|

در گفتگوی گسترش نیوز با کارشناس بازار ارزهای دیجیتال عنوان شد:

رمزارزی که چیزی جز دردرسر نیست / علت جذب مردم به صرافی های خارجی

در صورتی که به صرافی‌ها اجازه فعالیت درست بدهند و سنگ‌اندازی نکنند، مردم جذب صرافی‌های خارجی مثل بایننس نخواهند شد. با این کار بازدهی بیشتری را کسب خواهیم کرد.

اقتصاد رمزارزی که چیزی جز دردرسر نیست / علت جذب مردم به صرافی های خارجی

در بازار ارزهای دیجیتال هفته پر فراز و نشیبی را تجربه کردیم و صعود پر شتاب متوسل به اصلاح شد و این اصلاح تعدادی از کاربران را نگران نیز کرد. پادشاه ارزهای دیجیتال سقوط کرد. اگر چه هم‌زمان با رسمیت بیت کوین در السالوادور خیلی‌ها به دنبال اخبار خوب بودند اما در بازار ارزهای دیجیتال خصوصاً بیت کوین افت قابل توجهی رقم خورد. در حالی بیت کوین ریزش شدید داشت که آلت کوین‌هایی مثل سولانا وضعیت باورنکردنی داشتند و رقیب رمز ارزهای مطرح در بازار شدند. روند ذکر شده، وضعیت قانون‌گذاری و پایان ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در ایران سؤالات زیادی را برای کاربران ایجاد کرد که در ادامه به این سؤالات پاسخ می‌دهیم.

نبود شرایط پایدار در بازار ارزهای دیجیتال

بهنام سلطانی کارشناس بازار ارزهای دیجیتال در گفتگو با گسترش نیوز گفت: بیت کوین محدوده ۵۰ هزار دلار را رد کرده بود و می‌توانستیم، در خصوص روند صعودی صحبت کنیم اما شاهد بازگشت به محدوده ۴۲ و ۴۴ هزار دلار بودیم. در حال حاضر هم بین ۴۲ تا ۴۵ هزار دلار در نوسان هست. شرایط پایداری را در ارزهای دیجیتال شاهد نیستیم.

سلطانی

بازار در شرایط اصلاح هست

سلطانی در خصوص وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال اظهار کرد: روند موجود نوعی اصلاح بازار محسوب می‌شود و خیلی مرتبط با مسائل سیاسی نیست. خبرهایی مثل مانع تراشی برای فعالیت ماینرهای چین و سایر اخبار مرتبط با ارزهای دیجیتال تأثیرگذار بر روند بازار است.

فصل آلت کوین‌ها شروع شده است

وی ضمن اشاره به روند صعودی آلت کوین‌ها تأکید کرد: روند آلت کوین‌ها به واسطه فصل آلت کوین‌ها است و زمانی که آلت کوین‌ها روند صعودی به خود می‌گیرند و شاهد ریزش نیستیم، فصل آلت کوین‌ها آغاز شده است. در این فصل اتریوم که مشهورترین آلت کوین هست، پیش از آغاز فصل افزایش قیمت داشت و این روند را ادامه داد.

چرا سولانا رشد کرد؟

این کارشناس بازار ارزهای دیجیتال در ادامه گفت: سولانا به واسطه ماهیتی که دارد، اخبار مثبت و قرارگیری در فصل آلت کوین‌ها روند صعودی به خود گرفت. همچنین این ارز دیجیتال وایت پیپر خوبی که دارد، روند صعودی را ادامه داد.

ریپل رمز ارز پر دردسر

سلطانی اظهار کرد: سولانا در مقطعی رمز ارز ریپل را پشت سر گذاشت. ارز دیجیتال ریپل به عنوان یک رمز ارز همراه با مشکل شناخته می‌شود و در چند سال اخیر پتانسیل لازم برای جایگزینی با رمز ارزهایی مثل اتریوم، کاردانو و... را نداشته است. مشکلات مختلفی در مسیر این ارز دیجیتال شاهد بودیم و به عنوان یک ارز پر دردسر شناخته می‌شود.

در ایران بر سر راه فعالیت‌های بلاک چین سنگ‌اندازی می‌شود

وی افزود: بحث ماینیگ و ارزهای دیجیتال مباحث جدایی هستند و متأسفانه جز سنگ‌اندازی بر سر راه پروژه‌ها، در ایران موضوع دیگری را شاهد نبودیم. خیلی از مسئولان دانش فنی این کار را ندارند. بدون دانش به دنبال تصمیم‌گیری هستند. یک نفر در مجلس شورای اسلامی تعریف درستی از بلاک چین و ارزهای دیجیتال ندارد. حتی در کارگروه‌های تخصصی نیز این ضعف را شاهد هستیم.

این کارشناس بازار ارزهای دیجیتال تأکید کرد: امیدوارم بتوانند در بحث ماینیگ و معاملات ارزهای دیجیتال مسیر را هموار کنند. این روند هم به نفع به نفع کشور و مسئولان هست و هم به نفع مردم و کسب‌وکارها است. اگر به صرافی‌ها اجازه فعالیت درست بدهند و سنگ‌اندازی نکنند. مردم جذب صرافی‌های خارجی مثل بایننس نخواهند شد. با این کار بازدهی بیشتری را کسب خواهیم کرد.

وضعیت مشاغل حوزه بلاک چین در دوران کرونا

سلطانی در پایان گفت: در دوران کرونا همه مشاغل آسیب دیدند اما مشاغل مرتبط با بلاک چین و ارزهای دیجیتال با قوت به کار خود ادامه دادند. اگر در این راه به روز نباشیم، کشور و مردم به صورت مشترک آسیب می‌بینند.

کدخبر: 199706 رویا رئیسی

ارسال نظر

 

آخرین اخبار