|
کدخبر: 326021

بهترین موس های بی سیم در بازار را بشناسید + عکس

این مقاله به شما با بهترین موس‌های بی‌سیم موجود در بازار برای استفاده در کار و امور روزانه آشنا می‌کند. با خرید این موس‌ها، شما می‌توانید یک میز کار منظم‌تر و با بهره‌وری بالاتر داشته باشید.

اقتصاد بهترین موس های بی سیم در بازار را بشناسید + عکس

موس‌های بی‌ سیم برتر، از ترکیبی از طراحی ارگونومیک براساس تحقیقات گسترده و قابلیت‌هایی تشکیل شده‌اند که به ارتقای بهره‌وری کمک می‌کنند. این ترکیب باعث می‌شود که این موس‌ها بهترین عملکرد و راحتی در انجام کارها را فراهم کنند.

موس‌های طراحی شده برای ارتقای بهره‌وری، با موس‌های گیمینگ تفاوت دارند. ممکن است برای کار، نیاز به موسی با نرخ نمونه‌برداری بالا و تأخیر بسیار کم نداشته باشید؛ اما برای انتخاب بهترین موس کاری هم باید عوامل مختلف دیگری را در نظر داشته باشید – از جمله قابلیت کنترل با چند دستگاه، پشتیبانی از بلوتوث، غلتک سریع و ماندگاری شارژ طولانی.

در این مطلب، با بهترین موس های بی سیم برای کار آشنا می‌شوید؛ پس اگر قصد خرید چنین موسی را دارید، با ما همراه باشید.

بهترین موس های بی سیم

استفاده از موس‌های بی سیم بسیار راحت است به خصوص برای افرادی که میز کار کوچکی دارند؛ چون چنین موس‌هایی فاقد سیم‌هایی هستند که میز را شلوغ کرده و دائماً به وسایل دیگر گیر می‌کنند.

موس‌های بی سیم برای رسیدن به فناوری امروزی، مسیری طولانی را طی کرده‌اند. حالا جدیدترین و بهترین موس های بی سیم در بازار، اتصالی بدون تأخیر و پایدار با سیستم‌های مختلف برقرار می‌کنند. همچنین، ماندگاری شارژ باتری این موس‌ها و بهره‌وری انرژی آنها بهبود پیدا کرده و حالا نیازی به تعویض پی در پی باتری چنین موس‌هایی ندارید.

در حال حاضر، بهترین موس های بی سیم ام اس ای ، ایسوس و سایر شرکت‌ها از نظر کیفیت و تأخیر ورودی تفاوت چشمگیری با موس‌های باسیم ندارند. در ادامه مطلب، با معرفی بهترین موس های وایرلس همراه شما هستیم تا گزینه مد نظرتان را راحت‌تر از بین این محصولات متنوع پیدا کنید.

فراموش نکنید که ما مطالب راهنمای زیادی برای انتخاب انواع گجت داریم از جمله بهترین گجت ها برای بازی کال آف دیوتی موبایل، بهترین اسپیکرهای کامپیوتر ۲۰۲۴ و بهترین هدست بلوتوثی ۲۰۲۴ که می‌توانند هنگام خرید به شما کمک کنند.

موس-بی-سیم-1

۱. Logitech MX Master ۳S

بهترین موس های بی سیم

مشخصات

    حسگر: حسگر لیزری دارک فیلد لاجیتک

    اتصال: بلوتوث کم مصرف یا Logi Bolt (تا ۳ دستگاه)

    ماندگاری شارژ: تا ۷۰ روز (شارژ USB-C)

    وزن: ۱۴۱ گرم

    ابعاد: ۱۲۴.۹×۸۴.۳×۵۱ میلی‌متر

    دلایل خرید: قابلیت سوئیچ غلتک مغناطیسی از حالت روان به ضامن دار، قابلیت تنظیم زیاد از طریق نرم‌افزار، جابجایی بین حداکثر ۳ دستگاه، ساختار بسیار خوب، غلتک جانبی

    دلایل اجتناب از خرید: قرار داشتن دکمه جابجایی دستگاه در بالا، نصب نامناسب دکمه انگشت شست

MX Master ۳S یکی از بهترین موس های بی سیم است که قطعاً ارزش صرف هر ریالی که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد. این موس بی سیم، ترکیبی از طراحی راحت و بادوام و قابلیت‌های مفیدی مثل غلتک الکترومغناطیسی، یک غلتک مخصوص شست و قابلیت تنظیم و سفارشی سازی بی نظیر است. این موس لاجیتک، قادر است با استفاده از نرم‌افزار Logi Flow به شکل روان و بی وقفه بین سه دستگاه مختلف جابجا شود – و حتی محتوای کلیپ بورد را هم با خود منتقل می‌کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های MX Master ۳S، چرخ غلتک آن است که به شما امکان می‌دهد با فشردن یک دکمه – یا به صورت خودکار و بر اساس سرعت پیمایش صفحه – بین حالت پیمایش روان و ضامن دار جابجا شوید. یک غلتک دیگر هم برای کار با انگشت شست وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید کارهایی مثل زوم کردن داکیومنت‌ها، پیمایش افقی فایل‌های صفحه گسترده، افزایش و کاهش صدای سیستم را انجام دهید.

این موس ۶ دکمه قابل تنظیم دارد (با در نظر گرفتن غلتک قابل کلیک، ۷ دکمه) که می‌توانید از آنها برای انجام کارهای مختلف در انواع اپلیکیشن‌ها استفاده کنید (مثلاً می‌توانید تنظیمات را طوری تغییر دهید که دکمه کناری، در مرورگر محتوا را به قبل و بعد حرکت داده اما در نرم‌افزارهای پردازش متن، صفحه را به بالا و پایین جابجا کند).

MX Master ۳S به عنوان یکی از بهترین موس های بی سیم لاجیتک، نسبت به سری قبل دو تغییر قابل توجه داشته که عبارتند از: حسگر ارتقاء یافته با حداکثر DPI (تعداد نقطه در اینچ) ۸۰۰۰ و صدای کمتر دکمه‌های کلیک چپ/راست.

موس-بی-سیم-2

۲. Logitech Lift

بهترین موس های بی سیم

مشخصات

    حسگر: مشخص نشده

    اتصال: دانگل USB Type-A یا بلوتوث کم مصرف

    باتری: قابل شارژ از طریق USB-C

    وزن: ۱۱۶.۸ گرم

    ابعاد: ۱۱۹.۱۳×۷۴.۴۲×۴۲.۹۳ میلی‌متر

    دلایل خرید: طراحی راحت، مناسب دست‌های کوچک و متوسط، قابلیت استفاده برای چپ دست‌ها، کم صدا، قابلیت‌های پیشرفته برای ارتقای بهره‌وری مثل Logitech Flow و قابل تنظیم برای هر اپلیکیشن

    دلایل اجتناب از خرید: باتری AA، بی استفاده بودن دکمه DPI، نامناسب برای دست‌های بزرگتر

لاجیتک، تولید کننده با کیفیت ترین موس های بی سیم است و موس Logitech Lift هم از این شرایط مستثنی نیست. این موس، بیشتر برای کاربرانی با دست‌های کوچک تا متوسط طراحی شده و مناسب همه نیست؛ اما برای کاربرانی که با MX Vertical راحت نیستند، می‌تواند انتخاب خوبی باشد. Lift دو نسخه مختلف برای راست دست‌ها و چپ دست‌ها دارد. نسخه مخصوص راست دست‌ها، دارای رنگ‌های صورتی، سفید و نوک مدادی است در حالی که نسخه مخصوص چپ دست‌ها فقط رنگ نوک مدادی دارد.

طراحی Lift عمودی است و دست را در زاویه بهینه ۵۷ درجه قرار می‌دهد – که به عنوان زاویه دست دادن هم شناخته می‌شود. این زاویه نسبت به زاویه افقی موس‌های معمولی طبیعی‌تر است؛ اما باعث بالا رفتن دست نسبت به میز می‌شود. اگر به موس‌های معمولی عادت داشته باشید، ممکن است عادت کردن به این پوزیشن جدید برای شما مدتی زمان ببرد (و شاید هیچ وقت به آن عادت نکنید، به خصوص اگر برای کار نیاز به حرکات بسیار دقیق دارید).

موس لیفت، با نرم‌افزار Logi Options+ لاجیتک هم سازگار است و از قابلیت‌هایی مثل Logi Flow پشتیبانی می‌کند که با استفاده از آن، می‌توانید بین سه کامپیوتر مختلف جابجا شوید. قطعاً عملکرد Logi Flow بی نقص نیست و هنگام جابجایی بین دستگاه‌های مختلف کمی تأخیر دارد؛ اما برای اشخاصی که دائماً بین لپتاپ و کامپیوتر یا لپتاپ و تبلت جابجا می‌شوند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

در عین حال، طراحی عمودی لیفت باعث شده که این موس لاجیتک برای کارهایی که نیاز به دقت بالا دارند از جمله گیمینگ مناسب نباشد. اگر گیمر هستید، مقاله‌هایی مثل بهترین موس گیمینگ ۲۰۲۴ و بهترین کیبورد های گیمینگ ۲۰۲۴ می‌توانند به شما برای انتخاب تجهیزات مناسب گیم کمک کنند.

موس-بی-سیم-23

۳. Lenovo Go Wireless Vertical Mouse

بهترین موس های بی سیم

مشخصات

    حسگر: مادون قرمز

    اتصال: ۲.۴ گیگاهرتز بی سیم

    باتری: ۱ باتری Alkaline AA

    وزن: ۱۲۹ گرم (با ۲ باتری AA)

    ابعاد: ۶۳×۱۰۴×۶۲ میلی‌متر

    دلایل خرید: ۲.۴ گیگاهرتزی، ۶ دکمه قابل برنامه‌ریزی، قیمت مناسب

    دلایل اجتناب از خرید: چیدمان نامناسب دکمه کناری

معرفی بهترین موس های بی سیم را با Lenovo Go ادامه می‌دهیم که با قیمت بین ۳۰ تا ۵۰ دلار، نسبت به مدل‌های Lift و MX لاجیتک، یکی از ارزانترین موس های بی سیم از نوع عمودی محسوب می‌شود. با این وجود، رویه زیبای به کار رفته در کناره‌های این موس، باعث شده طراحی آن بسیار شیک و گران قیمت به نظر برسد و البته این موس هم بسیاری از ویژگی‌های مثبت Lift و MX را دارد.

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به زاویه دست ۵۷ درجه طبیعی و ۶ دکمه قابل برنامه‌ریزی اشاره کرد. همچنین، Go Wireless دارای ۳ گام DPI قابل تنظیم است (از ۸۰۰ تا ۲۴۰۰) که می‌توانید با استفاده از دکمه مخصوص DPI بین آنها جابجا شوید. ماندگاری شارژ ۱۸ ماهه این موس با یک باتری AA هم در انتخاب آن به عنوان یکی از بهترین موس های بی سیم نقش داشته است.

مهم‌ترین ایراد این موس نسبت به ارزانترین موس های بی سیم با امکانات مشابه، نحوه قرارگیری دکمه کناری است. این دکمه‌ها به جای قرار گرفتن در محل قرار دادن انگشت شست، در لبه بالایی موس قرار گرفته‌اند و باید برای دسترسی به آنها، انگشتتان را کمی بکشید. با این حالت اگر به دنبال یک موس بی سیم برای لپتاپ از نوع عمودی و با قیمت مناسب هستید، این محصول لنوو را در نظر داشته باشید.

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها