|
کدخبر: 326556

تکرار تاریخ در بازار ارز دیجیتال / بیت کوین تا کجا صعود می کند ؟

بر اساس گفته‌های تحلیلگران متخصص در حوزه ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین در حال طی کردن مسیری مشابه با مسیری است که پس از رویداد هاوینگ سال ۲۰۱۶ طی کرد.

اقتصاد تکرار تاریخ در بازار ارز دیجیتال / بیت کوین تا کجا صعود می کند ؟

هاوینگ بیت‌کوین یک رویداد مهم در شبکه بیت‌کوین است که هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد. در این رویداد، پاداش استخراج کنندگان بیت‌کوین به نصف کاهش می‌یابد. تحلیلگران معتقدند که بیت‌کوین در حال حاضر در مسیری مشابه با دوره پس از هاوینگ سال ۲۰۱۶ قرار گرفته است، که ممکن است منجر به نوسانات قیمتی و روند صعودی در آینده شود

در حال حاضر، برخی از شاخص‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت بیت‌کوین در حال ثبت یک کف محلی است. به عبارت دیگر، قیمت بیت‌کوین ممکن است در آینده نزدیک از این سطح پایین بازگشت کند.

علاوه بر این، یکی از تحلیلگران حوزه ارزهای دیجیتال معتقد است که قیمت بیت‌کوین در اوج چرخه کنونی به ۳۵۰ هزار دلار خواهد رسید. این پیش‌بینی نشان می‌دهد که این تحلیلگر انتظار دارد قیمت بیت‌کوین در آینده افزایش قابل توجهی را تجربه کند و به سطوح بالاتری نسبت به وضعیت فعلی صعود کند.

نمودار۲۰۱۶

در همین استا، تحلیلگر مشهور با نام مستعار رکت کپیتال (Rekt Capital)، می‌گوید:

قیمت بیت کوین مشابه سال ۲۰۱۶، در حال ایجاد یک شدو یا سایه زیر محدوده انباشت مجدد فعلی خود در یک پنجره سه هفته‌ای پس از هاوینگ است.

وی بیان کرد که محدوده انباشت مجدد در این چرخه، هر قیمتی زیر ۶۱۰۸۱ دلار است. طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، بیت کوین در حال حاضر زیر این سطح و در محدوده ۶۱۰۴۲ دلار معامله می‌شود. علاوه بر این، رکت کپیتال تاکید کرد که بیت‌کوین در حال حاضر در مرحله‌ای قرار دارد که پس از عبور از آن در سال ۲۰۱۶، طی شش ماه صعودی ۴۸ درصدی را تجربه کرد و به ۹۷۳ دلار رسید.

در همین حال، به گفته تیموتی پترسون، بنیانگذار و مدیر سرمایه‌گذاری Cane Island Alternative Advisors، میزان اصلاح قیمت از سقف تاریخی (ATH)، از هدف بسیار بلند‌پروازانه‌‌ای حکایت دارد.

پترسون تخمین می‌زند که قیمت بیت کوین ممکن است تا آغاز سال ۲۰۲۵ حدود شش برابر شود. او در این باره توضیح می‌دهد:

بر اساس نرخ پذیرش و اصلاح‌های قبلی، می‌توانیم حدس بزنیم که سقف قیمت چرخه کنونی بین ۱۷۵ هزار تا ۳۵۰ هزار دلار خواهد بود که طی ۹ ماه آینده به ثبت خواهد رسید.

وی افزود:

بر اساس داده‌های تاریخی، می‌توان گفت که این بازار صعودی در ژانویه ۲۰۲۵ پایان خواهد یافت.

در این میان، تحلیلگری با نام مستعار دان کریپتو (Daan Crypto) هم می‌گوید:

میانگین متحرک ۱۰۰ روزه، نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین احتمالا در حال ثبت یک کف محلی است.

 

منبع: رمز ارز نیوز
  • یوسف جبری ارسالی در

    سلام من میخام یاد بگیرم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها