|
کدخبر: 325817 شبنم درخشان

اختصاصی گسترش نیوز؛

گران ترین بازیگران ایران وجهان را بشناسیم / شایعه تا واقعیت دستمزد میلیاردی شهاب حسینی

منابع غیر رسمی از دستمزد نجومی بازیگر مشهور شهاب حسینی برای فیلم مست عشق که هم اکنون در حال اکران است خبر می دهد.

اقتصاد گران ترین بازیگران ایران وجهان را بشناسیم / شایعه تا واقعیت دستمزد میلیاردی شهاب حسینی

دنیا صحنه نمایشی بیش نیست زنان و مردان همگی بازیگر آنند و هرکس در زندگی نقش های بسیاری را بازی میکند.(ویلیام شکسپیر). هیچ فرآیندی در جهان نیست که تمامی ارکانش را انسان تشکیل داده باشند بجز بازیگری.بازیگری توسط انسان برای انسان و راجه به انسان است. این میزان از اصالت انسانیت شگفت انگیز است. بازیگری هم فعالیتی نیست که هر کسی بتواند از عهده آن بر آید .این شغل هیچ مدعی ای ندارد چرا که در طول سالهای مختلف افرادی با استعداد تر رونمایی میشوند که هرچقدر هم ماهر باشند باز کسی پیدا میشود که از دوره زمانی خود بهتر باشد. 

بازیگر1

سرلانس اولیویه بازیگر انگلیسی میگوید: بازیگری هنر متقاعد سازی است. ابتدا باید خودت را متقاعد کنی تا به آن واسطه مخاطب هم متقاعد شود. این یعنی بازیگران از تمامی احساسات و اندیشه و ذهنش برای ارائه یک نقش استفاده میکند تا بتواند همان حس رابه مخاطب منتقل کند. 

گران ترین بازیگران ایرانی

نام هدیه تهرانی به یک برند مشهور در صنعت سینما تبدیل شده است و تهیه‌کنندگان هیچ تنازلی در قبال پرداخت حقوق و دستمزد او نمی‌کنند. در دهه ۸۰، او توسط روزنامه همشهری جوان به عنوان دومین زن سودآور کشور معرفی شد. عدد دقیقی از دستمزد این بازیگر معروف در دست نیست.

برخی افراد لیلا حاتمی را یکی از گرانترین هنرپیشگان زن ایران می‌دانند و باور دارند که او دستمزد بیشتری نسبت به سایر بازیگران زن ایران دریافت می‌کند. حتی درباره دستمزد ۱۵ میلیارد تومانی او برای حضور در یک تبلیغ، شایعه‌ای منتشر شده بود که با این حال، لیلا حاتمی آن را تأیید یا تکذیب نکرد. برخی منابع نیز تأیید می‌کنند که او یکی از گرانترین هنرپیشگان زن ایران است و بیشترین حقوق را در میان بازیگران زن ایران دریافت می‌کند.

بازیگر-پولدار

پژمان جمشیدی و الناز شاکردوست  عنوان پول‌سازترین بازیگر مرد و زن سینمای ایران در سال ۹۸ را اختصاص دادند.علاوه بر آن، در سال ۹۸، محسن کیایی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار به عنوان پول‌سازترین بازیگران سینمای ایران شناخته شدند. پس از این بازیگران، جواد عزتی، پرویز پرستویی، بهرام افشاری، محمدرضا گلزار و مهران مدیری نیز در این لیست قرار دارند و هر کدام از آنها در سال مذکور گیشه‌ای به ارزش ۳۲ تا ۳۸ میلیارد تومان داشته‌اند.

بازیگر2

در مورد درآمد رامبد جوان، به مدتی پیش شایعه شده بود که او برای هر اجرا در برنامه "خندوانه" مبلغی در حدود ۳۰ میلیون تومان دریافت می‌کند. رامبد جوان این ادعا را تکذیب کرده بود و هیچگاه آمار واقعی درآمد خود از "خندوانه" را فاش نکرد.

درباره دستمزد بازیگران سریال "معمای شاه"، جعفر دهقان بیان کرده بود که دستمزد آنها با شروع از ۶ میلیون تومان در ماه آغاز می‌شود و به بازیگری که ۴۰ میلیون تومان دریافت می‌کند می‌رسد. درآمد جعفر دهقان در این سریال ۱۶ میلیون تومان در ماه بود.

البته شایعاتی نیز در خصوص دستمزد شهاب حسینی به گوش میرسد که وی برای بازی در مست عشق ۶۰ میلیارد تومان دستمزد دریافت کرده وبرای بازی در گناه فرشته که یک سریال خانگی است ۵۰ میلیارد تومان دستمزد دریافت کرده است. 

 

گران ترین بازیگران هالیوودی

خوراکین فینکس بازیگر چهل و نه ساله آمریکایی توسط برادران وارنر برای ایفای نقش شخصیت تاریک و شکنجه شده آرتور فلک، با نام مستعار جوک راز دی سی کامیکس قرارداد امضا کرد.
او پیش از این با چهار و نیم میلیون دلار در جوکر یک ایفای نقش کرده بود اما با ثابت کردن ارزش خودش و کسب یک میلیارد دلار در باکس آفیس به دستمزد جدیدی برای جوکر دو دست پیدا کرده او در این فیلم هم بازی لیدی گاگا خواهد بود.۲۰ میلیون دلارJoker 2
تام هاردی ۲۰ میلیون دلارvenom ۳این بازیگر چهل و شش ساله بریتانیایی بازیگری را با سریالی مربوط به جنگ جهانی دوم به نام دسته برادران آغاز کردطبق گزارش ها هاردی برای بازی در ونوم سه، قراردادی بیست میلیون دلاری با دیزنی امضا کرده است.

وین دیزل ۲۰ میلیون دلار fast x این بازیگر امریکاییِ پنجاه و شش ساله، برای تکرار نقش خود درفرانچایز سریع و خشن، بیست میلیون دلار کسب کرده است.

بازیگر5

لئوناردو دیکاپریو: ۳۰ میلیون دلار جک تایتانیک که حالا چهل و نه ساله است برای بازی در فیلم قاتلان ماه گل با فیلمنامه ای از مارتین اسکورسیزی ، سی میلیون دلار دریافت کرده است.
طبق گزارش ها این درام تاریخی بر اساس قتل های قبیله ای در دهه ۱۹۲۰ است، که به اولین پرونده قتل بزرگ اف بی آی تبدیل شد.

بازیگران هالیوودعکس بالا فیلم های مشهور و دستمزد بازیگران  در ازای بازی در همان فیلم نشان میدهد. 

اما در نهایت باید عنوان کرد بازیگر بودن در دنیای امروز کار پیچیده و سختی نیست از آنجایی که بسیاری از افراد جامعه با حضور در سوشیال مدیا و فضای مجازی بدنبال برند کردن چهره خود هستند واقعا انتخاب اینکه کدام بازیگر بهتر است و کدام یک نه گیج کننده شده است. 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها