|
کدخبر: 326291

تفکرات متعصبانه پنهان بازار ارز دیجیتال را بخوانید / ماکسیمالیسم های ارز ها دیجیتال چه چیز می دانند ؟

در روزهای اخیر، گرایش به ماکسیمالیسم بیت‌کوین در بازار ارزهای دیجیتال به شدت افزایش یافته است. این موضوع تنها مربوط به بیت‌کوین نیست و ماکسیمالیست‌های سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم نیز چنین عقیده‌ای دارند.

اقتصاد تفکرات متعصبانه  پنهان بازار ارز دیجیتال را بخوانید / ماکسیمالیسم های ارز ها دیجیتال چه چیز می دانند ؟

ماکسیمالیست‌های اتریوم باور دارند که در نهایت تمامی بلاک‌چین‌های هوشمند با اتریوم ادغام خواهند شد یا از بین خواهند رفت. همچنین ماکسیمالیست‌های کاردانو و پولکادات نیز عقاید خاص خود را در این زمینه دارند.

اما سؤال اصلی این است که فلسفه و مبانی اساسی ماکسیمالیسم بیت‌کوین چیست؟

در بین این بحث‌ها، ماکسیمالیسم بیت کوین از همه بیشتر سروصدا به‌پا می‌کند؛ زیرا بر این باور و عقیده است که «تنها ارز راستین و به حق بیت کوین است و تمام!». چنین تفکری که بیان‌گر این است که باقی ارزهای دیجیتال مطابق ایده‌آل‌های ساتوشی ناکاموتو نبوده و به‌نوعی پایین‌تر از بیت کوین هستند، باعث می‌شود از خود بپرسیم که واقعا ماکسیمالیسم بیت کوین چیست؟ و آنها چه چیزی را می‌دانند که ما از آن بی‌خبر هستیم؟

بیت کوین، طرفداران افراطی خاص خود را دارد که حتی نیم‌نگاهی به دیگر ارزهای دیجیتال ندارند. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی و زیره ذره‌بین قراردادن این افراد بپردازیم و بیان کنیم که ماکسیمالیسم بیت کوین چیست؟ و چرا چنین تفکری در جامعه ارزهای دیجیتال به‌وجود آمده است؟

ماکسیمالیسم بیت کوین چیست؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتال در دنیا و پادشاه کنونی تمام ارزهای دیجیتال است که بیش از ۵۰ درصد سهم بازار را در اختیار دارد. ارز دیجیتال بیت کوین را می‌توان غیرمتمرکزترین دارایی دیجیتال در دنیا نام برد که با تأیید صندوق های قابل‌معامله در بورس بیت کوین (یا ETF ها)، چشم پیرمردان وال استریت نیز به آن دوخته شده است.

بیت کوین در سال ۲۰۰۹، ایجاد شد و از آن زمان تاکنون به محبوب‌ترین ارز دیجیتال در جهان، تبدیل شده است. بااین‌حال، برخی از افراد معتقدند که بیت کوین تنها ارز دیجیتال واقعی است و سایر ارزهای دیجیتال، که به‌عنوان آلت کوین شناخته می‌شوند، ارزش سرمایه‌گذاری ندارند.

ماکسیمالیست‌ها اکنون و در آینده، فقط روی بیت‌ کوین به‌عنوان یک دارایی غیرمتمرکز سرمایه‌گذاری می‌کنند. به باور بیت کوین ماکسیمالیست‌ها، این ارز دیجیتال در طول حدود ۱۵ سال، کارایی و قدرت خود را ثابت کرده است. همچنین نسبت به سایر آلت کوین‌ها، غیرمتمرکزتر، ایمن‌تر و حتی برای سرمایه‌گذاری مقرون‌به‌صرفه است.

ماکسیمالیسم بیت کوین چیست؟

ماکسیمالیست‌های بیت کوین معتقدند که بیت کوین تنها ارز دیجیتال واقعی است و سایر ارزهای دیجیتال، که به‌عنوان آلت کوین شناخته می‌شوند، ارزش سرمایه‌گذاری ندارند. اگرچه سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از بیت کوین در انجام فعالیت‌های مختلف (مانند معاملات، وثیقه‌گذاری، وام‌دهی، استخراج و بازی) سود کسب کنند، ماکسیمالیست‌ها ترجیح می‌دهند این دارایی را به‌صورت مستقیم نگه دارند. این گروه اعتقاد دارند که تنها باید خود بیت کوین را خریداری کرد. همچنین نیازی به وثیقه‌گذاری یا روش‌های دیگر برای کسب سود نیست؛ چراکه بیت کوین در بلندمدت سود خود را به طرفدارانش می‌رساند. اگر بخواهیم از نظر علمی و با منطق این گفته را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که بیت کوین از ابتدای فعالیت خود، عددی بالغ بر ۴,۰۰,۰۰۰ درصد سود به طرفدارن خود رسانده است!

استدلال‌‌های اصلی ماکسیمالیست‌های بیت کوین

به جواب این سؤال که «ماکسیمالیسم بیت کوین چیست؟» رسیدیم. حالا در این بخش بررسی می‌کنیم که بیت کوین ماکسیمالیست‌ها چه دلایلی برای این باور خود دارند.

مستقل از نظام مالی ناکارآمد: بیت کوین ماکسیمالیست‌ها بر این باورند که این ارز دیجیتال مانند یک شوالیه قدرتمند در برابر سیستم مالی سنتی پر از فساد، فعالیت می‌کند. بیت کوین دقیقاً بعد از بحران مالی ۲۰۰۹، به‌وجود آمد.

شبکه قدرتمند: شبکه بیت کوین توسط میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان استفاده می‌شود و ارزش بازار آن بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار است. ماکسیمالیست‌های بیت کوین بر این باورند که این شبکه قدرتمند عامل اصلی موفقیت بیت کوین است.

عرضه محدود: دلیل سوم ماکسیمالیست‌های بیت کوین این است که عرضه بیت کوین محدود است. تنها ۲۱ میلیون بیت کوین در گردش وجود دارد و این تعداد هرگز افزایش نمی‌یابد. این محدودیت عرضه باعث می‌شود که بیت کوین هم‌چون یک گزینه برای ذخیره ارزش، جذاب باشد؛ زیرا ارزش آن با افزایش تقاضا رشد می‌کند.

اعتبار و شهرت: بیت کوین اولین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان است. این ارز توسط بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها به‌عنوان یک دارایی دیجیتال معتبر و شناخته‌شده پذیرفته شده است.

با وجود این‌که تعداد زیادی ارز دیجیتال موجود است، اما بیت‌ کوین ماکسیمالیست‌ها این ارزها را عمدتاً غیرضروری و حتی زیان‌آور می‌دانند و آن‌ها را به‌عنوان جایگزینی معتبر برای بیت کوین نمی‌پذیرند.

اصول ماکسیمالیسم بیت کوین چیست؟

اصول ماکسیمالیسم بیت کوین، یک فلسفه پایه‌ای است که توسط طرفداران این ارز دیجیتال بنا شده و بر مبنای مفاهیم و تفاسیر مختلفی که در وایت پیپر بیت‌ کوین آمده است، تشکیل شده‌اند. در این بخش از مقاله به تفصیل در مورد اصول آن‌ها صحبت می‌کنیم.

اصول ماکسیمالیست‌های بیت کوین

شبکه امن بیت‌ کوین: یکی از اصول مهم ماکسیمالیست‌های بیت‌ کوین، امنیت فراهم‌شده توسط بلاک‌ چین بیت کوین است. بیت‌ کوین از سازوکار اجماع اثبات کار استفاده می‌کند که از هرگونه دست‌کاری در تأیید تراکنش‌ها، جلوگیری می‌کند.

آینده پول در بیت‌ کوین: ماکسیمالیست‌‌ها، بیت‌ کوین را تنها ارز اصلی می‌شناسند. آن‌ها اعتقاد دارند که در آینده، ممکن است به‌عنوان جایگزین ارزهای فیات معمولی مورد استفاده قرار گیرد. این اعتقاد از عرضه ثابت بیت کوین نشئت می‌گیرد؛ چرا که تعداد محدودی بیت‌ کوین در گردش وجود دارد و این امر به پایداری ارز ارتباط دارد.

غیرمتمرکزبودن و شفافیت بیت‌ کوین: یکی از ویژگی‌های اصلی بیت کوین، ماهیت غیرمتمرکزبودن آن است. به این معنا که هیچ فرد یا نهادی بر بلاک‌ چین بیت‌ کوین کنترل ندارد و سیستم کمتر در معرض دست‌کاری قرار می‌گیرد. همچنین، شفافیت بیت کوین نتیجه این غیرمتمرکزبودن است؛ زیرا تمام تراکنش‌ها به‌صورت عمومی در دسترس هستند و مردم می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند.

شرکت‌کنندگان با نام مستعار: در بیت‌ کوین، شرکت‌کنندگان می‌توانند با نام مستعار و بدون نیاز به ارائه مدارک شناسایی، در فعالیت‌های بلاک‌ چین شرکت کنند. هویت واقعی افراد در بلاک چین بیت‌ کوین ناشناس است و این ویژگی باعث حفظ حریم خصوصی شرکت‌کنندگان می‌شود.

بیت‌ کوین به‌عنوان یک روش پرداخت قابل قبول: بیت‌ کوین به‌عنوان یک روش پرداخت قابل قبول و ارزان‌تر از انتقالات بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ویژگی، افراد و کسب‌وکارها را تشویق به استفاده از بیت‌ کوین می‌کند.

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها