|

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال / وقت صعود کدام رمزارز است؟

در گزارش زیر بررسی از روند هفته رمزارزها داریم. همچنین در ادامه اشاره‌ای کوتاه به مهم ترین خبرها در حوزه بازار ارزهای دیجیتال خواهیم داشت.

اقتصاد تحلیل هفتگی ارز دیجیتال /  وقت صعود کدام رمزارز است؟

هفته جاری برای بازار رمزارزها باز هم با کم نوسانی یا یکنواختی حاکم در چند ماه اخیر، سپری شد. بیت کوین به کانال ۱۷ هزار دلار رضایت داده است و تغییرات چشم گیری در این رمزارز نمی‌بینیم.

تحلیل ۵ ارز دیجیتال برتر بازار

حرکت بیت کوین در ۲۰ روز گذشته حول و حوش قیمت (۱۷.۰۳۱ دلار) مشاهده شده است. کم نوسان بودن ارز دیجیتال بیت کوین باعث می‌شود این مرزارز مزیتی برای گاوها و خرس‌ها نداشته باشد و از جذابیت آن بکاهد. اگر خریداران بیت کوین سطح کلیدی این رمزارز را به بالای، ۱۷.۶۲۲ دلار برسانند، جفت BTC/USDT می‌تواند بهبود قوی‌تری را شروع کند تا خط روند نزولی صعود داشه باشد. پیش‌بینی می‌شود خرس‌ها از این سطح به طور تهاجمی دفاع داشته باشند. همچنین اگر بیت‌کوین به قیمت پایین‌تر از ۱۶.۶۷۸ دلار برسد، خرس‌ها احتمالا دوباره تهاجمی عمل کنند. در این صورت، این جفت ممکن است تا ۱۵.۹۹۵ دلار سقوط رقم بزند.

رمزارز مونرو در یک روند نزولی معامله می‌شود. عملکرد ۲۰ روزه این رمزارز نشان می‌دهد که با توجه به بودن در سطح ۱۴۳ دلار، گاوها دست برتری در خصوص مونرو دارند. اگر گاوها قیمت را به بالای خط مقاومت برسانند، نشان‌دهنده تغییر در روند خواهد بود. در چنین شرایطی ممکن به ۱۷۴ دلار جهش قیمت داشته باشد.

گاوها درباره تون کوین موفق شدند این رمزارز را به بالاتر از سطح مقاومت برسانند. اگر خریداران قیمت را بالاتر از این سطح حفظ کنند، جفت TON/USDT از محدوده مقاومتی ۲ تا ۲٫۱۵ دلاری بالاتر خواهد رفت. اگر خریداران موفق شوند، روند شتاب بیشتری بگیرد و به هدف الگو در ۲٫۸۷ دلار برسد.

رمزارز تراست والت توکن نیز به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهد. خریداران این رمزارز نشان می‌دهند که در سطوح بالاتر خرید می‌کنند و عجله‌ای برای برداشت سود به هیچ وجه نداشته‌اند. گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت بالاسری در ۲٫۷۳ دلار برسانند.

رمزارز اکسی اینفینیتی سقوطی سنگین را پشت سر می‌گذارد اما این نشانه تغییر روند برای این رمزارز است. گاوها اجازه نداده‌اند قیمت این رمزارز به زیر میانگین متحرک سقوط کند. این نشان می‌دهد که خریداران در تلاشند تا میانگین‌های متحرک را به حمایت تبدیل کنند.

پر سودترین و پر ضررترین رمزارز در بازار

بازار ارزهای دیجیتال حاکی از آن است که ارز دیجیتال Neutrino USD با ۵.۶۸٪ ریزش قیمتی که داشته و پرضررترین ارز بازار شده است. همچنین ارزهای chain با ۴.۰۴٪ کاهش قیمت و تراست ولت توکن (Trust Wallet Token) با ۳.۱۹٪ افت قیمتی ۳ درصدی را ثبت کرده اند که جز ارزهای پرضرر بازار به شمار می‌روند.

شیبا اینو باز هم رکورد زد

استقبال از رمزارز شیبا اینو با اینکه بازار رونقی خاصی نداشت، قابل توجه است. آدرس‌های شبکه شیبا پیوسته در حال افزایش است. براساس گزارش‌هایی منتشر شده، از ابتدای سال جاری تا امروز میزان آدرس‌های شبکه شیبا اینو تقریبا رشدی ۳۵ درصدی را به ثبت رسانده است. شیبا اینو در یک شبانه روز موفق شده است، افزایشی ۱۳۲ درصدی را به نمایش بگذارد و حدودا ۴۳ میلیون توکن SHIB به کیف پول‌ها واریز نماید. لازم به ذکر است که میزان تعداد تراکنش‌های بزرگ شیبا اینو یعنی تراکنش‌های بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار آن، تقریبا با رشدی ۳۰۰ درصدی روبرو بوده است.

فعالان حوزه رمزارزها درباره قیمت شیبا اینو پیش بینی می‌کنند که این رمزارز در ماه جاری به پایین‌ترین سطح سالانه خود نزدیک خواهد شد. برهمین اساس سرمایه گذارانی که به این ارز دیجیتال نگاه مثبت و دور اندیشی دارند پیشنهاد می‌شود که در قیمت فعلی شیبا اینو اقدام به خرید نمایند.

خبر شوکه کننده دستگیری مدیرعامل سابق صرافی FTX

سم بنکمن-فرید، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق صرافی ورشکسته FTX قبل از اینکه در مقابل کنگره شهادت بدهد، به درخواست دولت ایالات متحده توسط پلیس سلطنتی باهاما عصر روز دوشنبه دستگیر شد. بنکمن-فرید به کلاهبرداری و توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری و پولشویی متهم شده است. پیش‌بینی درخواست استرداد بنکمن-فرید از طرف ایالات متحده می‌رود اما طبیعتا هرگونه درخواست استرداد این متهم توسط مقامات باهاما بررسی خواهد شد.

کدخبر: 281882 سارا سمیع شمس

ارسال نظر

 

آخرین اخبار