|
کدخبر: 300266

نکات مهم خرید تجهیزات باشگاه

نکات مهم خرید تجهیزات باشگاه

بعد از تأسیس و راه اندازی هر سالن یا باشگاه ورزشی؛ خرید تجهیزات باشگاه ورزشی بسیار حائز اهمیت است. باشگاه داران قبل از هر کاری باید نکات مهم برای خرید تجهیزات باشگاه را بدانند. هدف  افراد از ورود به باشگاه تفریح، حفظ سلامت و حتی درمان است. از طرفی ورزشکار توقع دارد باتوجه به هزینه های که در باشگاه پرداخت می کند امکانات باشگاه، کیفیت دستگاه ها و ورزش ها هم کامل باشد.

تجهیزات باشگاه شامل 2 قسمت می شوند. تجهیزات ایمنی مانند کفپوش گرانولی و تاتامی و انواع ضربه گیرها و تجهیزات ورزشی کاربردی مانند ترد میل و وزنه و هالتر و..... خرید وسایل و تجهیزات باکیفیت باشگاه مزایای بسیار زیادی دارد. به طور خلاصه برای معرفی مزایای خرید تجهیزات باشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ امینت، ایمنی و سلامت ورزشکاران

  • جلوگیری از خرابی، شکستگی دستگاه ها

  • اعتباردهی و بالابردن رتبه باشگاه و ترغیب ورزشکاران به عضویت در باشگاه

  • کفپوش نوین فوم

در ادامه مهم ترین نکات کلیدی در مورد خرید تجهیزات باشگاه ورزشی را بررسی خواهیم کرد.

  • توجه به جنس و مواد اولیه دستگاه

  • توجه به ایمنی و امنیت

  • توجه کیفیت لوازم

  • توجه به لباس های ورزش حمایتی و راحت

  • توجه به محدودیت مکانی باشگاه

  • توجه و داشتن برنامه با به سن و جنسیت افرادی که قرار است در باشگاه ثبت نام کنند.

توجه به محدودیت مکان قبل از خرید تجهیزات باشگاه

هر باشگاه قطعاً محدودیت مکانی دارد. به همین خاطر قبل از خرید تجهیزات باشگاه باید بر اساس ظرفیت مکانی که دارید خرید تجهیزات را انتخاب کنید. از طرفی جای گذاری و نهایت استفاده از سالن های باشگاه هم بسیار حائز اهمیت است.به همین خاطر لازم است قبل از خرید تجهیزات باشگاه برنامه ریزی دقیق انجام داد. لیست کردن تجهیزات موردنیاز، مشخص کردن مکان هر دستگاه را هم باید قبل از خرید تجهیزات باشگاه در نظر داشت.

کف پوش و دیوارپوش

یکی از مواردی که در خرید تجهیزات باشگاه بسیار حائز اهمیت است کف پوش و دیوارپوش است. بعضی از افراد کف پوش و دیوارپوش را فقط به عنوان دکور و زیبایی سالن ها می دانند. زیبایی دکوراسیون، دکور کمترین کاربرد کف پوش و دیوارپوش است. این در حالی است که وظیفه ای اصلی کف پوش حفظ امنیت و ایمنی ورزشکار است. با کف پوش های مانند کف پوش گرانولی و تاتامی از صدمه دیدن و آسیب دیدن ورزشکار جلوگیری می شود.

علاوه بر حفظ امنیت ورزشکار، کف پوش گرانولی و کف پوش تاتامی باعث جلوگیری از خراب شدن و آسیب دیدن دستگاه ها و تجهیزات باشگاه می شود. عایق صوتی، جلوگیری از مرطوب شدن و خیس شدن سالن ها، جلوگیری از انتشار گازهای سمی، از دیگر مزایای کف پوش گرانولی و تاتامی است.

از طرفی این مدل کف پوش ها در طرح ها و رنگ های مختلف برای زیبایی دکوراسیون شما وجود دارد. اکثر باشگاه داران از کف پوش گرانولی به دلیل مقاومت و کیفیت بهتری که دارد برای مکان های اصلی استفاده می کنند.

برای مکان های که فشار زیادی از طرف دستگاه یا ورزشکار وارد می شود؛ همچنین برای فضاهای باز؛ از کف پوش گرانولی استفاده می شود. اما برای مکان های که فشار کمتری وارد می شود و سالن ها از کف پوش تاتامی استفاده می شود.

توجه به ایمنی و کیفیت لوازم و تجهیزات باشگاه

خرید تجهیزات باشگاه بر اساس ایمنی و کیفیت بسیار حائز اهمیت است. اولین اولویت باشگاه در هنگام خرید ابزار و تجهیزات باشگاه ایمنی و کیفیت دستگاه ها و تجهیزات است.همیشه خرید برند و مارک های معروف نشان از جنس خوب و کیفیت عالی آن نیست. هنگام خرید تجهیزات باشگاه باید بیشترین حساسیت و دقت نظر در ایمنی و کیفیت دستگاه ها باشد.

از خرید تجهیزات و ابزار محافظتی ایمنی برای سلامت ورزشکار و دستگاه ها غافل نشوید.

توجه نوع کارایی لوازم خرید تجهیزات باشگاه

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید تجهیزات باشگاه بسیار حائز اهمیت است. نوع کارایی و هدف باشگاه است. هر ورزش و باشگاه ورزشی ابزار و تجهیزات مختص به خود را دارد که در هنگام خرید تجهیزات باشگاه باید به آن توجه کرد.

بعد از کارایی و هدف باشگاه محل ورزش است که سرپوشیده یا باز بودن را هنگام خرید باید در نظر گرفت. به سن ورزشکارانی که قرار است در باشگاه ورزش کنند را هم باید توجه کرد.بعضی ابزار، وسایل و تجهیزات باشگاه ورزشی برای سنین خاصی است. درصورتی که قصد دارید همه ی سنین در باشگاه شما ورزش کنند؛ باید خرید تجهیزات باشگاه برای سنینی مختلف انجام داد.در هنگام خرید تجهیزات باشگاه باید به جنسیت ورزشکاران هم توجه کرد. شما می توانید سانس های یا سالن های مجزا برای بانوان و آقایان اختصاص بدهید. خرید تجهیزات باشگاه باید به جنسیت و محدودیت ها هم توجه کرد.

سخن آخر

همان طور که گفته شد مهم ترین نکات برای خرید تجهیزات باشگاه امنیت و ایمنی ورزشکار است. کیفیت، درنظرداشتن نوع کارایی و هدف باشگاه، محدودیت های جنسی و سنی را هم هنگام خرید تجهیزات باشگاه باید در نظر داشت.

استفاده از کف پوش گرانولی و تاتامی در کل قسمت های سالن و باشگاه بسیار حائز اهمیت است. احساس امنیت، آرامش ورزشکار با تردد در مکان های مختلف باشگاه و هنگام ورزش کردن را باید در نظر داشت.

با کف پوش گرانولی و تاتامی ورزشکار همیشه احساس امنیت دارد به خوبی می تواند ورزش یا تمرین کند. از طرفی کف پوش تاتامی یا گرانولی زیبایی خاصی به دکوراسیون می دهد. حفظ امنیت و نگهداری دستگاه ها از دیگر مزایای کف پوش گرانولی یا کف پوش تاتامی است.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها