|
کدخبر: 325489

پیش بینی بورس امروز ۹ اردیبهشت / مالیات جدید چه تاثیری بر بازار دارد؟

روز شنبه شاخص کل بورس تهران از ابتدا روند صعودی داشت و در یک ساعت بیش از ۷ هزار واحد صعود کرد. اما در ادامه روند نزولی پیدا کرد و در نهایت ۶۵۴ واحد بالاتر از رقم روز چهارشنبه ایستاد.

اقتصاد پیش بینی بورس امروز ۹ اردیبهشت / مالیات جدید چه تاثیری بر بازار دارد؟

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه ۸ اردیبهشت شاخص‌های بورس تهران رشد کمی کردند. برای پیش بینی بازار بورس امروز –یکشنبه ۹ اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. در روز شنبه، شاخص کل ۶۵۴ واحد صعود کرد و شاخص کل هم‌وزن به ۱۳۹۵ واحد رسید. همچنین، شاخص کل فرابورس ۸۵ واحد کاهش یافت و شاخص هم وزن فرابورس نیز ۸۹ واحد کاهش داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت آبسال (لابسا)، شرکت سیمان دشتستان (سدشت) و شرکت مدیریت صنعت شوینده (شوینده) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا)، شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) و شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای ثامان (شرکت سامان گستر اصفهان)، خمحور (شرکت تولید محور خودرو) و ثامید (شرکت توسعه و عمران امید) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) و شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

030208

 

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، ۷۹ نماد صف خرید داشتند و ۳۲ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۴  درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۰۳ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۸ درصدی به ۱۶۷ میلیارد تومان رسید.

030208

 

پیش بینی بورس امروز

روز شنبه شاخص کل بورس تهران از ابتدا روند صعودی داشت و در یک ساعت بیش از ۷ هزار واحد صعود کرد. اما در ادامه روند نزولی پیدا کرد و در نهایت ۶۵۴ واحد بالاتر از رقم روز چهارشنبه ایستاد. ۴۳ درصد نمادهای بازار سهام سبزپوش شدند که نمادهای فملی، تاصیکو و سدشت بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. فملی که تحت تأثیر رشد قیمت جهانی مس رشد کرد به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید.

به علاوه، روز شنبه ۳۶  میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد تا برای ششمین روز کاری متوالی روند ورد سرمایه ادامه یابد. نمادهای حسینا، ثپردیس، فملی، آسیا، تاصیکو، شمواد، خبهمن، وهنر، دلر و خزامیا بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

بنابراین بازار در تعادل نسبی بود. با این که انتظار می‌رفت خبر معافیت مالیاتی برای عایدی سرمایه و همچنین رشد دلار نیمایی موجب رشد بیشتری در بازار شود، بازار رشد کمی کرد و در عین حال نتوانست رشد یک ساعت ابتدایی را حفظ کند. بنابراین دور از انتظار نیست که در روزهای پیش رو شاهد تعدیل شاخص باشیم. اما تداوم روند ورود سرمایه نشان می‌دهد که بخشی از سهامداران انتظار رشد بازار را دارند. آیا انتظار آنها محقق خواهد شد؟

030208

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها