|
کدخبر: 327187

نسل جدید تلویزیون؛ با آینده تکنولوژی تلویزیون آشنا شوید!

کسب و کار نسل جدید تلویزیون؛ با آینده تکنولوژی تلویزیون آشنا شوید!

تلویزیون‌ها ابتدا تنها وسیله‌ای معمولی برای دیدن فیلم، سریال و کارتون بودند؛ اما به مرور زمان این وسیله پیشرفت کرده و تبدیل به دستگاهی هوشمند شده است که علاوه بر دیدن فیلم و سریال می‌توانید از آن برای بازی کردن و حتی وبگردی نیز استفاده کنید. در کنار قابلیت‌هایی که عنوان کردیم ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارند که به مرور زمان به این محصولات اضافه شده‌اند یا بهبودهای قابل توجهی داشته‌اند. در صورتی که تمایل دارید تا درباره قابلیت‌های نسل جدید تلویزیون اطلاعات بیشتری کسب کنید و قصد خرید تلویزیون نیز دارید در ادامه همراه ما باشید.

معرفی نسل جدید تلویزیون و قابلیت‌های آن

اکثر تلویزیون نسل جدید امروزی همگی دارای قابلیت‌هایی مانند اتصال وای فای، امکان ذخیره سازی محتوا، دانلود بازی و بلوتوث هستند. مواردی که در ادامه درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم از جدیدترین فناوری‌هایی هستند که در برخی محصولات بالارده و جدیدتر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. برخی از این محصولات به حدی پیشرفت کرده‌اند که می‌توانید از آن‌ها به جای مانیتور نیز استفاده کنید.

فناوری HDR

تکنولوژی HDR (مخفف High Dynamic Range) باعث می‌شود تا تصاویری با رنگ‌هایی شبیه به واقعیت داشته باشید. این فناوری کنتراست بالاتری ایجاد می‌کند و رنگ‌های زنده‌تری در اختیارتان قرار می‌دهد.

فناوری‌های نمایشگر OLED و QLED

تلویزیون۲

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که امروزه در صفحه‌نمایش‌ها کاربرد زیادی دارد و استفاده می‌شود، فناوری‌های نمایشگر OLED و QLED است. این دو فناوری با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند؛ فناوری OLED یکی از تکنولوژی‌های جدیدی است که از ال ای دی‌های بسیار ریزی درست شده و به دلیل کم مصرف بودن و وضوح بالای تصویر مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است. در مقابل فناوری QLED نوع پیشرفته‌ای از LCD ها هستند که با کمک LED های به کار رفته شده در آن‌ها نور کافی تولید می‌کنند.

امکان دانلود و نصب بازی

با توجه به اینکه تلویزیون‌های جدید دارای سیستم عامل و فضای ذخیره‌سازی هستند، امکان نصب بازی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. در کنار این موارد برخی از تلویزیون‌های جدید به حدی پیشرفت کرده‌اند که می‌توانید هنگام بازی نیز از آن‌ها کمک بگیرید. سرعت بالا، وضوح مناسب و قابلیت اتصال به کنسول و کامپیوتر آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای گیمرها تبدیل می‌کند.

فضای ذخیره‌سازی

نسل جدید تلویزیون های هوشمند  دارای فضای ذخیره‌سازی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌های در حال پخش را ضبط و پخش کنید؛ همچنین می‌توانید روی آن برنامه‌های مختلفی نصب کرده و اجرا کنید. 

داشتن تکنولوژی VR

تکنولوژی VR یکی از قابلیت‌هایی است جدیدترین نسل تلویزیون دارد و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. با استفاده از این فناوری می‌توانید هیجان، ترس و ماجراجویی یک فیلم یا بازی را به صورتی طبیعی‌تر و نزدیک به واقعیت تجربه کنید. با استفاده از این تکنولوژی هر لحظه حس می‌کنید که در تصویر حضور دارید و جریان و اتفاقات را از نزدیک مشاهده خواهید کرد.

دارای سرویس‌های استریم 

برنامه‌هایی مانند فیلیمو، نتفیلیکس و آمازون همگی سرویس‌های تماشای فیلم و سریال به صورت آنلاین هستند. برای استفاده از این برنامه‌ها تنها نیاز به اتصال پایدار وای فای دارید و بعد از دانلود برنامه استریم می‌توانید به راحتی فیلم و سریال مورد نظرتان را تماشا کنید.

پشتیبانی از دستیارهای صوتی

تلویزیون۳

تلویزیون های نسل جدید از دستیار صوتی برای سهولت در انجام امور روزانه و سریع‌تر پیش رفتن کارها استفاده می‌کنند. با کمک دستیار صوتی می‌توانید بدون نیاز به کنترل از راه دوری تلویزیون را روشن یا خاموش کنید؛ همچنین می‌توانید کانال را نیز عوض کنید. این قابلیت بسیار کاربردی است و تکنولوژی جدیدی محسوب می‌شود.

خرید تلویزیون هوشمند از تکنولایف

تلویزیون‌های هوشمند همگی برای راحت‌تر شدن و سهولت استفاده طراحی شده‌اند. این محصولات امکانات زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهند. در بالا به جدیدترین امکاناتی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده اشاره کردیم. حال که با برترین ویژگی‌های تلویزیون‌های هوشمند آشنا شدید در صورت نیاز به خرید می‌توانید وارد سایت تکنولایف شده و هر مدلی که با بودجه و منزلتان هم خوانی بیشتری دارد با بهترین قیمت خریداری کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها