|
کدخبر: 326040

ریشه کن شدن بیکاری در دولت سیزدهم / این افراد به یاری دولت نیاز دارند

رئیس‌جمهور با تأکید بر تمرکز ویژه بر اشتغال‌آفرینی در استان‌های با نرخ بیکاری بالاتر، بر ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری، به ویژه برای اقشار تحصیل‌ کرده در این مناطق، تاکید دارد.

اقتصاد

ابراهیم رئیسی ، رئیس دولت سیزدهم در نشست مشترک اعضای هیأت وزیران با استانداران سراسر کشور که پیش از ظهر امروز یکشنبه-۱۶ اردیبهشت در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)، پرچمداری تحول در حرکت عظیم دین مبین اسلام را از نقاط برجسته حیات مبارک این امام همام عنوان و بر ضرورت بهره‌گیری همه کارگزاران نظام اسلامی از فضائل و سیره علمی و عملی اهل بیت علیهم السلام در گره‌گشایی و خدمت به مردم تاکید کرد.

رئیسی ضمن تاکید بر توجه و کمک گرفتن از قدرت لایزال الهی برای انجام کارها، تصریح کرد: عملیات «وعده صادق» که به ارتقای اقتدار، قدرت، عزت و امید ملت ایران انجامید و به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ زندگی این ملت از سویی نشان داد ایرانیان ملتی هستند که می‌خواهند آزاد و مستقل زندگی کنند و از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران را در باشگاه قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی در بالاترین رده‌ها و جزو قدرت‌های مطرح قرار داد، صرفا با اتکال به خدا انجام شد.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه امروز همه صاحبان قلم، بیان و سخن و هر کس که در هر حوزه‌ای تاثیرگذاری دارد باید برای امیدآفرینی و ارتقای امید جامعه تلاش کند، افزود: دشمن به دنبال یاس‌آفرینی است و ما باید برای امیدآفرینی تلاش کنیم. کارگزاران دستگاه‌های اجرایی نیز باید در عرصه عمل و با کار شبانه‌روزی امید مردم را ارتقا دهند. مردم باید این احساس را داشته باشند که دولت دارد کار می‌کند و از سوی دیگر باید ضمن گزارش کارها و اقدامات و تلاش برای گره‌گشایی از اذهان مردم، دلایل و علل ناکارآمدی‌های احتمالی را نیز به گزارش کرد، چرا که مردم صداقت را بیش از هر چیز می‌پسندند.

وی در ادامه پرداخت تسهیلات برای واحد های تولیدی، پرداخت تسهیلات ازدواج، مسکن و اشتغال را از موضوعاتی دانست که دولت همواره نسبت به آن دغدغه دارد و خطاب به بانک‌مرکزی وبانک های عامل تاکید کرد: باید این‌موضوعات در اولویت قرار بگیرد .پرداخت تسهیلات برای ازدواج و اشتغال و مسکن بسیار مهم است‌.

رئیسی با تاکید بر اینکه آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها کاهش یافته است، بیان کرد: استان هایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند سریعا کارگروهی را تشکیل دهند تا از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها