|

اختصاصی گسترش نیوز

چطور اسکان فرهنگیان بگیریم؟

آموزش و پرورش به منظور حمایت از معلمان و فرهنگیان، اقدام به ارائه اسکان موقت برای آنها کرده است. فرهنگیان معمولاً در تعطیلات تابستانی که به سفر می‌روند و در مقصد محل اقامتی ندارند، می‌توانند از این امکان استفاده کنند و نگرانی خود را در مورد اسکان در شهر مقصد برطرف نمایند.

آموزشی چطور اسکان فرهنگیان بگیریم؟

بیشتر شهر های کشور محل اسکان فرهنگیان وجود دارد و افراد می توانند با مراجعه به  اداره آموزش و پرورش منطقه خودشان یا مراجعه به درگاه های اینترنتی فعال اقدام به رزرو اسکان کنند. آموزش و پرورش به منظور کم کردن مراجعات جوری به اداره های آموزش و پرورش، اقدام به راه اندازی سایتی کرده است که با مراجعه به آن می توانند، محل اسکان خود را انتخاب کنند.  

سایت اسکان فرهنگیان به آدرس eskan.medu.ir در حال حاضر به عنوان پلتفرم رزرو خانه معلم شناخته می‌شود. این وب‌سایت دارای امکانات متنوعی است که فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به آن به این خدمات دسترسی پیدا کنند.  محل اسکان فرهنگیان یا خانه معلم، مکانهایی جهت حفظ و ارتقای رفاه حال فرهنگیان است.  در سال های گذشته به منظور رزرو خانه معلم ها لازم بود که فرهنگیان به صورت حضوری به خانه معلم ها مراجعه می کردند، اما در حال حاضر روش رزرو خانه معلم ها متفاوت شده است.

اسکان- فرهنگیان

در دنیای تکنولوژی های نوین و بروز که به کمک زندگی آمده اند مگر می شود در نظام آموزشی از آن استفاده نکرد؟ یکی از حوزه‌هایی که به طور قابل توجهی تحت تأثیر این پیشرفت‌ها قرار گرفته، روش رزرو آنلاین است، به ویژه در زمینه رزرو خانه معلم. این امکان به معلمان می‌دهد که به سادگی و با اطمینان بیشتری خانه معلم خود را رزرو کنند. در این بخش از مقاله، فرآیند رزرو اینترنتی خانه معلم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در اولین قدم برای رزرو اینترنتی خانه معلم  به سایت  Eskan.medu.ir مراجعه کنید.

اسکان - فرهنگیان

بدین ترتیب افراد به صفحه جدیدی همانند تصویر زیر وارد خواهند شد.

اسکان- معلمان ۲

پس از وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور و ورود به حساب کاربری، افراد می بایست بر اساس استان و شهر مورد نظر خود یکی از هتل ها و یا اقامتگاه های مورد نظر را انتخاب کرده و پس از تعیین تاریخ و مدت زمان اقامت، تعداد اتاق و... بر روی گزینه "جستجوی محل" کلیک نمایند.

1708497477_سامانه-اسکان-فرهنگیان9

بدین ترتیب نتیجه جستجو در قالب عکس هایی از محل اقامتگاه و توضیحاتی در رابطه با آن مکان نمایش داده خواهد شد و افراد می توانند یکی از موارد را به دلخواه انتخاب و بر روی گزینه. "رزرو" کلیک نمایند

1708497504_سامانه-اسکان-فرهنگیان10

نظام تعلیم و تربیت، برای راحتی کار  فرهنگیان  در رزرو محل سکونت، اپلیکیشنی را راه اندازی کرده  است که می توان  با مراجعه به آن هم به راحتی استان، شهر، منطقه مورد نظر خود را انتخاب کرد و به پس از آن با دریافت پیامک، از نتیجه اقدام خود اطلاع حاصل پیدا کرد.

معمولا جاهایی که برای اسکان فرهنگیان در نظر گرفته می شود، مدارس نوساز، مساجد ، مسافرخانه ها و مراکز فرهنگی برتر  و دارای امکانات در هر شهر است. معمولا در شهر های مختلف  مراکز استان یا یک شهر دیگر که از نظر رفاهی امکانات خوبی دارد می تواند مهمانان فرهنگی را پذیرا باشد.

آموزش و پرورش بر ای اینکه شهر های مختلف تشویق به ارتقای امکانات خود برای اسکان معلمان شوند، هر ساله  با توجه به شاخص ها و پارامترهایی که دارد بهتر استان را از نظر امکانات  و رضایت مهمانان ساکن شده را منتشر می کند.

مکان هایی که برای ارائه به فرهنگیان در نظر گرفته می شود دارای امکانات قابل قبولی است. برای مثال امکانات اولیه مثل فرش و موکت و یخچال و تلویزیون و وسایل سرمایش و گرمایش  و غیره که هر کدام برای  رفاه حال شهروندان در  نظر گرفته شده است.

کدخبر: 335985

ارسال نظر

 

آخرین اخبار