|
کدخبر: 325706

واریز وام برای این گروه از بازنشستگان / صندوق بازنشستگی تصمیمات جدیدی گرفت

مقرر شد بازنشستگانی که در فواصل بین مهر ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۰ بازنشسته شده‌اند بر اساس ماده ۴ بخشنامه میانگین ۲۴ ماه حقوق آنها بعد از اجرای متناسب‌سازی صورت گیرد

اقتصاد واریز وام برای این گروه از بازنشستگان / صندوق بازنشستگی تصمیمات جدیدی گرفت

گروهی از بازنشستگان از شهرهای گیلان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان، تهران، اهواز، لارستان، گرگان، همدان، سبزوار و سمنان در صندوق بازنشستگی کشوری گرد هم آمده و به بررسی مسائل و مشکلات خود پرداختند.

در این نشست، تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد برای مواردی که در متناسب سازی مهر ۹۹ از جمله حق اشعه، سختی کار و ... مغفول مانده، بر اساس بند ۷ بخشنامه شماره ۲۴۱۸۶۳ مورخه ۱۳۹۹/۷/۱ سازمان برنامه و بودجه کشور، طی نامه‌ای به صورت مصداقی اعلام تا در سازمان مورد بررسی و تصمیم مقتضی گرفته و به صندوق ابلاغ شود.

قرار شد از آنجا که موافقت سازمان امور اداری و استخدامی مبنی بر طبقه/ گروه ۲۸ سال خدمت گرفته شده اما مکاتبه‌ای جهت تامین منابع از سازمان برنامه و بودجه کشور انجام گرفته است ،چند نفر انتخاب و به همراه مسئولین صندوق، نشستی در سازمان انجام و برای برقراری احکام آنها از سال جاری موافقت کسب گردد اما برای معوقات آن از محلی که سازمان مخالفت کرده است پیشنهاد جدیدی داده شود.

مقرر شد بازنشستگانی که در فواصل بین مهر ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۰ بازنشسته شده‌اند بر اساس ماده ۴ بخشنامه میانگین ۲۴ ماه حقوق آنها بعد از اجرای متناسب‌سازی صورت گیرد که چنانچه فوق العاده‌ای ( مثل فوق العاده ویژه و ...) در این تاریخ در زمان شاغلی گرفته‌اند موردی اگر وجود دارد بررسی و اعمال شود.

در عین حال، کسانی که در دو سال گذشته درخواست وام داده‌اند اما اخذ نکرده‌اند در شیوه نامه جدید در اولویت پرداخت قرار می‌گیرند.

کلیه اسناد بیمه‌ای درمان تحقق یافته تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به عهده شرکت آتیه سازان است و اسناد بیمه‌ای از اول فروردین ۱۴۰۳ به عهده برنده بیمه گر امسال خواهد بود بدیهی است شرکت برنده بعد از اخذ اسناد باید ظرف ۳۰ روز نسبت به پرداخت آن اقدام نماید.

وام-دریافتی

چندی پیش اسماعیل لـله‌گانی، مدیرعامل بانک رفاه درباره مشکل سقف وام بازنشستگان و نارضایتی آن‌ها از وام‌های کوچکی که در واقع تاثیر چندانی در مشکلات مالی آنان ندارد،گفت: ما مبلغ وام بازنشستگان ۲۰ میلیون تومانی را در سال ۱۴۰۳ به ۳۰ میلیون تومان افزایش دادیم.

مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه باید توجه داشت که از آنجایی تعداد مشمولان این وام بسیار زیاد است نمی‌توان سقف آن را به طور قابل توجه بالا برد، گفت: در حال حاضر بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته داریم که هر یک از این افراد مشمول دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی می‌شوند که هر سال ۱۰ درصد از این جمعیت وام بازنشسته‌ها را دریافت می‌کنند.

لـله‌گانی در پاسخ به این سوال که آیا علت عدم افزایش سقف وام عدم توانمندی بازنشسته‌ها در پرداخت اقساط آن است، اظهار داشت: موضوع پرداخت اقساط نیست، در بحث افزایش سقف وام بازنشسته‌ ها موضوع این بوده که سقف منابع قرض‌الحسنه بسیار محدود است و قانون هم تاکید کرده که این وام قرض‌الحسنه بیشتر به فرزندآوری و ازدواج اختصاص پیدا کند و منابع قرض‌‌الحسنه هم عمده به این دو مقوله تخصیص داده می‌شود.

وی افزود:‌ بانک رفاه را از اولویت برای ارائه وام به این دو موضوع فرزندآوری و ازدواج خارج نکردند و در کنار تکالیف بانک رفاه برای پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری و سایر تکالیف سهمی هم برای وام به بازنشسته‌ها تعیین شده‌ است.

مدیرعامل بانک رفاه تاکید کرد: وام ۳۰ میلیون تومانی را می‌توانیم برای بازنشسته‌ها تا ۳ سال هم قسط بندی کنیم و سقف پرداخت اقساط هم در ماه کمتر از یک میلیون تومان خواهد بود.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها