|
کدخبر: 326377

قلب تولید فیبر نوری کشور در اوج/ ۶۰ میلیارد تومان فروش در یک ماه

فروش شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد (بکام) به عنوان قلب تولید فیبر نوری کشور در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه قبلی ۱۰۶ درصد رشد داشته است!

کسب و کار قلب تولید فیبر نوری کشور در اوج/ ۶۰ میلیارد تومان فروش در یک ماه

شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی یزد (بکام)، یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ «ومعادن»، در یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ عملکردی درخشان را به نمایش گذاشت و با رشد ۱۰۶ درصدی درآمدهای خود نسبت به فروردین ۱۴۰۲، رکورد جدیدی در درآمدزایی را به ثبت رساند.

قلب تولید فیبر نوری کشور در این دوره، بیش از ۶۰ میلیارد تومان فروش داشته که ۱۳ میلیارد تومان از آن به صادرات اختصاص یافته است.

بر این اساس، «بکام» در فروردین امسال ۱۰ میلیارد تومان از محل فروش کابل برق و سه میلیارد تومان از محل فروش کابل‌های مخابراتی مسی درآمد کسب کرد.

در فروش داخلی که مجموع آن به ۴۷ میلیارد تومان می‌رسد، فروش کابل‌های مخابراتی نوری بیشترین سهم را دارد. در فروردین ۱۴۰۳، «بکام» ۸۲۸ کیلومتر کابل‌های مخابراتی نوری به فروش رسانده و از این محل، ۳۲ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

فروش کابل‌های مخابراتی مسی در این ماه، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و فروش ۸۶ تن کابل برق در کارخانجات شهید قندی نیز درآمد ۱۱ میلیارد تومانی برای این شرکت به ارمغان آورده است.

قضیه زمانی جالب می‌شود که بدانید جمع درآمدهای «بکام» در فروردین ۱۴۰۲، تنها ۲۹ میلیارد تومان بود. از این مقدار، ۲۰ میلیارد تومان متعلق به فروش داخلی و ۹ میلیارد تومان متعلق به فروش صادراتی بود.

بر این اساس، جمع درآمدهای «بکام» در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به فروردین ۱۴۰۲، رشد ۱۰۶ درصدی را تجربه کرده است.

تحلیل تکنیکال بکام

بررسی وضعیت تکنیکال سهام شرکت شهید قندی یزد (بکام) نیز در یک سال اخیر نشان می‌دهد که با وجود افت سنگینی که در بیشتر نمادهای بازار شاهد بودیم، این نماد در یک محدوده رنج (خنثی) در حال معامله است.

«بکام» پس از رشد نزدیک به ۴۰۰ درصدی که در ۱۱۷ روز معاملاتی داشت، در حال استراحت است تا بتواند گام بعدی حرکتی خود را شروع کند.

محدوده ۲۲۰ تا ۲۳۰ تومان محدوده حمایتی قدرتمند بکام محسوب می‌شود و در صورت شکست مقاومت ۳۳۰ تومانی محدوده ۴۵۰ تومانی، مقاومت بعدی سهم خواهد بود.

 آخرین وضعیت کارخانجات تولیدی شهید قندی

شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی در حوزه تولید کابل‌های برق با کیفیت در سطوح ولتاژی مختلف به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان فعال در این حوزه شناخته می‌شود.

شرکت توانسته است نخستین تولید‌کننده کابل‌های فشار قوی و فوق فشار قوی با ولتاژهای ۱۳۲، ۲۳۰، و ۴۰۰ کیلوولت در ایران شود. همچنین، تولید کابل‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف از جمله کابل‌های مخابراتی مسی و نوری نیز جزو دستاوردهای این شرکت محسوب می‌شود.

از دیگر اقدامات شرکت می‌توان به ادغام با شرکت فیبر نوری و سلول خورشیدی، اخذ گواهینامه‌های کیفیت جهانی ISO 9001 و ISO 14001، و تمرکز بر بینش صنعتی و نوآوری اشاره کرد.

در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد فیبر نوری کشور در کارخانجات شهید قندی یزد تولید می‌شود و علاوه بر آن، طرح‌های توسعه‌ای شرکت و برنامه دولت برای افزایش ظرفیت فیبر نوری کشور، می‌تواند خبر خوبی برای «بکام» باشد.

ظرفیت‌های شهید قندی برای افزایش فیبر نوری

برومند، مدیر کارخانه شهید قندی در گفت‌وگو با شهر بورس، درباره آینده مخابرات با فیبر نوری، اظهار داشت: در حال حاضر اگر شما سابقه شهید قندی را در نظر بگیرید، خدمتی که به شبکه مخابراتی کشور و شبکه دیتا انجام داده است از بی نهایت هم بالاتر است.

وی افزود: تمام کابل های تولیدی شرکت مخصوصا کابل‌های نوری در بستر مخابراتی و تورینگ سراسری کشور به کار گرفته شده که سرعت بالا چه در بحث موبایل، چه در بحث تلفن ثابت و همچنین تماس امن با سراسر دنیا بدون تاثیر عوامل محیطی تا صد سال آینده نتیجه استفاده از این کابل‌هاست.

برومند با بیان اینکه «ماهیت کابل فیبر نوری از جنس یک لوله صد درصد شیشه خالص است و اطلاعات به صورت امواج نورانی از داخل کابل بدون هیچ تداخلی حرکت می‌کند.»، خاطرنشان کرد: مشکلی که وجود دارد، ظرفیت اینترفیس‌ها که وظیفه تبدیل اطلاعات به نور و تبدیل نور به اطلاعات را دارند محدود بوده؛ در حالی که ظرفیت کابل فیبر نوری بی نهایت است.

مدیر کارخانه شهید قندی ادامه داد: در حال حاضر، فیبر تا مراکز مخابراتی آمده و تا منازل مردم به صورت کابل الکترونیکی یا کابل مسی پخش شده است. در ادارات، بانک‌ها و وزارتخانه‌ها نیز نهایتاً از کابل‌های پیشرفته‌تر استفاده می‌کنند، اما الان برنامه مخابرات این است که فیبر را به مقابل وزاتخانه‌ها یا چنین مراکزی برسانند تا شبکه داخلی به فیبر مجهز شود.

وی به تشریح ظرفیت‌های مجموعه کارخانجات شهید قندی پرداخت و عنوان کرد: این اقدام یک سری کابل جدید نیاز دارد که در شهید قندی سرمایه‌گذاری برای تولید آن را انجام و مواد اولیه را تامین کرده است. این فیبر که بستر آن بی‌نهایت است تا اندازه بسیار زیادی می‌تواند سرعت و امنیت اطلاعات را افزایش بدهد.

برومند عنوان کرد: وزارت ارتباطات در نظر دارد ۲۰ میلیون مصرف کننده را به فیبر نوری مجهز کند که امیدواریم طی برنامه‌های توسعه‌ای آتی، تمام کشور بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها