|
کدخبر: 326326

افزایش تولید نفت / ایران سد تحریم را شکست

وزیر نفت اعلام کرده است که باوجود شرایط تحریم، تولید نفت افزایش پیدا کرده است.

اقتصاد افزایش تولید نفت / ایران سد تحریم را شکست

تولید نفت، نیازمند فناوری و تکنولوژی های جدی  است که ایران باوجود تحریم ها و به کارگیری توان داخلی، توانسته است تولید را افزایش دهد.

مراسم افتتاح بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی تهران امروز ۱۹ اردیبهشت ماه با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، رئیس دیوان محاسبات کشور، سایر معاونت‌های وزارت نفت، فعالان و متخصصان این حوزه در محل جایگاه بزرگ نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

وزیر نفت در این مراسم با بیان اینکه افزایش ۲ برابری حضور شرکت‌های خارجی در این رویداد علی رغم تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشور نشان دهنده این است که صنعت نفت کشور صنعت بسیار پویایی است. توانمندی تولیدکنندگان کشور که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است موجب غرور همه ما است. ما در دولت سیزدهم بر اساس همین توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولیدکنندگان اتفاقات بزرگی را رقم زده‌ایم.

وی افزود: ما از روز اول فعالیت دولت سیزدهم این موضوع را بارها عنوان کرده‌ایم که معطل هیچ کشور و مذاکره‌ای نخواهیم ماند؛ بلکه با استفاده از توان داخلی این صنعت بزرگ و مهم را پیش خواهیم برد.

وزیر نفت در ادامه از جهش چشمگیر در صنعت نفت و گاز کشور خبر داد و گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون، تولید نفت ایران ۶۰ درصد افزایش یافته است. این افزایش تولید معادل ۵۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی بیشتر در شبکه سراسری کشور است.

اوجی همچنین تصریح کرد: افزایش ۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت پالایشی کشور، افزایش ۲۲۰ هزار بشکه به ظرفیت فراورش نفت، افزایش ۱۰ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

وی در ادامه به خودکفایی و اتکا به توان داخلی در این صنعت اشاره کرد و گفت: با تکیه بر توان متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، تا پایان سال ۱۴۰۲، ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶.۶ میلیارد دلار در این حوزه به ثمر خواهد نشست و ۵۰ پروژه دیگر به ارزش ۴۷.۵ میلیارد دلار نیز آغاز خواهد شد.

وزیر نفت با تاکید بر این‌که در برنامه هفتم و دولت برنامه‌ریزی صورت گرفته تا تولید نفت را با توجه به ذخائر غنی که در کشور داریم، افزایش دهیم، اظهار کرد: مجموع ذخائر نفت و گاز ایران در دنیا اول است و با توجه به پتانسیل‌های خوبی که در این حوزه داریم به دنبال افزایش تولید نفت و گاز هستیم.

اوجی با بیان این‌که با اتکاء به توان داخلی و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، کار را آغاز کرده‌ایم و فعالان این صنعت نیز مطمئن باشند که کسب و کارشان رونق بیشتری پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که هیچ محدودیتی برای سرمایه‌ گذاری در صنعت نفت وجود ندارد و از همه سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم که در این حوزه وارد شوند، تصریح کرد: براساس آنچه وزارت نفت و بانک مرکزی از عملکرد این صنعت ارائه داده در سال گذشته رشد ۲۰ درصدی اتفاق افتاد و در سال قبل توانستیم بیش از ۳۵ میلیارد دلار علی‌رغم محدودیت‌ها داشته باشیم.

وی با بیان این‌که ایران در همه بخش‌ها خودکفا است اظهار کرد: در حوزه توسعه صنعت نفت و گاز احداث پتروپالایشگاه‌های نفتی، گازی، صنعت پتروشیمی، جمع‌آوری گازهای مشعل خودکفا هستیم. همچنین در حوزه صدور خدمات فنی، مهندسی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها