|
کدخبر: 326739

فوری / قیمت جدید طلا و سکه اعلام شد (۲۵ اردیبهشت)

امروز، قیمت طلا، سکه و ارز در بازار تهران با شیب تندی کاهش یافت و به مرز حساس قیمتی نزدیک شد. این کاهش تند قیمت ها، احتمال ورود به کانال‌های قیمتی پایین‌تر را تقویت کرده است.

اقتصاد فوری / قیمت جدید طلا و سکه اعلام شد (۲۵ اردیبهشت)

امروز در بازار تهران، هر گرم طلای ۱۸عیار با کاهش ۲۰ هزار تومانی به قیمت ۳ میلیون و ۳۲۶ هزار تومان رسید. همچنین، هر قطعه سکه امامی نیز با کاهش ۲۱۰ هزار تومانی به قیمت ۴۰ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۴ هزار و ۸۷۹ تومان

یورو

۴۸ هزار و ۳۳۴ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۷ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان

سکه امامی

۴۰ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان

نیم سکه

۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

سکه گرمی

۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۳۲۶ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۴ میلیون و ۴۱۳ هزار تومان

هر انس طلا

۲۳۳۸.۷۴ دلار

بر اساس آخرین گزارش‌ها، قیمت طلا در بازار جهانی افزایش یافته و به حدود ۲ هزار و ۳۴۴ دلار در هر اونس رسیده است.

قیمت طلا امروز در بازار جهانی رشد ۷ دلاری قیمت را تجربه کرد و به عبارتی ۰.۳ درصد گران شد.

مرکز بازارها در این هفته بر روی داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده ایالات‌متحده در روز سه‌شنبه و به دنبال آن داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده در روز چهارشنبه، خواهد بود. بر اساس گزارش بانک فدرال رزرو نیویورک، آمریکایی‌ها ماه گذشته خود را برای فشارهای تورمی به طور کلی در چند سال آینده و تسریع افزایش قیمت مسکن آماده کردند.

اکثراقتصاددانان مورد نظر رویترز اظهار کردند که فدرال رزرو احتمالا دو بار در سال جاری، از ماه سپتامبر، نرخ بهره اصلی خود را کاهش خواهد داد. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

پیش بینی بازار طلا و ارز

به اعتقاد معامله‌گران بازار طلا، ریزش بازار ارز دستوری‌ است و با سیاست بازارساز در دست انجام است، اما دخالت سیاست‌گذار در بازار طلا و سکه کمتر است. آنها معتقدند با وجود اینکه بازار طلا با قیمت دلار نرخ‌گذاری می‌شود، اما فعالان این بازار، معامله‌گرانی با قدرت بالا هستند و توانایی رونددهی به قیمت‌ها را دارند.

قیمت دلار روز دوشنبه به کریدور ۵۰ هزار تومانی برگشت و در پی آن قیمت سکه امامی، سکه بهار و ربع‌سکه را به کانال پایین‌تر کشاند. کارشناسان اقتصادی علاوه بر اثر کاهش قیمت دلار و اونس جهانی طلا بر بازار داخلی، ریزش حباب سکه را نیز در این افت قیمت موثر می‌دانند. آنها معتقدند حباب سکه به‌طور کامل تخلیه نمی‌شود و قطعات سکه تنها بخشی از حباب خود را ز دست می‌دهند.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها