|
کدخبر: 326680 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

پیش بینی بارش های شدید در تهران / کارواش ها ضرر کردند

آنطور که سازمان هواشناسی اعلام کرده است، بارش های هفته آینده کشور شدید تر خواهد بود و این موضوع موجب نگرانی فعالین صنف کارواش شده است.

اقتصاد پیش بینی بارش های شدید در تهران / کارواش ها ضرر کردند

بارندگی های اخیر کشور نشان داد که بهار می تواند مانند گذشته پر بارش و غیر قابل پیش بینی باشد. اصولا در بهار آب و هوا همین گونه است و یک ساعت آسمان ابری و ساعت دیگر خورشید چشمانتان را کور می کند. از تمام این حرف ها که بگذریم، بهار پر بارشی داریم و آنطور که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است، بارش های هفته آینده، شدید تر خواهد بود. سازمان هواشناسی اعلام کرده است که بیشترین بارش های فصل بهار در خرداد رخ خواهد داد و بیشترین میزان بارندگی هفته آینده خواهد بود. عمده بارش کشور در شمال ‌شرق، استان‌ها در ۲ سوی البرز، شمال ‌غرب و مناطقی از جنوب‌ غرب کشور رخ می‌دهد.

بارندگی-تهران

بارندگی را از هر نظر که مشاهده کنید خوب است و کمک به بهبود وضعیت آب کشور و همچنین تمیزی هوا می کند. روی دیگر این بارندگی ها را می توان کسادی کسب و کاری دانست که به طور مستقیم با بارندگی سر و کار دارند. فعالین صنف کارواش در روزهای بارانی و روزهایی که پیش بینی بارش می شود، کارشان کساد است و مراجعه کننده ای نخواهند داشت. هیچ شخصی در روز بارانی به کارواش مراجعه نخواهد کرد. این امر سبب می شود تا دارندگان کارواش، حدود ۲ هفته، بازار کسادی داشته باشند. آنطور که از پیش بینی های جدید سازمان هواشناسی مشخص شد، هفته ای پر بارش در انتظار کشور است و همین امر، دارندگان کارواش را نگران کرد.

کارواش-باران

قیمت خدمات کارواش با یکدیگر تفاوت دارد و متوسط ترین آن ها بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان از مشتری دریافت می کنند. اگر روزانه ۳۰ ماشین برای دریافت خدمات شست و شو به کارواش مراجعه کنند، تقریبا بین ۳ میلیون ۹۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون ۵۰۰ هزار تومان درآمد دارند. پس یک روز بارندگی مساوی است با از دست دادن ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پول. البته که باران نعمت بسیار بزرگی است اما می تواند کاسبی این افراد را تحت شعاع قرار دهد. در جدول زیر می توانید قیمت انواع خدمات به مدل های مختلف خودرو را مشاهده کنید.

 

خدمات کارواش

قیمت

شست و شو ماشین هاچ بک

۱۳۰،۰۰۰ الی ۱۵۰،۰۰۰

شست و شو ماشین نیم شاسی

۱۶۰،۰۰۰ الی ۱۸۰،۰۰۰

شست و شوی ماشین شاسی

۱۷۰،۰۰۰ الی ۲۰۰،۰۰۰

شست و شو نانو ماشین هاچ بک

۱۳۰،۰۰۰ الی ۱۵۰،۰۰۰

شست و شو نانو ماشین شاسی

۱۸۰،۰۰۰ الی ۲۰۰،۰۰۰

 

جدول بالا نرخ شست و شوی خودرو برای انواع مدل را نشان می دهد و مشخص می کند که هر روز بارندگی برای دارندگان کارواش چه میزان ضرر دارد.

پیش بینی مهم وضع هوا

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، قرار است بیشترین بارش کشور تا پایان خرداد و طی یک هفته آینده رخ می ‌دهد. میانگین دمای هوای کشور تا هفته اول خرداد کمتر از نرمال و پس از آن تا پایان خرداد بیش از نرمال خواهد بود.

این بارش ها کمک بزرگی به پر شدگی سدهای کشور می کنند و می تواند وضعیت کشور را از شرایط خشکسالی نجات دهد. البته که این بارش ها، نمی تواند وضعیت آبی را به شرایط مطلوب برساند و باید گفت که مدیریت منابع آبی کشور ضعیف است. 

سد-آب

آنطور که سخنگوی صنعت آب اشاره کرده است، میزان پرشدگی سدهای کشور نسبت به سال گذشته با رشد ۳ درصدی همراه بوده است. مجموع ۵ سد استان تهران، اکنون ۲۶ درصد پرشدگی دارد که این میزان نشانگر ۶ درصد کاهش حجم مخازن این استان نسبت به سال آبی گذشته است. ایران باید بتواند با مدیریت آب های سطحی که حاصل از باران و آب شدن برف ها است، میزان ذخایر را افزایش دهد تا آیندگان بحران آب را احساس نکنند. 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها