|
کدخبر: 129738 سهیل فرزین

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با گسترش نیوز:

اقدامی دولتی به نفع سودجویان!

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: دو نرخی کردن ارز در شرایط کنونی بیشتر به نفع دلالان و کاسبان و کسانی که از این موضوع سود شخصی به جیب می‌زنند بوده تا اقشار مختلف مردم.

تجارت اقدامی دولتی به نفع سودجویان!

کارشناسان بر این باورند که یکسان سازی نرخ ارز در بلند مدت اثرات مثبتی در اقتصاد خواهد گذاشت و صادرات را تقویت و در نهایت موجب به تعادل رسیدن قیمت‌ ها خواهد شد. اما سیاست دو نرخی بودن ارز مدت هاست که در اقتصاد ما ریشه دوانده و گویا قصد برچیده شدن هم ندارد.

از طرفی تاثیر دو نرخی کردن ارز بر عملکرد تجاری کشور نیز غیر قابل کتمان است. این امر تاثیر مستقیمی نیز بر صنعتگران و تولیدات صنعتی کشور دارد.

موضوع رفع تعهد ارزی نیز دیگر موضوعی است که این روزها به چالشی بزرگ برای صادرکنندگان کشور تبدیل شده است. در این میان نقش مجلس به عنوان مرجع اصلی قانون گذاری در کشور را نیز نباید نادیده گرفت. از همین رو خبرنگار گسترش نیوز گفت و گویی را با روح الله خادمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ترتیب داده و نظر وی را پیرامون این مسائل جویا شده است که در ادامه مشروح این گفت و گو را مطالعه خواهید کرد.

با گسترش نیوز همراه باشید:

روح الله ایزدخواه در ابتدای این گفت‌وگو اظهار داشت: رفع تعهد ارزی در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده و همکاران ما در آن کمیسیون حدود سه ماه است که به شدت درگیر و پیگیر حل این چالش هستند همچنین که رفع برخی از مشکلات مقوله صادرات که رشته فعالیت های این حوزه را شامل می شود در کمیسیون صنایع پیگیری و بحث مربوط به محیط اقتصادی حاکم بر صادرات و مشکلات و مسائل آن حوزه نیز در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بررسی و حل می شود که گر مباحث مربوط به گمرکات، اختصاص ارز و موارد مربوط به اقتصاد کلان از جمله این موضوعات هستند.

روح_الله_ایزدخواه

وی در ادامه به موضوع دو نرخی کردن ارز توسط دولت اشاره کرد و گفت: دو نرخی کردن ارز در شرایط اقتصاد کنونی که سوداگری بیداد می‌کند زمینه فعالیت بیشتر سوداگران را فراهم می‌کند که این امر نیز در بطن خود موجب ایجاد و گسترش فساد خواهد شد. بنابراین باتوجه به نظارت ها و ساختارهای ضعیف دولت دو نرخی کردن ارز اقدامی به غایت اشتباه است چرا که با بررسی آمارها و گزارشات ارائه شده در می‌یابیم که این اقدام بیشتر به نفع دلالان و کاسبان و کسانی که از این موضوع سود شخصی به جیب می‌زنند بوده تا اقشار مختلف مردم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع حمایت از محصولات تولیدی بنگاه‌های کوچک اشاره کرد و گفت: مجلس طرحی را در حد ایده مطرح کرده است که بنابر این طرح درصدد هستیم که سازمانی را در سطح ریاست جمهوری یا اگر لازم بود وزارتخانه ای مستقل با محوریت صنایع کوچک تشکل دهیم تا از تولیدات صنایع کوچک و متوسط حمایت کنیم. البته گفتنی است که این ایده هنوز به دستور کار تبدیل نشده است.

رئیس کمیته خودرو مجلس در پایان به انتخاب علیرضا رزم‌حسینی به عنوان وزیر جدید وزارت صمت واکنش نشان داد و اظهار داشت: آقای رزم‌حسینی بسیار خوب شروع به فعالیت کردند و نسبتاً پر کار نیز بوده‌اند و از طرفی تعامل خوبی هم با مجلس دارند که امیدواریم با همین رویه مشکلات موجود در صنعت کشور را نیز بررسی و رفع کنند.

  • نبی‌ا.. ارسالی در

    در صورتی که دلار را تک نرخی کنند آیا می دانید چه کسانی ضرر می کند آقازادگان و مس ئولینی که از همین دلار ۴۲۰۰ تومانی دارند طغیان می‌کنند بنابر این هیچ وقت تک نرخی ش‌نمی‌کنند مطمئن باشید

  • نبی‌الله ارسالی در

    امان از دستان پشت پرده که دارن از آب گل آلود ماهی میگیرند و جنگ زرگری راه انداخت ه و این و آن را مقصر می کنند در صورتی که دزد همان خودشانند ولی اینا بدونند ای ظا لم ای پایدار نخواهد ماند

  • نبی ا.. ارسالی در

    کسانی که در آخرین لحظات قدرتشان به شدت ج یبشان را از اموال مردم و بیت المال پر می کند و هر روز برای رد گم کنی این و آن را مقصر جلوه می‌دهند افسوس که همه چیز دست آ ن هاست چه کسی نمی‌تواند کاری بکند با رش وه و پول‌همه‌راپیش‌میبرن،

  • بیچارهشده‌بورس ارسالی در

    آخه چه کسی چنین چیزی دیده که دولتی جیب م ردم بدبخت را غارت کند من کشاورزی که در س ال یک بار درآمد دارد آن را هم دولت چپاول کند می خواهم بدانم این را که دولتی ها ا ز خودشان در قبال این آیا از یک ساعت حقوق شان گذشته اند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها