|
کدخبر: 298933

دستگاه تیوب زن برای بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی

شرکت بازرگانی AG وارد کننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 5 ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از 18 سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد

دستگاه تیوب زن - شرکت ای جی

در خط تولید و بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی نکات بسیاری باید مورد توجه قرار گیرد. از نکات مهم و اصلی، بهداشتی بودن محصولات تولیدی می باشد. جهت بهداشتی بودن محصولات بهتر است در خط بسته بندی لوازم آرایشی تا حد امکان از دخالت دست جلوگیری شود.

 از آنجایی که بیشتر لوازم آرایشی از غلظت بالایی برخوردار هستند، لیکن برای بسته بندی و تولید آنها باید از دستگاه های ویژه ای استفاده شود. جهت سهولت در استفاده از بعضی اقلام آرایشی و بهداشتی مانند کرم ها، ماسک ها، ژل ها و... آنها را در تیوپ پر و بسته بندی می کنند. از این رو به دستگاه های پرکن آرایشی تیوپ پرکن نیز گفته می شود.

 دستگاه های پرکن محصولات آرایشی در خط تولید لوازم آرایشی، کاربرد زیادی دارند. این دستگاه ها جزء دستگاه های پرکن مایعات غلیظ یا نیمه جامد می باشند. طراحی این ماشین آلات به گونه ای است که می توانید جنس، حجم، اندازه تیوب و... را روی آن تنظیم نمایید.

 این دستگاه قابلیت پر کردن انواع کرم ها، لوسیون ها، ضد آفتاب ها، رنگ مو و... را دارد. دستگاه هایی از این دسته که به بازار عرضه شده اند به دو صورت خطی و روتاری موجود هستند. هر نوع از این دستگاه ها دارای ویژگی های منحصر به فرد، مزایا و معایبی می باشند. کارفرما با توجه به نیاز و خط تولید خود می بایست یکی از دو نوع دستگاه روتاری یا خطی را جهت پر نمودن انواع محصولات آرایشی و بهداشتی انتخاب کند.

 ماشین آلات پرکن از نظر تکنولوژی به کار رفته در آن به سه دسته تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تقسیم می شوند. دستگاه های تمام اتوماتیک با توجه به عملکردی که دارند، دارای قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل ها می باشند.

 قابل توجه است که این مدل دستگاه ها از سرعت و دقت بسیار بالایی برخوردار هستند و عملیات پر و بسته بندی محصول را بدون دخالت دست و به شکل خودکار انجام می دهند. این تجهیزات بیشتر مناسب خط تولید کارخانه های بزرگ می باشند.

 نوع نیمه اتوماتیک این دستگاه ها از دقت و سرعت کمتری نسبت به نوع اتوماتیک آن برخوردار است. ولی نسبت به نوع دستی آن سرعت و دقت بیشتری دارد. دستگاه های نوع دستی همانگونه که از نامشان مشخص است، برای انجام عملیات از نیروی انسانی و اپراتور کمک می گیرند. نوع دستی آن نسبت به دیگر مدل ها دارای دقت و سرعت پایین تر می باشد و معمولاً برای کارگاه های کوچک و خانگی مناسب هستند.

 فرایند تولید محصولات آرایشی به دو شکل تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک قابل اجرا می باشد. در خط تولید کرم‌های آرایشی قابلیت تولید به طور میانگین حدود ۱۵ الی ۳۰ عدد تیوپ در دقیقه با دستگاه های نیمه اتوماتیک وجود دارد که این تعداد با دستگاه های تمام اتوماتیک به ۳۵ الی ۴۰ عدد در دقیقه می رسد.

 علاوه بر آن به خط تولید دو نازل، دستگاه دوخت تیوب و دستگاه ساشه برای بسته بندی نیاز می باشد. معمولاً در خط تولید از سیستم plc استفاده می‌شود. این سیستم در واقع نوعی کنترل گر می باشد که قابلیت برنامه ریزی خودکار را دارد.

دستگاه تیوب زن برای بسته بندی کرم

دستگاه تیوب زن برای بسته بندی کرم - شرکت ای جی

استفاده انواع کرم روی پوست مانع از خشکی و چروک شدن پوست می شود.کرم مورد مصرف می تواند مرطوب کننده، آبرسان، نرم کننده، ضد لک، ضد آفتاب و کرم پودر باشد.

اکثر کرم های موجود در بازار به صورت تیوپی ارائه می شوند. به دلیل اهمیت زیاد و حساسیت بالا در بسته بندی محصولات آرایشی بهداشتی مانند کرم ها، تولید کنندگان به دنبال استفاده از دستگاه های استاندارد در خط تولید و بسته بندی محصولات خود هستند.

 یکی از دستگاه هایی که جهت بسته بندی کرم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه بسته بندی تیوپی است. این دستگاه در سه نوع تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی طراحی و ساخته شده است که تولیدکنندگان بر اساس ظرفیت تولید و میزان سرمایه، مدل مناسب دستگاه را خریداری و به کار می گیرند.

 جنس توپ های مورد استفاده که جهت بسته بندی به کار برده می شوند، متفاوت است و بیشتر در دو جنس پلاستیکی و آلومینیومی تولید می شود. اگر نگاهی به خط تولید و بسته بندی کرم بیندازیم، شاهد خط تولید چهار نازل و دستگاه های دوخت تیوپ، پرکن و دوخت تیوپ، سیل القایی و لیبل زن هستیم.

 از آنجایی که کرم جزء محصولات غلیظ به حساب می‌آید، برای تولید و بسته بندی آن از دستگاه پرکن مایعات غلیظ استفاده می شود. خط تولید ۴ نازل برای کارخانجات و کارگاه هایی که میزان ظرفیت تولید بالا است، مناسب می باشد. زمان و سرعت انجام عملیات پرکردن محصول قابل تنظیم است. هر نازل توان پر نمودن ۵ هزار و ۵۰۰ میلی متر در هر دقیقه را دارد.

 میزان بازده دستگاه با توجه به غلظت محصول و حجم تیوپ بین ۲۰ الی ۳۰ بسته در دقیقه متغیر است. پس از اتمام عملیات پر کردن نوبت به مرحله درب بندی می رسد. در انتهای خط تولید، فرایند بسته بندی توسط دستگاه لیبل زن تکمیل می گردد و برچسب، لوگو و اطلاعات محصول روی بسته مورد نظر درج می شود.

 دستگاه های پرکن کرم چه اتوماتیک چه نیمه اتوماتیک پس از انجام عملیات پر نمودن تیوپ، باید انتهای تیوپ را ببندند. دستگاه دوخت تیوپ شامل قسمت‌های مختلف مخزن کرم، پرکن، ته بند و دوخت تیوپ و تاریخ زن می شود.

قسمت هایی از دستگاه که به صورت مستقیم با مواد در ارتباط هستند، از جنس فولاد ضد زنگ و ضد اسید تهیه می‌شود که در طول عمر قطعات و عدم واکنش در مقابل مواد تاثیر می گذارد. دستگاه های پرکن کرم مکانیزم پیچیده‌ای به کار می‌برند و قادر هستند کلیه عملیات مربوط به تولید و بسته بندی محصول را به بهترین شکل انجام دهند.

شرکت ای جی وارد کننده دستگاه تیوب زن صنعتی و نیمه صنعتی می باشد. 

برای خرید دستگاه تیوب زن به سایت ای جی (AG777.com) مراجعه کنید 

برای خرید دستگاه تیوب زن مورد نظر خود از کارشناسان AG شعبه تهران و اصفهان مشاوره بگیرید

شعبه تهران: ﺻﺎدﻗﯿﻪ ،ﺑﻠﻮار آﯾﺖ اﻟﻠﻪ ﮐﺎﺷﺎﻧﯽ رو ﺑﻪ روی ﻣﺴﺠﺪ ﻧﻈﺎم ﻣﺎﻓﯽ، ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن اﺗﺮک

تلفن: 46096724-021

شعبه اصفهان : اصفهان، فلکه ارتش خیابان وحید قبل از چهارراه امام‌زاده محسن، کوچه شماره ۲۳ پلاک ۶۲۲

تلفن: 91010118-031

 شرکت بازرگانی AG وارد کننده دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی با گارانتی یکساله و خدمات پس از فروش 5 ساله به منظور گسترش و حمایت از مشاغل حوزه کارآفرینی با بیش از 18 سال سابقه در تهران و اصفهان فعالیت دارد

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها