و با مغز پسته ۱ کیلویی برخورد کردیم. قیمت ۱ کیلو مغز پسته در این سایت به مبلغ ۲ میلیون ۸۳۳ هزار تومان به فروش می رسد.

مغز-پسته

با گشت کوتاهی متوجه قیمت بالای بادام هندی در همین سایت شدیم. قیمت هر کیلو بادام هندی در این سایت مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

 

بادام-هندی

مشخص نیست که این قیمت گذاری ها بر پایه چه چیزی تعیین می شود و چه افرادی بر روی این قیمت ها نظارت دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها