|
کدخبر: 326066

شرایط خرید اوراق طلا اعلام شد / قیمت طلا در بازارهای جهانی

با توجه به استقبال گسترده از خرید طلا در بورس، بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به یافتن راهنمایی درباره نحوه خرید اوراق طلا هستند.

اقتصاد شرایط خرید اوراق طلا اعلام شد / قیمت طلا در بازارهای جهانی

خرید اوراق طلا در بورس امکانی جذاب برای سرمایه‌گذاران شده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران به منظور حفظ دارایی‌های خود، به خرید اوراق طلا روی می‌آورند. برای انجام این کار، سرمایه‌گذاران باید نحوه خرید اوراق طلا را بدانند.

تغییر رفتار سرمایه‌گذاران همزمان باظهور ابزارهای نوین مالی

طلا به عنوان یکی از دارایی‌های ارزشمند از گذشته تا کنون در میان سرمایه‌گذاران طرفداران بسیاری داشته است. به همین دلیل بازار طلا علاوه بر جذابیت‌های ظاهری، از نظر اقتصادی هم بسیار جذاب بود، اما با گذشت زمان و تغییر در نحوه سرمایه‌گذاری‌ها روش‌های نوین جایگزین روش‌های قبلی شده‌اند. پس هر چه می‌گذارد این موضوع اهمیت پیدا می‌کند که سرمایه‌گذاران بدانند نحوه خرید اوراق طلا چگونه است؟

همزمان با توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری و توسعه ابزارهای مالی، خرید طلا در بورس به یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد و حفظ ارزش دارایی‌های سرمایه‌گذاران تبدیل شد. بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال این هستند که بدانند نحوه خرید اوراق طلا چگونه است؟

چرا سرمایه‌گذاری و خرید طلا در بورس رشد کرد؟

یکی از دلایلی که سرمایه‌گذاران را تشویق به خرید طلا در بورس می‌کند، امنیت آن است. ممکن است در زمان خرید فیزیکی طلا و یا شمش محصول تقلبی به جای کالای اصلی به خریداری شود، در حالی که احتمال این اتفاق در خرید طلا در بورس صفر است.با اینکه خرید طلا در بورس روش‌های مختلفی دارد، اما برای خرید اوراق طلا باید برای خرید گواهی سپرده کالایی شمش طلا اقدام شود.

گام نخست برای خرید اوراق طلا چیست؟

در گام اول، معامله‌گران برای خرید اوراق طلا علاوه بر کد بورسی باید کد معاملاتی بازار مالی بورس کالا را داشته باشند.

دریافت کد معاملاتی بازار مالی بورس کالا اولین قدمی است که مشتری برای خرید گواهی‌های سپرده کالایی در بورس کالا باید انجام دهد. پس باید در وهله اول در سامانه سجام ثبت نام کرده و پس از آن تمامی اطلاعات مرتبط با مشخصات فردی باید تکمیل شود. در این مراحل احراز هویت به صورت کامل انجام می‌شود. پس از آن باید  کارگزاری مورد نظر انتخاب شده و در سامانه ایبیگو ثبت نام انجام شود. بررسی و تایید ثبت‌ نام در سامانه ایبیگو حداکثر ۳ روز کاری زمان خواهد برد و پس از آن نام کاربری و رمز عبور از طریق ایمیل برای مشتریان ارسال خواهد شد. پس از آن خرید اوراق طلا امکان پذیر است.

خرید اوراق طلا چه محدودیت‌هایی دارد؟

برای اینکه معامله گران با نحوه خرید اوراق طلا آشنایی بیشتری داشته باشند، باید با محدویت‌های موجود هم آشنایی پیدا کنند.البته باید در زمان معاملات محدودیت‌های موجود را هم به صورت کامل شناخت. محدودیت‌هایی برای خرید واحدهای این گواهی برای افراد حقیقی وجود دارد. به عنوان مثال، هر فرد حقیقی حداکثر می‌تواند ۵۰۰ هزار گواهی سپرده کالایی را بخرد. این تعداد گواهی برابر با ۵۰ عدد شمش طلا است. 

قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا در بازار جهانی امروز با ثبات همراه بود و ارزش هر اونس به ۲,۳۰۲ (دو هزار و سیصد و دو) دلار رسید که نسبت به روز قبل تغییری را تجربه نکرده است.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۰۲ (دو هزار و سیصد و دو) دلار رسید که نسبت به روز قبل تغییری نداشته است.

منبع: اکونگار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها