|
کدخبر: 139453

کرونا وجه المصالحه دولت و مجلس

احمد آزاد مرد- دبیر انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد

هرچه عمر دوره دوازدهم ریاست جمهوری رو به پایان میرود و به تاریخ ثبت نام و انتخابات ریاست جمهوری دوره بعدی کشور نزدیک می‌شود شاهد تحرکات و اتفاقاتی خواهیم بود که قبلا نظیر آن را ندیده‌­ایم.

آزاد مرد

مانند تقدیم نمودن بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور توسط معاون پارلمانی به مجلس و گرفتن آن توسط نایب رئیس.

گرچه قبلا هم شاهد حرکتی مشابه آن یعنی روز رای اعتماد به مدرس خیابانی و رزم حسینی برای پست وزارت صنعت و معدن و تجارت بوده‌­ایم!! که معاون اول رئیس‌جمهوری شرکت نمود و در اولی ناکام و در دومی موفق به اخذ رای شد.

اما اینبار دفاع از کادر و بدنه دولت نیست که رئیس‌جمهوری به آن کم توجهی کند بلکه بودجه کل کشور است و این آخرین بودجه‌ای است که توسط آقای روحانی به مجلس تقدیم می‌شود.

و لازم بود توجه داشته باشد در زمانی بودجه را به مجلس تقدیم می‌کند که هنوز حدود ۵۰ روز از زمامداری دونالد ترامپ در آمریکا باقیست و او تا جایی که توان دارد بر طبل تحریم‌ها و فشار‌های بیشتر بر ایران خواهد کوبید و ایشان احتیاج به برنامه‌ریزی برای خنثی کردن طرفند‌ها و برنامه‌­های خصمانه او دارد.

و یکی از راه‌های مقابله با اقدامات غیر قابل پیش‌بینی همتای امریکای خود برقراری آرامش در داخل و همسوئی با مجلس است.

مجلسی که رئیسش رقیب شکست خورده وی در انتخابات ریاست جمهوری بوده و شایع است تصمیم دارد در انتخابات خرداده ۱۴۰۰ شرکت کند و ۲ دوره متوالی بر صندلی ریاست جمهوری تکیه بزند.

اینکه آقای قالیباف برای ریاست جمهوری دوره سیزدهم کاندیدا خواهند شد یا خیر و اینکه صحبت­‌های و اقدامات او در جهت جلب نظر مردم است یا نه امروز نباید مسئله‌ای باشد که حرکت دولت را در راه انجام وظایف خود در شرایط حاد کرونائی و نامطلوب اقتصادی کند و به بهانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجلس حضور نیابد و حتی معاون اول و رئیس سازمان برنامه و بودجه را هم به مجلس نفرستند.

و آن هم بودجه‌ای که بخش عمده‌ای از نیمسال اول سال ۱۴۰۰ را دولت ایشان خرج خواهد کرد.

بودجه‌ای که بخشی از آن از فروش نفت در بازار‌های بین‌المللی با وجود تحریم‌ها و بخشی از آن پیش فروش داخلی تامین خواهد شد که به ادعای رئیس دولت در آن توانمند‌سازی اقشار مردم کم درآمد مورد توجه قرار گرفته!

مردمی که به ۳۰ درصد آنان در ۴ ماهه آخر امسال به هرنفر ۱۰۰ هزار تومان در قالب بسته حمایتی داده شد و چشم به برنامه‌ریزی اصولی و هماهنگ میان تمام قوا و یافتن راه‌حل‌های مناسب و درست با جلب نظر و همکاری بزرگان و اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران کار کشته جهت عبور از این ناملایمات و قربانی گرفتن بی‌رویه کرونا دوخته‌اند و انتظار پرهیز از این برخورد‌های دلسرد‌ کننده ندارند.

مطمنا این برخورد‌ها و پشت بهم کردن مسئولان و وجه المصالحه قرار دادن کرونا در راه توسعه و گشودن بازار‌های جهانی و چالش‌های پیش رو راه بجایی نخواهد برد.

در نهایت مردم اقتصاد سالم، سلامت جامعه و معیشت مناسب می‌­خواهند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها