|
کدخبر: 239003

صعود قیمت طلا با شیب ملایم

عبدالله محمد ولی - رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر

در خصوص سرمایه‌گذاری و آینده صنعت طلا باید از دو منظر انس طلا و رقابت جهانی به این بازار نگاه کنیم. انس جهانی طلا رو به افزایش است. در حوزه طلا و موسسات مالی رقابت شدیدی وجود دارد. سرمایه‌گذاران و موسسات مالی تلاش می‌کنند، مشتریان خود را در بازار حفظ کنند. به این واسطه جاذبه‌هایی را ایجاد کرده‌اند. البته نباید فراموش کرد که طلا یک مواد معدنی رو به اتمام است. این امکان وجود دارد که در آینده فلزی جایگزین طلا شود. تمام این مسایل قیمت طلا را صعودی می‌کند.

عبدالله-محمدولی

افزایش قیمت طلا با شیب ملایم

امیدواریم تغییراتی در تحریم‌ها ایجاد شود که بحث تورم و وضعیت اقتصادی در جامعه کنترل شود. حداقل مانع روند فعلی در اقتصاد کشور شویم. انس جهانی در کوتاه مدت تغییراتی کمی بر بازار ایران خواهد داشت. با توجه به قیمت انس جهانی طلا و اقتصاد دنیا پیش‌بینی افزایش قیمت می‌شود. نوسانات شدید مثل گذشته در بازار نخواهیم داشت. قیمت طلا با شیب ملایم صعودی خواهد بود.

بازار طلا و جواهر جز امن‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری است. اگر چه در یک دوره مشتری‌های بازار طلا کم شده بود اما هنوز بازاری امن برای مردم است. بازار طلا می‌تواند ارزش‌افزوده خوبی برای جامعه ایجاد کند.

از سویی بازار طلای ایران در حوزه تولید و طراحی رقابت خوبی با کشورهای مختلف دارد. مدل‌ها و طراحی‌ها هم سو با سلیقه مردم است. تولیدکننده‌ها به ۹۰ درصد خواسته خریداران پاسخ داده‌اند. البته باید این روند ادامه داشته باشد و هم سو با خواسته مردم طراحی‌های تازه انجام دهیم. با توجه به روند مذاکرات در آینده امیدواریم آمار خوبی در حوزه صادرات طلا ایجاد شود. مشکلات متعددی در بازار طلا در کنار بحث تحریم‌ها وجود دارد. البته خیلی از مشکلات قابل حل هستند. باید با برنامه‌ریزی سیاست‌های لازم اتخاذ شود.

 

نویسنده: عبدالله محمد ولی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها