|
کدخبر: 322656

آیا دکتر آبسه مقعد می‌تواند آبسه مقعد را به صورت قطعی با لیزر درمان کند؟

آبسه مقعدی یکی از بیماری‌های نشیمنگاهی است که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. این بیماری باعث ایجاد آبسه در اطراف مقعد و یا درست در سوراخ مقعد یا جداره راست‌روده می‌شود. علت آبسه مقعدی به بسته شدن دهانه غددی باز می‌گردد که در نزدیکی مقعد هستند.

آبسه مقعدی یکی از بیماری‌های نشیمنگاهی است که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. این بیماری باعث ایجاد آبسه در اطراف مقعد و یا درست در سوراخ مقعد یا جداره راست‌روده می‌شود. علت آبسه مقعدی به بسته شدن دهانه غددی باز می‌گردد که در نزدیکی مقعد هستند. زمانی که این غده‌ها بسته شوند عفونت در این ناحیه ایجاد می‌شود و تورم و چرک را به وجود می‌آورد. برای درمان آبسه مقعدی باید هرچه سریع‌تر اقدام کرد؛ زیرا عدم درمان آن می‌تواند باعث به وجود آمدن فیستول شود. فیستول یک بیماری جدی نشیمنگاهی است که با یک مجرا باعث اتصال روده به پوست دهانه مقعد می‌گردد و خروج چرک و خونابه را از این ناحیه در پی دارد. برای جلوگیری از تبدیل آبسه به فیستول و مشکلات دیگر، درمان آبسه زیر نظر دکتر آبسه مقعدی بسیار اهمیت دارد.

برای بسیاری از بیماران سؤال است که آیا دکتر آبسه مقعد می‌تواند آبسه مقعد را به صورت قطعی با لیزر درمان کند یا خیر؟ در جواب این سؤال باید به نقش تخصص پزشک و از طرفی استفاده از دستگاه‌های لیزر مجهز و به‌روز اشاره کرد. آبسه مقعدی باید حتماً تحت‌نظر فوق‌تخصص کولورکتال انجام شود و همچنین باید در مسیر درمان دستگاه‌های لیزر مجهز و به روزی به کار رود که باعث ایجاد گوشت اضافه در ناحیه مقعد و همچنین تنگی مقعد و بی‌اختیاری گاز معده و کنترل مدفوع نمی‌شوند. توجه به این موارد باعث می‌شود که دکتر آبسه مقعدی بتواند این بیماری را به شکل کامل و قطعی درمان کند.

لیزردرمانی آبسه مقعدی چرا امروزه روشی محبوب به شمار می‌رود؟

لیزردرمانی آبسه مقعدی یکی از روش‌هایی است که امروزه توسط پزشکان برای درمان آبسه پیشنهاد می‌شود. شاید برای بسیاری از افراد سؤال باشد که چرا این روش امروزه پرطرف‌دار است و به چه دلیل جایگزین جراحی شده است. لیزردرمانی آبسه مقعدی یک جراحی کم تهاجمی است که برای انجام آن نیازی به بیهوشی و بستری شبانه در بیمارستان نیست. آبسه مقعدی در روش لیزردرمانی در زمانی کمتر از 30 دقیقه درمان می‌شود و به دلیل اینکه در حین لیزر درمانی زخم ترمیم می‌شود این روش درد و خونریزی به همراه ندارد. از دیگر مزایای لیزر درمانی آبسه مقعدی می‌توان به عدم وجود دوران نقاهت پس از لیزر درمانی اشاره کرد. در واقع بیمار پس از لیزر درمانی آبسه، دوران نقاهت خاصی ندارد و فقط ممکن است تا یک هفته سوزش خفیفی را تجربه کند.

لیزردرمانی آبسه مقعدی در موارد سطحی آبسه امکان‌پذیر است و اگر شدت بیماری زیاد و با چرک فراوانی در اطراف مقعد همراه باشد، ممکن است پزشک روش جراحی آبسه مقعدی را پیشنهاد دهد.

لیزردرمانی آبسه مقعدی امروزه در کلینیک‌های مختلفی همچون کلینیک درمان فوری انجام می‌شود. بسیار مهم است که بیماران لیزردرمانی آبسه مقعدی خود را در یک کلینیک مجهز همچون درمان فوری دنبال کنند تا بیماری آنها زیر نظر فوق‌تخصصان کولورکتال به شکل کامل درمان شود و بیمار با عود مجدد آبسه مقعدی مواجه نشود.

درمان آبسه مقعدی با لیزر

 

دکتر برای عمل آبسه مقعدی چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای درمان آبسه باید حتماً به دکتر برای عمل آبسه مقعدی مراجعه کرد. بسیار مهم است که عمل آبسه مقعدی تحت‌نظر پزشکی با ویژگی‌های خاص انجام شود تا آبسه به شکل قطعی درمان شود و بیماری دوباره عود نکند. اینکه دکتر برای عمل آبسه مقعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد به شرح زیر است:

تخصص و تجربه پزشک

تخصص و تجربه پزشک نقش مهمی را در درمان بیماری آبسه مقعدی ایفا می‌کند. آبسه مقعدی باید زیر نظر فوق‌تخصص کولورکتال درمان شود. این پزشکان بر درمان بیماری‌هایی همچون آبسه تمرکز کرده‌اند و همین مسئله باعث می‌شود تا بتوانند این بیماری را به شکل کامل درمان کنند.

دسترسی به دستگاه‌های لیزر مجهز

نوع دستگاه لیزر در هنگام جراحی آبسه مقعدی بسیار اهمیت دارد. اگر دستگاه لیزر مجهز و به‌روز نباشد ممکن است باعث ایجاد گوشت اضافه در ناحیه مقعدی و در نتیجه آن تنگی مقعد و بی‌اختیاری گاز معده و کنترل مدفوع شود.

دسترسی به امکانات بهداشتی

بسیار مهم است که انجام لیزر آبسه در یک کلینیک کاملاً بهداشتی صورت گیرد تا از انتقال عفونت به بیمار جلوگیری شود. از طرفی بسیار مهم است که کلینیک مورد نظر به دستگاه‌های نظیر ساکشن بلع ویروس مجهز باشد تا از انتقال ویروس‌هایی همچون هپاتیت، ایدز و کرونا به بیماران دیگر جلوگیری گردد.

موارد گفته شده از جمله ویژگی‌هایی هستند که در هنگام انتخاب دکتر برای عمل آبسه مقعدی باید در نظر گرفته شود. بدون در نظر گرفتن این موارد عمل آبسه مقعدی به درستی انجام نمی‌شود و بیمار ممکن است عود مجدد این بیماری را تجربه کند.

دکتر متخصص آبسه مقعدی

 

برای انتخاب یک کلینیک جهت درمان بیماری‌های مقعدی چگونه باید عمل کرد؟

امروزه کلینیک‌های مختلفی وجود دارند که پزشکان در آنها به درمان بیماری‌های نشیمنگاهی یا مقعدی می‌پردازند. این مسئله باعث می‌شود برای بیماران کمی سخت باشد تا بخواهند یک کلینیک درمانی مجهز را جهت درمان بیماری خود انتخاب کنند.

برای ساده‌تر شدن کار بیماران برخی از کلینیک‌ها همچون کلینیک درمان فوری اطلاعات لازم را در سایت خود قرار داده‌اند تا افراد بتوانند با مطالعه سایت کلینیک اطلاعات لازم را به دست آورند. از جمله اطلاعاتی که افراد می‌توانند در سایت درمان فوری دریافت کنند اطلاعات کافی در مورد پزشکان این مجموعه است. علاوه بر این مسئله دستگاه‌های لیزر موجود در این مجموعه نیز معرفی شده‌اند تا افراد بتوانند نسبت به کیفیت این دستگاه‌ها و به‌روز بودنشان اطمینان یابند و نگران عوارض بسیاری از دستگاه‌های لیزر همچون به وجود آمدن گوشت اضافه در ناحیه مقعد نشوند.

از دیگر مواردی که در سایت درمان فوری قرار داده شده نظرات مراجعه‌کنندگان است. این بخش به بیماران کمک می‌کند تا از نظرات افرادی که در این کلینیک مشکل نشیمنگاهی خود را درمان کرده‌اند باخبر شوند و به‌این‌ترتیب با خیال راحت‌تری این مجموعه را برای درمان بیماری خود انتخاب نمایند. این مجموعه تمام سعی خود را کرده تا اطلاعات لازم را در اختیار مراجعین بگذارد تا آنها بتوانند با اطلاعات کامل و کافی بیماری نشیمنگاهی خود را برای همیشه درمان کنند.

متخصصان وب سایت درمان فوری

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها