|
کدخبر: 322315

۵ دلیل برای خرید ارز دیجیتال در سال ۱۴۰۳

بانک و بیمه ۵ دلیل برای خرید ارز دیجیتال در سال ۱۴۰۳

چیزی تا شروع سال ۱۴۰۳ نمانده است. بر اساس بررسی روند اقتصادی چند سال اخیر پیش‌بینی می‌شود، سال جدید نیز با چالش‌های اقتصادی متعددی از جمله تورم بالا، نوسانات نرخ ارز و بی‌ثباتی در بازارهای مالی همراه باشد. در این شرایط، سرمایه‌گذاران به دنبال راه‌هایی برای حفظ ارزش دارایی‌های خود و کسب سود هستند. 

ارزهای دیجیتال به عنوان یک کلاس دارایی نوظهور، در کنار سرمایه‌گذاری‌های شناخته شده‌ای مانند بورس، طلا، ملک توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌ و فرصت‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. حال این سوال مطرح است آیا خرید ارز دیجیتال در برابر دارایی مانند طلا، که یک روش سنتی برای سرمایه‌گذاری است، می‌تواند گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۳ باشد؟ 

در ادامه ۵ دلیل جذابیت این بازار نوظهور، برای سرمایه‌گذاری را مرور می‌کنیم؛

ارز دیجیتال چیست؟ 

ارزهای دیجیتال، نوعی پول مجازی هستند که بر پایه رمزنگاری و فناوری بلاکچین بنا شده‌اند. این پول‌ها برخلاف ارزهای سنتی، توسط هیچ دولت یا نهادی کنترل نمی‌شوند و تراکنش‌ها به صورت غیرمتمرکز و بدون نیاز به واسطه انجام می‌شوند.

تاریخچه ارزهای دیجیتال به سال ۱۹۸۹ و ایده دیوید چاوم برای ایجاد یک سیستم پول الکترونیکی ناشناس برمی‌گردد. اما اولین ارز دیجیتال قابل استفاده، بیت کوین بود که در سال ۲۰۰۹ توسط فرد یا گروهی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو منتشر شد. در سال ۲۰۱۳ اولین صرافی ارز دیجیتال راه اندازی شد. از آن زمان، هزاران ارز دیجیتال دیگر نیز به وجود آمده‌اند. تاکنون، بیش از ۲۰ هزار رمز ارز به بازار معرفی شده است.

خرید ارز دیجیتال

چرا باید در سال ۱۴۰۳ ارز دیجیتال بخریم؟

۱. پتانسیل رشد بالا

روند رشد ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر حیرت‌انگیز بوده است. بیت کوین که همچنان شناخته‌شده‌ترین ارز دیجیتال است، در ابتدای آغاز به کار یعنی سال ۲۰۰۹ با قیمتی کمتر از یک سنت معامله می‌شد، اما با گذشت زمان و افزایش آگاهی عمومی، قیمت آن به طور پیوسته افزایش یافت و در سال ۲۰۲۱ بیشینه قیمتی ۶۸ هزار دلار را تجربه کرد. دلایل متعددی برای این رشد ناگهانی وجود داشت:

  • افزایش تقاضا: تعداد سرمایه‌گذاران و فعالان در بازار ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی افزایش یافت.
  • توجه رسانه‌ها: پوشش گسترده اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال در رسانه‌ها، توجه عمومی را به این حوزه جلب کرد.
  • ورود شرکت‌ها و موسسات بزرگ: برخی از شرکت‌ها و موسسات بزرگ شروع به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا ارائه خدمات مرتبط با آنها کردند.

گردش مالی بازار رمز ارزها به طور مداوم در حال نوسان است. در حال حاضر گردش مالی این بازار چیزی در حدود 1 تریلیون دلار تخمین زده می‌شود.

۲. عدم تمرکز

ارزهای دیجیتال برخلاف دارایی مانند طلا که توسط دولت‌ها و بانک‌ها کنترل می‌شود، غیرمتمرکز هستند. این امر به آنها مزایایی مانند شفافیت، امنیت و مقاومت در برابر سانسور می‌دهد.

۳. قابلیت انتقال و نگهداری آسان

ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت دیجیتال خود، به راحتی قابل انتقال و ذخیره‌سازی هستند.

۴. تنوع

دنیای ارزهای دیجیتال دائماً در حال تکامل است و ارزهای جدید با ویژگی‌ها و کاربردهای مختلفی مانند؛ پرداخت‌های آنلاین، خرید و فروش کالا و خدمات، سرمایه‌گذاری و... به طور مداوم در حال ظهور هستند.

5. سرعت و کارمزد تراکنش‌ها

تراکنش‌ها با ارز دیجیتال سریع‌تر و ارزان‌تر از تراکنش‌های سنتی با طلا و سایر دارایی‌ها است.

مقایسه ارز دیجیتال با طلا

ارز دیجیتال و طلا دو نوع دارایی با ویژگی‌های متفاوت هستند. در حالی که طلا به طور سنتی به عنوان یک دارایی امن شناخته می‌شود، اما این به معنای عدم وجود ریسک در آن نیست. طلا می‌تواند به سرقت رفته یا گم شود، تقلبی باشد و قیمت آن در بلندمدت نوسان داشته باشد.

مقایسه ارز دیجیتال با طلا

قیمت طلا به عوامل مختلفی مانند؛ سیاست‌های جهانی و داخلی، وابسته است. این مسئله، تخمین دقیق قیمت طلا را دشوار می‌کند. برای تصمیم‌گیری بهتر، برای سرمایه‌گذاری در طلا می‌توانید، مقاله پیش بینی قیمت طلا در شش ماه آینده و در سال ۱۴۰۳ را مطالعه کنید.

 انتخاب بین این دو برای سرمایه‌گذاری به عوامل مختلفی مانند: میزان ریسک‌پذیری، اهداف سرمایه‌گذاری و افق زمانی سرمایه‌گذاری شما بستگی دارد و هیچ پاسخی قطعی برای این سوال وجود ندارد.

خرید ارز دیجیتال

شما می‌توانید از طریق خرید ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری در این بازار را شروع کنید. در حال حاضر صرافی‌های ارز دیجیتال مانند صرافی اینوکس امکان این خرید و فروش را فراهم می‌کنند. این صرافی طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را در یک پلتفرم امن و قابل اعتماد برای خرید و فروش فراهم کرده است.

https://invex.ir

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها