|
کدخبر: 292842

تشخیص اصل بودن باتری لپ تاپ

باتری تقلبی ممکن است باعث منفجر شدن لپ تاپ شود. باتری از اجزای مهم لپ تاپ است که عملا بدون آن کاربرد خود که قابل حمل بودن است را از دست می دهد. بنابراین داشتن یک باتری سازگار و مناسب با لپ تاپ امری ضروری است. یک لپ تاپ تا زمانی که باتری سالمی دارد بهترین عملکرد را ارائه می دهد اما مشکل اینجا است که باتری لپ تاپ نیز مانند هر باتری دیگری بعد از مدتی استفاده از بین می رود که در این صورت یا باید یک محصول جدید تهیه کنید و یا باتری را تعویض کنید.

فناوری تشخیص اصل بودن باتری لپ تاپ

با توجه به قیمت بالای لپ تاپ، تعویض باتری به صرفه تر است اما مشکل اینجا است که با وجود باتری‌های تقلبی در بازار امکان دسترسی به باتری اصلی دشوار است. اما نگران نباشید در این مطلب هشت روش تشخیص اصل بودن باتری لپ تاپ را به شما خواهیم گفت که با رعایت آنها می توانید یک باتری اصلی و سازگار با دستگاه خود را تهیه کنید.

اهمیت تشخیص اصل بودن باتری لپ تاپ

با توجه به اینکه باتری های فیک در بازار زیاد هستند تشخیص اصل بودن باتری لپ تاپ بسیار مهم بوده و از طرفی نیز موارد زیادی مشاهده شده که کاربر پس از تعویض باتری با مشکلاتی همچون خاموش شدن لپ تاپ و یا گرم شدن دستگاه مواجه می شود. حتی ممکن است باتری تقلبی باعث منفجر شدن لپ تاپ در هنگام کار شود و خسارات جبران ناپذیری را دچار شوید.

در برخی لپ تاپ ها امکان تعویض باتری از بیرون وجود دارد که خود کاربر نیز می تواند آن را انجام دهد و در صورت مشاهده چنین چیزی می تواند فوری باتری را خارج کند. اما در بسیاری از لپ تاپ ها همچون سرفیس ها برای خارج کردن باتری باید لپ تاپ را باز کنید که در این صورت هیچ کاری نمی توانید انجام دهید و ممکن است مجبور به خرید لپ تاپ سرفیس جدید شوید.

باتری-لپتاپ۱

هشت روش تشخیص اصل بودن باتری لپ تاپ

از کجا بفهمیم باتری لپ تاپ اصل است؟ برخلاف تصور برخی افراد که فکر می کنند با شناخت برند لپ تاپ می توانند باتری متناسب با آن را پیدا کنند، باید موارد بیشتر را در نظر بگیرند. پارامترهای زیادی برای تشخیص اصل بودن باتری لپ تاپ وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید تشخیص دهید که باتری خریداری شده با لپ تاپ شما سازگاری دارد یا نه. در این مقاله 8 روش تشخیص اصل بودن باتری لپ تاپ را به شما خواهیم گفت که با رعایت آنها می توانید باتری مناسب و سازگار با لپ تاپ خود را تهیه کنید.

بررسی ولتاژ باتری لپ تاپ

ولتاژ یکی از پارامترهای اساسی باتری لپ تاپ است. عموما باتری لپ تاپ در دو نوع با ولتاژ  11.1 / 10.8 ولت و یا 14.8 / 14.4 ولت تولید می شود و باید یکی از این دو نوع باشد. قبل از خرید باتری جایگزین، باید بررسی کنید که ولتاژ باتری اصلی چقدر است و اگر ولتاژ باتری جدید در محدوده مدل قبلی نبود آنها را روی لپ تاپ نصب نکنید. برخی لپ تاپ ها نیز همچون Zenbook UX535L ایسوس دارای باتری با ولتاژ 15.4 ولت است که ولتاژ کمتر ممکن است مشکلات جدی به دنبال داشته باشد، مخصوصا اینکه قیمت لپ تاپ ایسوس مدل زنبوک بیشتر است و در صورت خراب شدن باید مدل جدیدتری تهیه کنید.

برچسب شماره قطعه

برندهای تولید کننده باتری معمولا از نمادهای خاصی استفاده می کنند که با استفاده از آنها می توانید تشخیص دهید باتری تهیه شده با مدل قبلی یکی است یا نه. همچنین شما می توانید با مقایسه مشخصات درج شده بر روی این برچسب و از روی پارت نامبر آن از فیک و یا اصلی بودن باتری جدید مطمئن شوید.

باتری-لپتاپ۲

بررسی ظاهر فیزیکی باتری

تشخیص فیک بودن از نظر ظاهری چندان جای اطمینان نیست و معمولا از نظر طراحی با هم برابر هستند. اما اگر با دقت بررسی کنید در صورت فیک بودن باتری می توانید تفاوت هایی را مشاهده کنید، بنابراین بررسی ظاهر فیزیکی نیز می تواند راهی دیگر برای تشخیص اصلی و یا فیک بودن باتری لپ تاپ باشد.

بررسی ظرفیت باتری اصلی

با بررسی ظرفیت باتری لپ تاپ نیز می توانید بفهمید که باتری اصلی است یا فیک. به این منظور که اگر لپ تاپی با باتری 6 سلولی 4155 میلی آمپری دارید باید توجه کنید یک باتری 6 سلولی با همین ظرفیت تهیه کنید. ظرفیت باتری بر روی برچسب مشخصات درج شده و برای اطلاع از آن کافی است برچسب را مطالعه کنید و یا سریال محصول را در سایت رسمی تولید کننده جستجو کنید.

وزن باتری لپ تاپ

سبک بودن باتری لپ تاپ به معنای فیک بودن است. باتری های اصلی از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند و مواد اصل و با کیفیتی در آن به کار رفته است، اما تولید کنندگان باتری فیک برای صرفه جویی در هزینه از مواد بی کیفیت در ساخت باتری استفاده می کنند. بنابراین به آسانی شما می توانید از طریق سایت تولید کننده باتری از وزن دقیق آن باخبر شوید و با مقایسه آن با مدل خریداری شده تشخیص دهید که باتری اصل یا فیک است.

کیفیت ساخت باتری

یکی دیگر از راه های تشخیص اصل بودن باتری لپ تاپ کیفیت ساخت است. باتری های اصلی از مواد باکیفیتی ساخته شده اند، روکش باتری دقیقا با بدنه آن هم اندازه است و نوشته های روی برچسب مشخصات باتری نیز فونت خوانایی دارند و بسیار منظم است. اما باتری های فیک کیفیت ساخت پایینی دارند، روکش آن ممکن است هم اندازه نباشد و یا به درستی بر روی بدنه باتری قرار نگیرد. نوشته های روی برچسب نیز در این باتری ها معمولا نامنظم است و رنگ آن نیز با مدل اصلی متفاوت است.

قیمت باتری لپ تاپ

تهیه کالا با کمترین قیمت شاید از نظر بودجه شما را خوشحال کند اما ممکن است جنس تقلبی دریافت کنید. اگر قیمت باتری لپ تاپ کمتر از حد معمول باشد به احتمال زیاد فیک است، با مشاهده لیست قیمت باتری های موجود در بازار به آسانی می توانید محدوده قیمت باتری را به دست آورید.

باتری تقلبی چه مشکلاتی برای لپ تاپ ایجاد می کند؟

باتری تقلبی شارژ کمتری نگه می دارد و بعد از چند ماه استفاده ممکن است به کلی از بین برود. علاوه براین، به دلیل ایجاد نواسانات غیر طبیعی ممکن است باعث آسیب رساندن به لپ تاپ نیز بشود. لپ تاپ یک محصول گران قیمت است که با مشاهده قیمت لپ تاپ دل، اچ پی و ایسوس که از برندهای معتبر هستند می توانید متوجه این موضوع شوید، بنابراین با تهیه باتری تقلبی ممکن آسیب خسارات جبران ناپذیری متحمل شوید.

 

نویسنده: رپورتاژ
  • سامان ارسالی در

    قیمت های این سایت تبلیغ کننده درسته؟ قیمت ها رو خیلی پایین زدند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها