|
کدخبر: 325953

اجباری شدن دریافت کد یکتا / واحدهای صنفی اقدام کنند

آنطور که رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرده، دریافت کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است.

اقتصاد اجباری شدن دریافت کد یکتا / واحدهای صنفی اقدام کنند

واحد های صنفی باید نسبت به دریافت کد یکتا، هرچه سریعتر اقدام کنند و این موضوع را جدی بگیرند. دریافت کد یکتا برای تمام واحدهای صنفی اجباری خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف تهران از اجباری بودن دریافت کد یکتا واحدهای صنفی خبر داد و گفت: افرادی که پروانه کسب ندارند حتماً باید با این کد یکتا مجوز کسب و کار را دریافت کنند.
 

 حمیدرضا رستگار رئیس اتاق اصناف در مصاحبه رادیویی، گفت: یکی از سیاست‌های دولت، خدمات الکترونیک است. یعنی یک سری خدمات نهادهای دولتی باید در بستر الکترونیکی انجام شود. یک سری مجوزها از سوی درگاه مجوزها اعطا شده و در ادامه نیز بحث الکترونیکی شدن روی داد که در دستور کار دولت است.

رستگار تاکید کرد: الکترونیکی کردن مجوزها نیازمند آن است که تمام کسانی که دارای مجوز کسب و کار هستند برای دریافت تسهیلاتی که دولت ارائه می‌دهد باید کد یکتا را داشته باشند.

وی گفت: کد یکتا متصل به حساب بانکی افرادی می‌شود که فعالیت اقتصادی دارند. بیشتر افراد باید جسم مجوز را با خود می‌بردند و یا استعلامی از نهادهای ذیربط انجام می‌شد تا اعتبار پروانه کسب بررسی می‌شد. با الکترونیکی شدن و ایجاد کد یکتا نیازی نیست که اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای پروانه کسب هستند مجوز را با خود ببرند.

این مقام صنفی یادآور شد: مهمترین موضوعی که اتاق اصناف و اتحادیه‌ها دنبال می‌کنند آن است که همه فعالان اقتصادی باید پروانه کسب داشته باشند. سپس آنکه این مجوزها مورد تأیید درگاه ملی مجوزها باشد. با کد یکتایی که افراد دریافت می‌کنند هم افرادی که مجوز دارند و یا مجوز قدیمی دارند و نیازمند به روز شدن هستند، عملیات به روز رسانی خود را انجام می‌دهند.

وی گفت: تهران دارای ۱۳۵ اتحادیه و نزدیک به ۵۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه هستند و همه آنها باید کد یکتا را دریافت کنند. افرادی که پروانه کسب ندارند حتماً باید با این کد یکتا مجوز کسب و کار را دریافت کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم این است که همه مردم تا پایان این ماه باید برای دریافت کد یکتا به آدرس الکترونیکی اقدام کنند. غیر از آن افراد صنفی می‌توانند به اتحادیه مرتبط مراجعه کنند و اتحادیه‌ها نیز این کد را ارائه می‌کنند.

شناسه یکتا حافظه مالیاتی (یا به اختصار شناسه یکتا) یک کد منحصربه‌فرد است که به اشخاص حقیقی یا حقوقی تخصیص می‌یابد و به منظور شناسایی دقیق و یکتا آن‌ها در سامانه مالیاتی کشور استفاده می‌شود. این شناسه برای هر شخص یا شرکت به‌صورت یکتا تعریف می‌شود و به‌عنوان یک نشانی مالیاتی الکترونیکی برای ثبت اطلاعات مالیاتی و انجام امور مربوط به مالیات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید با شناسه یکتا حافظه مالیاتی برای اصناف و اشخاص به‌طور کامل و دقیق آشنا شوید، در این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه باید بدانید را برایتان شرح دهیم.

الزام ثبت دستگاه کارتخوان به عنوان درگاه فروش

در راستای اجرای قانون سامانه مودیان و بررسی فرآیند های حسابداری، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی توافقاتی کرده اند بدین صورت که برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی و یا دستگاه کارتخوان (POS)  اشخاص (حقیقی یا حقوقی) می بایست در سامانه مودیان ثبت نام کنند و شناسه یکتای مالیاتی دریافت نمایند.

پس شناسه مالیاتی، عامل ارتباطی اطلاعات بانکی یک کسب و کار با اطلاعات مالیاتی آن کسب و کار می باشد. دلیل وجود شناسه یکتا مالیاتی شفافیت مالی، جلوگیری از فرار مالیاتی و جلوگیری از پولشوئی می باشد. با این تعاریف متوجه می شویم کلیه مشاغل ملزم به دریافت شناسه مالیاتی می باشند و اگر کسب و کاری از راه درست و قانونی کسب درآمد می کند نباید نگران باشد.

اصناف مختلف از جمله صنف طلا و جواهر، صنف وکلا، صنف پوشاک، صنف قطعات یدکی خودرو و سایر اصناف موظف به پیروی از این قانون هستند و عدم تمکین به این قانون موجب ایجاد جرائم سنگین برای آنها خواهد شد.

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها