|
کدخبر: 277782

چرا خرید میلگرد سبک‌بار به نفع شما است؟

معدن چرا خرید میلگرد سبک‌بار به نفع شما است؟

همه ما در خرید کالاهای مصرفی به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستیم و نیم‌نگاهی هم به کیفیت کالا داریم. خریداران میلگرد نیز به دلیل تنوع بالای این مقطع فولادی، به دنبال خرید مقرون‌به‌صرفه‌ترین نوع آن هستند که البته این موضوع به افزایش روزافزون قیمت آهن آلات نیز باز می‌گردد. یکی از راه‌های خرید به‌صرفه میلگرد، خرید میلگرد سبک‌بار است. این مقاله به بررسی مزایای استفاده از میلگرد سبک‌بار در پروژه پرداخته است.

1.میلگرد سبک‌بار به‌صرفه است!

میلگرد سبک‌بار میلگردی است که وزن آن در محدوده وزنی جدول اشتال و استانداردهای مرسوم تولید میلگرد قرار دارد اما به بخش پایینی بازه‌های وزنی این استانداردها نزدیک‌تر است. این تعریف، شائبه بی‌کیفیت بودن میلگرد سبک‌بار را از بین می‌برد. چه‌بسا که برخی از مدرن‌ترین کارخانه‌های داخلی و خارجی، تولیدکننده میلگرد سبک‌بار هستند.

یک تصور کلیشه‌ای دیگر در مورد میلگرد سبک‌بار که ممکن است غلط باشد، پایین‌تر بودن قیمت هر شاخه و ظرفیت بار آن در مقایسه با میلگرد سنگین است. تولید میلگرد سبک‌بار باکیفیت، به تکنولوژی پیشرفته نیاز دارد و به همین دلیل، قیمت میلگرد سبک‌بار به ازای هر کیلو به‌مراتب از قیمت هر کیلو میلگرد سنگین بیشتر است. این موضوع باعث می‌شود که قیمت هر شاخه میلگرد سبک تفاوت چندانی با میلگرد سنگین نداشته باشد و حتی بیشتر هم بشود.

آنچه میلگرد سبک‌بار را به‌صرفه می‌کند، خرید آن به‌صورت بندیل و ظرفیتی است. از آنجا که فروش میلگرد به‌صورت کیلویی انجام می‌شود، اکثر کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد، بندیل‌های خود را با وزن یکسانی عرضه می‌کنند و وزن هر ظرفیت بار میلگرد آن‌ها نیز حدود 20 تن است. وزن پایین‌تر میلگرد سبک‌بار باعث می‌شود که تعداد میلگردهای بیشتری در یک بندیل و ظرفیت بار به دست شما برسد، آن هم در حالی که شما قیمت یکسانی را در مقایسه با خرید میلگرد سنگین پرداخت کرده‌اید.

خرید-میلگرد-سبک-2

2.تنوع کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد سبک‌بار زیاد است

در حال حاضر تنوع تولیدکنندگان میلگرد سبک‌بار اصلاً کم نیست و این موضوع دست شما را در انتخاب نزدیک‌ترین کارخانه به محل پروژه‌تان و پرداخت هزینه کمتر برای حمل‌ونقل بار، باز می‌گذارد. لیست زیر، مهم‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد سبک در کشور را نشان می‌دهد:

1.مجتمع فولاد ظفر بناب

این مجتمع صنعتی در استان آذربایجان شرقی واقع شده و تنها میلگرد آجدار تولید می‌کند. همچنین ظفر بناب در سال 1386 تأسیس شده و با ظرفیت تولید 400.000 تن در سال، از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان میلگرد در منطقه شمال غرب کشور محسوب می‌شود. میلگرد بناب در گریدهای A2 و A3 و سایزهای 8 تا 32 میلی‌متری تولید می‌شود. با وجود کیفیت و محبوبیت بالا، قیمت میلگرد ظفربناب مقرون‌به‌صرفه است. این میلگرد با علامت اختصاری ZN وارد بازار می‌شود.

2.فولاد آناهیتا گیلان

آناهیتا گیلان یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های فولادی کشور است که سابقه فعالیت آن به سال 1369 باز می‌گردد. با این حال، این کارخانه از سال 1392 میلگرد تولید می‌کند و ظرفیت تولید آن 320.000 تن در سال است. میلگرد آناهیتا در گریدهای A2، A3 و A4 تولید می‌شود که تولید میلگرد گرید A4، به نوعی برگ برنده این کارخانه در مقابل رقبا محسوب می‌شود. چرا که کمتر کارخانه‌ای این گرید میلگرد را تولید می‌کند و استفاده از آن منجر به کاهش نیاز به گریدهای دیگر می‌شود.

فولاد آناهیتا گیلان در نزدیکی شهر رشت قرار دارد و با علامت مشخصه AG عرضه می‌شود.

3.فولاد راد همدان

کارخانه راد همدان یکی از مدرن‌ترین و جوان‌ترین تولیدکنندگان میلگرد است که سابقه فعالیت آن به سال 1396 باز می‌گردد. این کارخانه انواع میلگرد آجدار را در گریدهای A2 و A3 و سایزهای 12 تا 28 میلی‌متر تولید می‌کند. این کارخانه از تکنولوژی شرکت‌های ایتالیایی و آلمانی برای تجهیز خطوط تولید میلگرد خود استفاده می‌کند و همین موضوع باعث شده تا میلگردهای آن کیفیت بالایی داشته باشند. علامت مشخصه میلگرد راد، حروف RAD است.

مقایسه وزن میلگرد بناب، همدان و آناهیتا

جدول زیر به شما کمک می‌کند تا وزن باکیفیت‌ترین میلگردهای موجود در بازار را با یکدیگر مقایسه کنید و فارغ از پارامتری مثل نزدیکی کارخانه به پروژه، ببینید که خرید کدام‌یک برای شما به‌صرفه‌تر است. چرا که خرید از درب کارخانه، تنها راه خرید میلگرد نیست.

 

مقایسه وزن میلگرد A3 کارخانه‌های راد همدان، ظفر بناب و آناهیتا گیلان

سایز میلگرد (mm)

وزن یک شاخه میلگرد (Kg)

میلگرد آناهیتا

میلگرد بناب

میلگرد همدان

جدول اشتال

12

9.8

9.4

9.5

10.7

14

13.8

13.8

13.5

14.6

16

18

17.8

17.5

18.9

18

23

22.6

21.5

24

20

28

27.7

27

29.7

22

34.5

33

31

35.6

25

45

44

42

46.2

28

55

56

55

58

32

72

72.5

-

75.8

 

خرید-میلگرد-سبک-3

3.میلگرد سبک‌بار کیفیت بالایی دارد

معمولاً کیفیت میلگرد سبک‌بار از اکثر میلگردهای سنگین موجود در بازار بالاتر است. این موضوع به شما کمک می‌کند تا کیفیت ساخت و دوام پروژه خود را بالا ببرید و حسن شهرت آن را افزایش دهید. به عنوان مثال، میلگرد بناب پس از سال‌ها استفاده در پروژه‌های ساختمانی مختلف در سراسر کشور با عنوان میلگردی باکیفیت مشهور شده و این مزیت آن، دهان‌به‌دهان چرخیده است. میلگرد آناهیتا نیز با وضعیتی مشابه به شهرت رسیده است.

در مورد میلگرد همدان، وضعیت کمی فرق می‌کند. کارخانه تولیدکننده این میلگرد مدعی مطابقت آن با استانداردهای DIN488 آلمان و BS 4449 اروپا است و برای اثبات این حرف، گواهی آنالیز فنی آن را برای شما ارسال خواهد کرد.

در صورتی که پس از خواندن این مقاله و انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیده‌اید که از کارخانه‌ای دورتر از محل پروژه‌تان میلگرد سبک بخرید، می‌توانید روی فروشگاه آنلاین آهن و فولاد آسرون حساب کنید. قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی در این سایت همانند قیمت درب کارخانه است و این موضوع، خرید آنلاین میلگرد را همانند خرید از درب کارخانه، مقرون‌به‌صرفه خواهد کرد. همچنین در صورت تسویه پیش‌فاکتور در همان روز سفارش، بار شما بین یک تا هفت روز بعد (بسته به محل استقرار پروژه شما) به دستتان خواهد رسید، آن هم باری که مورد تائید واحد تضمین کیفیت آسرون است.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها