|

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی عوض شد | سالاری کیست ؟

با صدور حکمی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه «مصطفی سالاری» سرپرست سازمان تامین اجتماعی شد.

اجتماعی سرپرست سازمان تأمین اجتماعی عوض شد | سالاری کیست ؟

احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حکمی مصطفی سالاری را به عنوان سرپرست سازمان تأمین اجتماعی منصوب کرد.

سالاری در دولت روحانی نیز استاندار بوشهر و گیلان و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بود.

 

بیوگرافی

مصطفی سالاری متولد ۱۳۵۵ در روستای گلدشت – بخش شبانکاره از توابع شهرستان دشتستان است. او در تاریخ در تاریخ ۴ تیر ۱۳۹۸ به سمت مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی در دولت دوازدهم منصوب شد. سالاری سابق بر این استاندار استان گیلان در دولت دوازدهم بود. او در دولت یازدهم استاندار بوشهر و جوان‌ترین استاندار بود که جایگزین فریدون حسنوند شد.

تحصیلات

سالاری تحصیلکرده لیسانس رشته حقوق از دانشگاه آزاد بوشهر، فوق‌لیسانس حقوق عمومی از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران دارد و هم‌اکنون در رشته حقوق در مقطع دکتری تحصیل می‌کند.

آغاز فعالیت اجرایی سالاری

سالاری در سال ۱۳۸۱ جذب وزارت نفت به صورت مامور به خدمت از آموزش و پرورش شد و مسئولیت در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس داشته‌است.

فعالیت در ستاد انتخابات

مصطفی سالاری در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در سال (۱۳۹۲) مسئول هماهنگ‌کننده ستاد‌های انتخاباتی در مناطق جنوب کشور بود.

سازمان تأمین اجتماعی

در تاریخ ۴ تیر ۱۳۹۸ پس از ۸ ماه خالی بودن سمت مدیر عاملی سازمان تأمین اجتماعی با تأیید هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شد.طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، اجرای نسخه الکترونیک و همچنین ارائه خدمات برخط سازمان تأمین اجتماعی در دوره ایشان اجرایی گردید.

سایر سوابق اجرایی

مصطفی سالاری، مدیر حقوقی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ و پس از آن قائم‌مقام پارس جنوبی (بزرگترین مجتمع پالایشگاهی و صنعتی کشور) از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ در دوران مدیرعاملی سید عبدالجلیل رضوی بود و از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ در وزارت نفت در تهران مشغول به کار بود.

استانداری گیلان

مصطفی سالاری، استاندار گیلان (جوان‌ترین استاندار کشور) همان گونه که در جلسه معارفه خود وعده داده بود در اجرای سیاست‌ها و مواضع رئیس‌جمهوری مبنی بر به‌کارگیری بیشتر از ظرفیت بانوان و جوانان در سطوح مختلف مدیریتی و تربیت مدیران آینده، دستورالعمل «به‌کارگیری جوانان و بانوان در مناصب مدیریتی» را ابلاغ کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

پس از درگذشت سیدتقی نوربخش در سانحه تصادف، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار فعلی تهران و پس از آن محمدحسن زدا معاون سابق بیمه‌ای تأمین اجتماعی به عنوان سرپرست سازمان تأمین اجتماعی منصوب شدند. براساس قانون، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شش ماه مهلت دارد که مدیرعامل جدید را معرفی کند که در حال حاضر حدود دو ماه از این مهلت نیز می‌گذرد که در نهایت مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شد. از انجاییکه وی دارای تحصیلات دکترای حقوقی دانشگاه تهران است، مباحثی مطرح شده مبنی بر اینکه سالاری با مدرک فعلی و غیرمرتبط با سازمان تأمین اجتماعی نمی‌تواند تصدی این سازمان را داشته باشد. نظر شما در اینباره چیست؟

 

منبع: مهر
کدخبر: 337269

ارسال نظر

 

آخرین اخبار