|
کدخبر: 327839

نارضایتی این افراد از حقوق دریافتی / کارگران به سیم آخر زدند

آنطور که مشخص است، کارگران شهرداری منجیل، نسبت به حقوق دریافتی خود اعتراض دارند.

اقتصاد نارضایتی این افراد از حقوق دریافتی / کارگران به سیم آخر زدند

شهرداری منجیل در ارتباط با حقوق کارگران، کمی کوتاهی کرده است و این امر سبب شده است تا کارگران نسبت به این موضوع اعتراض کنند. 

تعدادی از کارگران شاغل در شهرداری منجیل  گفتند: شماری از کارگران پیمانکاری شاغل در مجموعه شهرداری منجیل در استان گیلان هستیم که درآمد برخی از ما کارگران نزدیک به حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌مان کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد.

به گفته آن‌ها، کارگران شهرداری منجیل ماهانه با اضافه‌کاری، مبلغی در حدود ۱۲ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی بسیار ناچیز است.

این کارگران که پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود و همکارانشان هستند، در ادامه گفتند: جدا از وضعیت دستمزد، کارفرمای شرکت پیمانکاری، پرداخت مطالبات مزدی، سنواتی و عیدی سال‌های گذشته آن‌ها را با تاخیر پرداخت می‌کرد که طی یک سال گذشته وضعیت به نسبت قبل بهبود پیدا کرده و کارگران هر ماه حقوق خود را در موعد مقرر دریافت می‌کنند.

آن‌ها گفتند: همه ما سالهاست به صورت قرار دادی تحت مسئولیت شرکت پیمانکار مشغول کاریم و تلاش زیادی برای حذف فعالیت خود پیمانکار انجام داده‌ایم اما نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

بنا بر ادعای این کارگران، دریافتی کارگران و کارکنان ساده شاغل در شهرداری در حدی است که مشکلات معیشتی زیادی برای آنان ایجاد کرده است.

به گفته یکی از کارگران، علیرغم اینکه مسئولان شهری از وضعیت زندگی آن‌ها باخبرند اما تا این لحظه در خصوص افزایش حقوق کارگران مجموعه شهرداری منجیل اقدامی صورت نداده‌اند.

او گفت: آنچه کارگران شهرداری منجیل هر ماه به عنوان دستمزد می‌گیرند حداقل‌های مزدی است اما این حداقل‌ها کفاف معیشت آن‌ها را نمی‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر منجیل، احداث ایستگاه راه آهن را مطالب جدی شهروندان منجیل دانست و بیان کرد: این پروژه به دلیل چالش‌های اعتباری بلاتکلیف رها شده است.

طاهری با بیان اینکه معادن هیچ منافعی برای منجیل ندارد، گفت: یکی از دغدغه‌های شهرک ایثارگران تردد خودروهای سنگین از داخل شهرک بود که با احداث ۲ کیلومتر راه دسترسی این مسئله حل شد.

وی با تاکید بر لحاظ ۵ درصد سود معادن برای عمران و آبادانی شهر، افزود: معدنی که منابع شهر را استخراج می‌کند باید منافعش در راه عمران شهری هزینه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر منجیل با بیان اینکه احداث دانه بندی شن و ماسه خارج از محدوده شهری است، گفت: مجوز احداث این معدن در سنوات گذشته اخذ شده است و صدور مجوزها در شورای ششم نبوده که این اعضا پاسخگو باشند.

وی تعامل و همدلی محور اصلی شورا و مدیریت شهری منجیل عنوان کرد و افزود: چند صدایی در بین اعضای شورا وجود ندارد و با استمرار این روش در راستای حل مشکلات شهری هستیم.

مجتمع فرهنگی شهرک ایثارگران منجیل ۲۵ سال مغفول مانده است

سید محمد حسینی عضو شورای اسلامی شهر منجیل هم در این نشست با بیان اینکه مجتمع فرهنگی شهرک ایثارگران ۲۵ سال مغفول مانده است، اظهار کرد: اولویت اصلی در بخش فرهنگی اجرای پروژه نیمه تمام مجتمع فرهنگی ایثارگران است.

وی با تاکید بر ساماندهی روند پروانه سپاری در بخش‌های مختلف، افزود: روند اداری اعطای پروانه ساخت و ساماندهی پرونده‌ها به روزرسانی شود.

عضو شورای اسلامی شهر منجیل با اشاره به عزم مدیریت شهری در تجهیز و نوسازی ناوگان خودرویی این شهر، بیان کرد: برخی خریدهای ناوگان خودرویی و تجهیز امکانات در شهر به نفع شهروندان و در راستای خدمات رسانی مطلوب است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها