|
کدخبر: 328717

سهمیه وام مسکن روستایی افزایش یافت +‌جزییات

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان اردستان، استان اصفهان، اعلام کرد که در سال جاری، با پیگیری‌های صورت گرفته، موفق به دریافت اعتبار پرداخت ۲ هزار وام به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان، با سود ۵ درصد و شرایط بازپرداخت ۲۰ ساله شده‌ایم. این مقدار نسبت به سال گذشته حدود ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

اقتصاد سهمیه وام مسکن روستایی افزایش یافت +‌جزییات

محمدعلی نریمانی اعلام کرد که فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه مسکن به دو بخش روستایی و شهری تقسیم می‌شود. در سال گذشته، با انجام پیگیری‌های لازم، تمامی روستاهایی که نیاز به بازنگری طرح هادی داشتند، با اعتبارات مورد نظر انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه همه روستاهای شهرستان اردستان دارای طرح هادی هستند، افزود: اکنون ۱۲۰ روستای شهرستان اردستان که ۵۹ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۶۱ روستا کمتر از ۲۰ خانوار دارای طرح هادی است و طرح‌های آنها بازنگری شده است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان اردستان گفت: هزینه طرح‌های هادی از طریق اعتبارات ملی و استانی و همچنین اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تأمین می‌شود. امسال بنیاد مسکن به منظور توانمند کردن دهیاری‌ها اقدام به اجرای پروژه‌های مشارکتی در روستاهای موغار، کچومثقال، سفیده، شهراب و هندوآباد می‌کند.

نریمانی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت وام‌های حمایتی برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و شهری بوده است که امسال با پیگیری‌های انجام شده اعتبار پرداخت ۲ هزار فقره وام ۳۵۰ میلیون تومانی، سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله دریافت کردیم که نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه افزایش مبالغ وام و تسهیلات ساخت مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومان، همچنین افزایش تعداد وام‌گیرندگان از ۸۰۰ به ۲ هزار نفر اقدام بسیار بزرگی بود که در دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن افراد نیازمند در روستاها محقق شد، بیان کرد: از بانک‌های عامل درخواست داریم در پرداخت وام‌های بنیاد مسکن مساعدت‌های لازم را با متقاضیان داشته باشند.

ساختمان-سازی

بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکن روستایی نهاوند نیاز به مقاوم سازی دارد

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند با بیان اینکه دوهزارو ۹۴۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان نهاوند نیاز به مقاوم‌سازی دارند، گفت: در مجموع پنج‌هزارو ۷۰۰ واحد مسکن روستایی باید در سطح شهرستان ساخته شود.

علی‌ جلالوند اظهار کرد: از ۲۴هزارو ۸۴۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان نهاوند تاکنون ۲۱هزار و ۹۰۰ واحد مقاوم‌سازی و نوسازی شده است.

وی شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این شهرستان را ۹۱ درصد اعلام کرد و افزود: اکنون دوهزارو ۹۴۰ واحد غیر مقاوم در سطح این شهرستان وجود دارد.

جلالوند ادامه داد: با جمع واحدهای مورد نیاز مسکن(دوهزارو ۷۶۰ واحد) که برای خانواده‌هایی که به صورت چند خانوار در یک واحد مسکونی روستایی زندگی می‌کنند و واحدهای غیر مقاوم مورد اشاره، در مجموع پنج‌ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن روستایی باید در سطح این شهرستان ساخته شود.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند اضافه کرد: از یک هزار و ۴۹۰ فقره سهمیه‌ مقاوم‌سازی که امسال به بنیاد مسکن نهاوند در خصوص طرح ویژه مسکن روستایی ابلاغ شد، تاکنون موفق شدیم هزار و۳۰۰ فقره را به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد ۸۸۰ فقره عقد قرارداد شده‌اند و تا تحقق صددرصدی همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، فرایند ساخت‌وسازها با بهره‌گیری از سه دفتر طراحی مسکن روستایی و ۳۸ نفر کارشناس ناظر دارای پروانه نظام فنی روستایی و یک دفتر نقشه‌برداری از مرحله ثبت‌نام تا صدور پروانه ساخت از دهیاری‌ها و معرفی به بانک، متقاضیان را راهنمایی و همراهی می‌کنند.

جلالوند همچنین خواستار همراهی و هم‌افزایی بانک‌ها در پرداخت به‌موقع تسهیلات و مشارکت بیشتر مردم در تحقق صددرصدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی در شهرستان شد.

وی با بیان اینکه به‌منظور تکمیل نوسازی واحدهای نیمه‌تمام روستایی، هرساله به‌تناسب، مبالغی بلاعوض به متقاضیان پرداخت‌ شده است، گفت: نهاوند با شاخص مقاوم سازی ۹۱ درصدی مسکن روستایی در رتبه‌های نخست کشوری قرار دارد، این در حالیست که درصد مقاوم‌سازی کشوری ۵۲ درصد است.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند یادآور شد: تسهیلات مسکن روستایی به شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت این شهرستان که شامل سه شهر گیان، فیروزان و برزول است نیز پرداخت می‌شود که این تسهیلات امسال ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود پنج‌درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و ضمانت سفته و زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.

جلالوند خاطرنشان کرد: در نظر داریم مطابق هدف‌گذاری و سیاست‌های بنیاد مسکن بتوانیم در سال ۱۴۰۷ جشن ۱۰۰ درصدی مقاوم‌سازی واحدهای روستایی را در نهاوند برگزار کنیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: با توجه به نام‌گذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، امیدواریم دهیاران و اهالی روستاها با همکاری هرچه بیشتر در تولید مسکن مشارکت داشته باشند تا بتوانیم به تولید مسکن در روستاها رونق بیشتری بدهیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها