|
کدخبر: 316975

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت ریپل

فوری / آزادسازی یک میلیارد ریپل در سال جدید میلادی

با تخصیص ۵۵ میلیارد توکن XRP در یک سری از حساب‌های امانی که هر کدام یک میلیارد ریپل را در خود جای داده‌اند، توزیع مهارشده توکن‌ها برای ۴۲ ماه آینده طراحی شده که احتمالاً تا اواسط سال ۲۰۲۷ به پایان می‌رسد.

اقتصاد فوری / آزادسازی یک میلیارد ریپل در سال جدید میلادی

ریپل(Ripple) یکی از ارزهای دیجیتال محبوب است که بر پایه تکنولوژی بلاکچین عمل می‌کند. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت Ripple Labs تأسیس شد. هدف اصلی از توسعه ارز دیجیتال ریپل، تسهیل تراکنش‌های بین‌المللی و کاهش هزینه‌های آن‌هاست.

وقتی پرسیده می‌شود که ریپل چیست، اکثر افراد فکر می‌کنند که درباره ارز آن صحبت می‌شود؛ ولی ریپل چیزی فراتر از یک ارز دیجیتال است! ریپل یک سیستم تسویه پرداخت و شبکه مبادله ارز است که از فناوری بلاک چین برای پردازش نقل و انتقالات بین‌المللی پول استفاده می‌کند. 

به عبارت دیگر ریپل با این هدف ایجاد شد تا بتواند راه‌حلی بهتر و کارآمدتر برای SWIFT (انجمن ارتباطات مالی بین بانکی جهانی) برای انتقال سرمایه و نقل و انتقال پول در جهان باشد. 

ریپل بر روی یک پلتفرم غیرمتمرکز منبع باز و همتا به همتا کار می‌کند که امکان انتقال یکپارچه پول را در هر شکلی (خواه دلار، ین، یورو یا رمز ارزها) فراهم می‌کند. به عبارتی دیگر ریپل بستری قابل اعتماد را فراهم می‌کند که دو طرف در یک معامله مالی بتوانند با خیال راحت بین خود پول انتقال دهند.

ریپل می‌تواند مبادلات انواع ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را تسهیل کند. در ریپل کارمزد تراکنش‌های پایین و زمان پردازش بسیار سریع است و تاکنون توانسته است با صدها موسسه مالی شریک شود و در حال حاضر این شرکت‌ها از فناوری آن استفاده می‌کنند.

برخلاف تصور غلط بسیاری از افراد، ریپل ارز دیجیتال نیست؛ بلکه یک شرکت بزرگ است که یکی از محصولاتش، یک شبکه بلاک چین و ارز دیجیتال بومی آن به نام XRP است. به عبارت ساده‌تر ریپل نام شرکت و شبکه بلاک چین و XRP رمز ارز دیجیتال آن است.

ریپل، پیشگام در راه‌حل‌های رمزارزی شرکتی که پایبند به یک برنامه زمان‌بندی‌شده برای آزادسازی توکن‌ است، ۱ میلیارد توکن XRP را از حساب‌های امانی خود در ۱ ژانویه ۲۰۲۴ منتشر کرد.

این اقدام تکراری ریپل که در ابتدای هر ماه اتفاق می‌افتد، این بار شامل سه تراکنش جداگانه بود که به طور موثر، مقدار مشخصی از نقدینگی را به بازار ارزهای دیجیتال تزریق کرد.

این سه تراکنش شامل ورود به ترتیب ۱۰۰ میلیون، ۴۰۰ میلیون و ۵۰۰ میلیون XRP به ارزش ۶۱.۱۴ میلیون، ۲۴۴.۵۷ میلیون و ۳۰۵.۷۱ میلیون دلار به بازار بود.

لازم به ذکر است که ریپل برای اطمینان از توزیع مهارشده و ثبات بازار XRP، سیستم اسکرو (Escrow) را در پایان سال ۲۰۱۷ اجرا کرد.

با تخصیص ۵۵ میلیارد توکن XRP در یک سری از حساب‌های امانی که هر کدام یک میلیارد ریپل را در خود جای داده‌اند، توزیع مهارشده توکن‌ها برای ۴۲ ماه آینده طراحی شده که احتمالاً تا اواسط سال ۲۰۲۷ به پایان می‌رسد.

واکنش اولیه بازار نسبت به آزادسازی توکن توسط ریپل، کاهش ۲ درصدی قیمت XRP بود. البته از آن زمان ریپل ریزش خود را جبران کرده و در حال حاضر با قیمت ۰.۶۱۴ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده افت کوچک ۰.۳ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است.

این انعطاف‌پذیری، همراه با راهبرد توزیع شفاف و قابل پیش‌بینی توکن ریپل، باعث ایجاد خوش‌بینی در بین سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به XRP شده است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها