|
کدخبر: 325753

چگونه بدون ابطال گارانتی دزدگیر نصب کنیم؟

خودرو چگونه بدون ابطال گارانتی دزدگیر نصب کنیم؟

 

متاسفانه بسیاری از خودروهای داخلی دارای ضعف امنیتی شدید هستند. به گونه‌ای که در عرض سه سوت توسط یک سارق حرفه‌ای به سرقت برده می‌شوند. برای جبران ضعف سیستم ایمنی خودروها بسیاری از مالکان به سراغ نصب و خرید دزدگیر ماشین، ردیاب و .. می‌روند. اگرچه این تجهیزات می‌توانند تا حدود بسیار زیادی از خودرو در برابر سرقت محافظت کنند، اما یکی از بزرگ‌ترین ایراد آن‌ها  باطل کردن گارانتی خودرو است.

خودروهای صفری که مالکان از نمایندگی‌ها تحویل می‌گیرند، شامل گارانتی می‌شوند. این گارانتی با هرگونه دست بردن در سیستم برق خودرو باطل می‌شود. به عبارت دیگر شرکت از آن تاریخ به بعد هیچ مسئولیتی در قبال خودرو قبول نمی‌کند. پس چاره کار چیست؟ اجازه دهیم تا سارق خودرویی که به هزار رحمت خریده‌ایم را به سرقت ببرد؟ قطعا خیر. روش‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید با حفظ گارانتی بر روی خودروی خود دزدگیر نصب کنید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا تمامی این روش‌ها را به شما آموزش دهیم.

روش نصب دزدگیر بدون ابطال گارانتی خودرو

نمایندگی‌های خودرو بر این باورند که با نصب دزدگیر سیم‌کشی و سیستم برق خودرو با مشکل روبه‌رو می‌شود. به همین دلیل یکی از شرایطی که نمایندگی‌ها برای ابطال گارانتی ذکر کرده‌اند، نصب دزدگیر با دستکاری سیستم برق خودرو است. با این شرایط چگونه می‌توان دزدگیر را بر روی خودرو نصب کرد، اما گارانتی آن باطل نشود؟ از جمله مهم‌ترین روش‌های نصب دزدگیر خودرو بدون ابطال گارانتی عبارتند از:

نصب دزدگیر با سوکت فابریک

همان‌طور که در بالا اشاره شد، هرگونه دستکاری سیستم برق خودرو باعث ابطال گارانتی می‌شود. پس برای نصب دزدگیر بدون ابطال گارانتی خودرو شما باید به نحوی دزدگیر را نصب کنید که سیم‌کشی خودرو دست نخورده باقی بماند. تعجب نکنید شما بدون دست زدن به سیم‌کشی خودرو هم می‌توانید دزدگیر را نصب کنید. برای انجام این کار به یک سوکت فابریک نیاز دارید. سوکت فابریک بدون اینکه اختلالی در سیستم برق خودروی شما به وجود آورد، برق مورد نیاز برای کار کردن دزدگیر را فراهم می‌کند. در صورت استفاده از سوکت فابریک نمایندگی‌ها هیچ‌گونه ایرادی نمی‌توانند به خودروی شما بگیرند و گارانتی شما حفظ می‌شود.

گارانتی-دزد-گیر

معمولا دزدگیرهای جدید با سوکت فابریک به بازار عرضه می‌شوند تا همه افراد بدون ترس از ابطال گارانتی و ایجاد مشکل در سیستم برقی برای خودروی خود دزدگیر نصب کنند. در بازار انواع سوکت فابریک وجود دارد که شما باید سوکت فابریک مناسب با خودروی خود را خریداری و نصب کنید. برای مثال سوکت فابریک خودروهای سایپا به صورت اختصاصی برای خودروهای این شرکت ساخته شده‌اند. بنابراین شما نمی‌توانید از آن‌ برای خودروهایی مانند پژو پارس، 206 و .. استفاده کنید. البته استفاده از سوکت فابریک مزایای دیگری هم دارد که در پایین به ‌طور مختصر به آن‌ها اشاره شده است.

  1. این سوکت‌ها کار نصب را برای نصاب دزدگیر به ‌طرز محسوسی راحت می‌کند.
  2. سرعت نصب دزدگیرهایی که از سوکت فابریک استفاده می‌کنند به مراتب بیشتر از دزدگیرهای سوکت معمولی است.
  3. استفاده از سوکت فابریک از ایجاد مشکلات احتمالی بعد از نصب دزدگیر در سیستم برقی خودرو جلوگیری می‌کند.

استفاده از دزدگیر فابریک

ایران خودرو و سایپا در سال‌های اخیر بسیاری از خودروهای خود را با دزدگیر داخلی به بازار عرضه کرده‌اند. این دزدگیرها به محض باز شدن درب خودرو به‌ صورت غیرمجاز، بوق خودرو را فعال و مالک را از موضوع باخبر می‌کنند. این دزدگیر یک نوع آپشن برای خودرو به حساب می‌آید. از این رو شما در هنگام خرید خودرو می‌توانید هزینه آن را پرداخت کنید تا شرکت سازنده بر روی خودروی شما دزدگیر فابریک را نصب کند.

نصب دزدگیر در نمایندگی‌های مجاز این کار

برای نصب آپشن و لوازم جانبی بر روی خودروهای ایران خودرو و سایپا نمایندگی‌های مجازی وجود دارد. این نمایندگی‌ها به خوبی از تمامی مواردی که گارانتی را ابطال می‌کنند، مطلع هستند. از این رو نصب را به نحوی انجام می‌دهند که گارانتی خودرو حفظ شود. در پایان کار نیز نامه‌ای به شما می‌دهند که در آن ذکر شده این آپشن در این نمایندگی از ایران خودرو یا سایپا نصب شده است. اگر نگران ابطال گارانتی خود هستید، می‌توانید نصب دزدگیر خود به این مراکز بسپارید.

گارانتی-دزدگیر

نکات مهم در هنگام خرید دزدگیر خودرو

در بالا با روش‌های نصب دزدگیر بدون ابطال گارانتی آشنا شدید. اکنون که نگرانی شما برای باطل شدن گارانتی از بین رفته است باید به دنبال خرید یک دزدگیر خودرو خوب باشید. بازار دزدگیرهای خودرو بسیار گسترده است و شما برای خرید هزاران گزینه روی میز دارید. اما کدام یک برای خرید مناسب‌تر هستند؟ دزدگیری که تمامی ویژگی‌های زیر را داشته باشد، برای خرید یک گزینه ایده‌آل است.

  1. دزدگیری که شما خریداری می‌کنید باید حتما مجهز به قفل مرکزی باشد. این ویژگی‌ به شما کمک می‌کند تا با فشار دادن یک دکمه تمامی درب‌های خودرو را قفل کنید.
  2. شوک سنسور دزدگیر همان سنسوری است که ضربه‌های وارد شده به خودرو را احساس و آژیر را به صدا درمی‌آورد. اگر شوک سنسور خیلی حساس باشد، علاوه بر ایجاد مزاحمت برای اهالی محل به باتری خودروی شما نیز آسیب وارد می‌کند. دزدگیری خوب است که به مالک امکان تنظیم حساسیت شوک سنسور را بدهد. اینگونه مالک بسته به شرایط می‌تواند سنسور آن را تنظیم کند.
  3. آژیر وسیله هشدار دهنده دزدگیر است. میزان صدای آژیر باید به گونه‌ای باشد که مالک را از خواب پادشاهی بیدار کند. پس در هنگام خرید دزدگیر به میزان بلندی صدای آژیر و قابلیت تنظیم آن نیز توجه کنید. دزدگیرهای حرفه‌ای به مالک امکان تنظیم بلندی صدای آژیر را می‌دهند.
  4. برد دزدگیر یکی از فاکتورهای تعیین کننده در هنگام خرید دزدگیر است. هرچقدر برد دزدگیر بیشتر باشد، کار شما برای مدیریت دزدگیر راحت‌تر خواهد بود.
  5. قیمت دزدگیر یکی از فاکتورهای تعیین کننده در هنگام خرید است. در بازار دزدگیرهای چند صد هزار تومانی تا چند ده میلیون تومانی وجود دارند. معمولا کیفیت دزدگیر با قیمت آن رابطه مستقیم دارد. هیچ دزدگیر ارزان قیمتی کارایی یک دزدگیر گران قیمت را ندارد. این را به شما قول می‌دهیم.
  6. در بازار انواع دزدگیرهای مختلف مانند دزدگیر ساده، دزدگیر تصویری و سیم‌کارتی وجود دارد. دزدگیرهای ساده ارزان‌ترین نوع دزدگیر هستند و امکانات بسیار محدودی هم دارند. اگر محدودیت بودجه برای خرید دزدگیر ندارید، بهتر است به سراغ خرید دزدگیرهای تصویری بروید.
  7. به برند تولیدکننده دزدگیر هم توجه کنید. معمولا دزدگیرهایی که توسط برندهای ناآشنا ساخته شده‌اند به سرعت خراب شده و کارایی خود را از دست می‌دهند.
  8. به امکانات جانبی دزدگیر مانند قفل خودکار درب‌ها، صندوق پران، پشتیبانی از چشمی آلتراسونیک، پاور ویندوز و .. نیز توجه کنید. هر اندازه که آپشن‌های دزدگیر شما بیشتر باشد، راحتی شما نیز بیشتر خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله به‌ طور کامل در خصوص نصب دزدگیر بدون ابطال گارانتی صحبت کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید، برای انجام این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. اگرچه نصب دزدگیر با استفاده از سوکت فابریک بسیار مهم است و از بروز مشکلات برقی برای خودرو جلوگیری می‌کند. اما هرگز مهارت نصاب در نصب دزدگیر را دست کم نگیرید. در هنگام انتخاب نصاب دزدگیر تا جایی که می‌توانید حساسیت به خرج دهید، چرا که نقش نصاب در نصب دزدگیر بیشتر از هر تجهیزات و ابزاری است. هرگز برای پایین آوردن هزینه‌های نصب به سراغ نصاب‌های آماتور و نابلد نروید.

به عنوان نکته آخر اگر با وجود موارد نوشته شده در این مقاله باز هم نگران نصب دزدگیر بر روی خودروی تحت گارانتی خود هستید. بهتر است با نمایندگی خودروی خود تماس بگیرید و از آن‌ها بپرسید که آیا با انجام این کار خودرو از گارانتی خارج می‌شود یا خیر. سپس برای نصب تصمیم خود را بگیرید. اگر در خصوص نحوه نصب دزدگیر بدون ابطال گارانتی نکته‌ای مد نظرتان است، در قسمت دیدگاه‌ها موضوع را با ما به اشتراک بگذارید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها