|
کدخبر: 326056

ماجرای قرارداد شهرداری با چین / تمام موارد کاملا شفافیت دارد

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اعلام کرده است که قرارداد با چین باعث افتخار ماست.

اقتصاد ماجرای قرارداد شهرداری با چین / تمام موارد کاملا شفافیت دارد

قرارداد شهرداری با چین درباره خرید واگن و سایر اقدامات، ابهاماتی را به وجود آورده است که معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران درباره آن توضیحاتی را ارائه کرده است.

معاون شهردار پایتخت با بیان این که شهرداری هنوز ۵۰ هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهکار است، گفت: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست. این خریدها از محل اموال بلوکه‌شده بوده است که پیگیری کرده‌ایم.        

لطف‌الله فروزنده در دویست و سی و سومین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: ما همواره آماده‌ایم گزارش ارائه دهیم و دنبال فرصت برای ارائه گزارش هستیم، زیرا توانسته‌ایم بودجه را محقق کنیم و برای تحقق درآمدها نیز به لایحه توجه داشته‌ایم.

وی با بیان این که شهرداری عین بودجه را ابلاغ کرده و رقم ۱۱۳ هزار میلیاردی در سال گذشته ابلاغ شده است، تصریح کرد: شهردار تهران به شهرداران مناطق ابلاغ کرده است که سقف بودجه را محقق و تلاش کنند حتی رقم بیشتری را محقق کنند. تمام رقم متمم بودجه سال گذشته صرف امور سرمایه‌ای شد و این چه اشکالی دارد؟ رقم ابلاغی مشخص است و براساس، آن گزارش ارائه خواهیم کرد.

فروزنده با اعلام این که در تبصره ۱۳ مصوبه بودجه به شهرداری اجازه داده شده است که بدهی با بانک ها را تسویه کند و گزارش آن در تفریغ بودجه ارائه شود، گفت: رقم کل بدهی شهرداری ۱۷۹ هزار میلیارد تومان بود که بخش زیادی از آن پرداخت شده است، برای مثال بدهی ۱۶۰ هزار میلیاردی به یکی از بانک‌ها به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده و از طریق اعطای ملک و یا دیگر اقدامات، بدهی‌ها کاهش یافته است. البته با همین رقم‌های بدهی که به بانک شهر پرداخت کرده‌ایم، بازهم ۵۰ همت بدهکاریم.

وی افزود: واریز برداشت ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای ما افتخار است و تمام موارد کاملا شفافیت دارد. در گذشته گزارش حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری در صحن شورا قرائت نمی‌شد و با تلاشی که انجام دادیم، گزارشات حسابرسی به صورت مستمر ارائه می‌شود. 

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این افتخار است که بودجه و متمم آن محقق شود و هم طرح‌های عمرانی اجرایی شود و هم حقوق‌ها در روز بیست و ششم هر ماه پرداخت شود. ما پرداخت بدهی‌ها را بر اساس تبصره ۱۳ انجام داده‌ایم و تسهیلات را نیز براساس مصوبه دریافت کرده‌ایم و اگر تسهیلاتی اخذ شده، برای خرید  اتوبوس‌ها بوده است. 

معاون شهردار تهران بیان کرد: نگاه ما این است که شورا سیاست‌گذار و ناظر بر شهرداری است. تقاضای ما این است که حرمت‌ها رعایت شود. تا کار مشترکی انجام ندهیم، برنامه‌ها به نتیجه نمی‌رسد. یک فرد مساله‌دار موضوعی را در مورد قرارداد چین مطرح کرده است و اگر سوالی داریم، می‌توانیم جلسه برگزار کنیم. قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست. این خریدها از محل اموال بلوکه‌شده بوده است که پیگیری کرده‌ایم.

فروزنده در پایان گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض گمرکی را شهرداری پیگیری کرده است و هیچ کاری بدون پیگیری محقق نمی‌شود. افتخار ما این است که ۱۰۲ هزار میلیارد تومان سند تحقق بودجه را ثبت کرده‌ایم. تقاضا می‌کنیم به گونه‌ای صحبت کنیم که از افتخاری که نصیب مدیریت شهری شده است، سخن به میان آید.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها