|
کدخبر: 327118

پیش بینی قیمت دلار در بازار امروز / بازار ارز بعد از شهادت رئیس جمهور به کدام سو می رود؟

قیمت دلار در روز یکشنبه با کاهش ۵۰۰ تومانی به کانال ششم کریدور ۵۰ هزار تومانی بازگشت، اما در ادامه تراکنش‌ها، به دلیل رشد تقاضا و برخی اخبار سیاسی، قیمت دلار دوباره وارد محدوده معاملاتی روز شنبه شد. ازقبل، کارشناسان اقتصادی به خاطر رشد تقاضا در پی کاهش ناگهانی قیمت دلار هشدار داده بودند. با این حال، تحت تأثیر واقعه سانحه هلیکوپتر رئیس‌جمهور، قیمت دلار افزایش یافت و وارد کانال هشتم کریدور پنجم شد.

اقتصاد پیش بینی قیمت دلار در بازار امروز / بازار ارز بعد از شهادت رئیس جمهور به کدام سو می رود؟

قیمت دلار در دومین روز هفته با کاهش ۵۰۰ تومانی بازگشایی شد و یک کانال عقب‌نشینی کرد، اما در ادامه معاملات، رشد تقاضا دلار را به قیمت روز شنبه برگرداند. اسکناس آمریکایی در آخرین معامله روز یکشنبه در نیمه پایینی کانال هفتم از کریدور ۵۰ هزار تومانی به کار خود پایان داد. با این حال در ادامه روز دلار پشت خطی تحت تاثیر سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهوری، دوباره افزایشی شد و در کانال هشتم کریدور پنجم قرار گرفت.

اخبار مساعد جعلی از آب درآمدند!

در روزهای گذشته کاهش پلکانی دلار در حالی رخ داد که فشار سیاست‌گذار و ارزپاشی بازارساز منجر به تغییر کریدور و عقب‌نشینی قیمت اسکناس دلار شد. در دو روز گذشته اخباری مبنی بر مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در عمان منتشر شد. این موضوع توجه معامله‌گران را جلب و به کاهش قیمت دلار کمک کرد.

با این حال، روز یکشنبه اخباری منتشر شد که هیچ مذاکره مستقیمی میان این دو کشور برقرار نیست و اخبار منتشرشده نادرست است. در همین راستا، خبرگزاری ایرنا نوشت: «هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفاً در چارچوب تعریف‌شده در جریان است.»

کارشناسان اقتصادی برای خرداد در صورت آرامش شرایط سیاسی انتظار روند رنج قیمت در پله‌های پنج تا ۶ کریدور ۵۰ هزار تومانی را دارند. آنها با تکیه بر آرامش نسبی در منطقه خاورمیانه معتقدند ثبات قیمت دلار ادامه دارد.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند با وجود اینکه نهاد سیاست‌گذار تلاش دارد قیمت دلار را در محدوده‌ای مشخص ثابت نگه دارد، اما تمایلی نیز به عقب‌نشینی قیمت در پله‌های ابتدایی کریدور ۵۰ هزار تومانی ندارد.

قیمت تتر از دلار جا ماند

قیمت درهم روز یکشنبه در کانال ۱۵ هزار تومانی درجا زد و با رقم ۱۵ هزار و ۸۶۰ تومانی معامله شد. تتر روی رقم ۵۷ هزار و ۱۰۰ تومانی ایستاد و کاهش ۶۰۰  تومانی پیدا کرد. قیمت پوند انگلیس با افزایش ۵۰۰ تومانی در کانال ۷۳ هزار تومانی معامله شد و یورو نیز با رشد ۲۰۰ تومانی  روی رقم ۶۲ هزار و ۸۴۰ تومانی ایستاد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز یکشنبه بدون تغییر قیمت معامله شدند. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۸۶۸ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۸۹۴ تومان عرضه شد.

پیش‌ فروش دلار از زبان رئیس کل بانک مرکزی

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی سال گذشته گفته بود: برای ایجاد اطمینان خاطر در خصوص نوسانات نرخ ارز، بازار فروارد یا سلف ارزی در مرکز مبادله به زودی راه‌اندازی می‌شود. در آینده نزدیک ارز را پیش‌فروش می‌کنیم تا فعالان اقتصادی نسبت به نوسانات ارزی اطمینان خاطر داشته باشند. در ابتدا با دوره‌های کوتاه مدت یک ماهه آغاز می‌کنیم و به مرور دوره‌های زمانی را افزایش می‌دهیم.

توصیه تحلیلگران به معامله گران در این روزها، توصیه تحلیل گران این است که معامله‌گران باید از خرید و فروش‌های هیجانی خودداری کنند. وضعیت بازار به گونه‌ای است که هر لحظه امکان تغییر مسیر وجود دارد. تحلیل‌گران به معامله‌گران توصیه می‌کنند که به صورت پله‌ای اقدام به خریدوفروش کنند. زیرا ریسک بازار این روزها در بالاترین سطح قرار دارد و با سیاست های بازارساز، روند نرخ ارز تغییر خواهد کرد.

به عنوان نکته پایانی شایان ذکر است در معاملات امروز، نرخ خرید حواله دلار آمریکا ۴۱۵۱۷ تومان و نرخ فروش حواله دلار آمریکا نیز ۴۱۸۹۴ تومان تعیین شد. همچنین نرخ خرید حواله یورو به رقم ۴۴۸۱۷ تومان و نرخ فروش حواله یورو نیز به رقم ۴۵۲۲۴ تومان رسیده است. همچنین نرخ خرید حواله درهم ۱۱۳۰۴ تومان و نرخ فروش آن نیز ۱۱۴۰۷ تومان است.

منبع: اقتصاد ۱۰۰

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها