|
کدخبر: 326320

کاهش شدید نرخ رشد نقدینگی در کشور / تصمیم دولت برای پرداخت وام ازدواج روشن است

سخنگوی دولت، بهادری جهرمی، در گفت‌وگوی خود با خبرنگاران و رسانه‌ها در حاشیه هیئت دولت، از کنترل رشد تورم و نرخ بیکاری سخن گفت.

اقتصاد

نرخ رشد نقدینگی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی است که نشان‌دهنده تغییرات مقدار پول نقد در جریان اقتصاد است. این شاخص نشان‌دهنده افزایش یا کاهش مقدار پول نقد در جامعه و تأثیر آن بر اقتصاد کلان است. 

سخنگوی-دولت-2

بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: فروردین ماه، ماهی است که کشور ما نسبت به کشورهای خارجه با تعطیلی زیادی مواجه است یعنی طبیعتا انتظار میرفت که تراز تجاری فروردین ماه که همیشه منفی بوده است، همچنان منفی بماند اما اینگونه نبود. هم تراز نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است و هم حجم صادرات و واردات با افزایش چشمگیری مواجه بوده در نتیجه تراز، مثبت شده است.

وی در حوزه تسهیلات تکلیفی اعم از تسهیلات وام بانکی و وام ازدواج افزود: نگاه دولت در این باره کاملا روشن است بدین معنا که هم در جلسات شورای عالی مسکن و هم عملکرد سازمان مالیاتی در حوزه پیش بینی ضمانت های اجرایی قانون در زمینه ی عدم پرداخت مالیات ها روشن است.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: نرخ رشد نقدینگی ۴۲ درصدی که در ابتدای دولت سیزدهم به دست این دولت سپرده شد، مدیریت اقتصادی کشور این نرخ نقدینگی را با کاهش رشد ۲۳ درصدی روبرو کرد.

وی در پایان گفت: نگاه دولت در مسائل اقتصادی، کاملا اقتصادی است و دولت در این مسائل، نگاه سیاسی ندارد و با نگاه اقتصادی دولت، مشکلاتی مانند تورم، نرخ بیکاری، رکود اقتصادی که در مسیر درمان قرار گرفته، با سرعت بیشتری رفع خواهد شد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها