|
کدخبر: 327847

نبرد خونین گاوهای ارز دیجیتال / جمعه ۱۱ خرداد دیوار ۷۰ هزار دلار شکسته می شود ؟

گاوهای بیت کوین در روز جمعه ۳۱ می (۱۱ خرداد) انگیزه‌های قوی برای بالا بردن قیمت بیت کوین به بالای ۷۰.۰۰۰ دلار دارند. با توجه به قیمت فعلی بیت کوین در ۶۸.۶۳۳ دلار، فرصت برای رسیدن به این هدف محدود است.

اقتصاد نبرد خونین گاوهای ارز دیجیتال / جمعه ۱۱ خرداد دیوار ۷۰ هزار دلار شکسته می شود ؟

در میان سرمایه‌گذاران بیت‌کوین، تفکر صعودی غالب است. علیرغم تلاش‌های ناموفق و متعدد برای حفظ قیمت‌های بالای ۷۱,۰۰۰  دلار، پیش‌بینی بازار مشتقات روی قیمت‌های ۸۰.۰۰۰ هزار دلار و ۹۰.۰۰۰ هزار دلار همچنان در حال افزایش است. این رفتار ناشی از انتظار رویدادهایی با نوسان بالا مانند تنش‌های ژئوپلیتیکی، تغییرات سیاسی-اجتماعی، حمایت‌های کاندیداهای ریاست جمهوری ایالات متحده و افزایش پذیرش بیت کوین توسط شرکت‌ها است.

خوش‌بینی معامله‌گران نسبت به چشم‌انداز قیمت بیت کوین

نگاهی به معاملات آپشن‌ (اختیار معامله) ۶.۵ میلیارد دلاری بیت کوین که در ۳۱ می منقضی می‌شوند نشان‌دهنده خوش‌بینی گاوهاست. با این حال، با توجه به ناتوانی گاوها در شکستن مقاومت ۷۰٬۰۰۰ دلاری در هفته گذشته، این احتمال وجود دارد که این آپشن‌های کال (Call) و بیش از حد خوش بینانه بی‌ارزش شوند. ۹۱٪ از این قراردادها در قیمت ۷۲٬۰۰۰ دلار یا بالاتر قرار دارند؛ به این معنی که گاوها روی یک رالی پایدار پیش از ۳۱ می حساب باز کرده‌اند. با نزدیک شدن به تاریخ انقضا، به نظر می‌رسد خرس‌های بیت‌کوین جلوی ضررهای قابل توجه را بگیرند.

برخلاف آنچه بسیاری از سرمایه‌گذاران متعصب بیت کوین معتقدند، قیمت بیت کوین به شدت تحت تأثیر عوامل خارجی مانند سیاست‌های پولی، روندهای اقتصادی و تورمی، بیکاری و اعتماد به توانایی دولت برای انتشار موفقیت‌آمیز اوراق قرضه قرار دارد. صرف نظر از اینکه بیت کوین به طور موقت چگونه با بازار سهام و طلا ارتباط دارد، سرمایه‌گذاران معمولاً در صورت حاکم شدن ترس در بازار، به سراغ پوزیشن‌های اسپات و اوراق قرضه کوتاه مدت خزانه‌داری ایالات متحده می‌روند.

شکست صعودی شاخص نزدک کامپوزیت به بالاترین سطح تاریخی خود به بالای ۱۷٬۰۰۰ واحد در ۲۸ می (۸ خرداد) نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران به برنامه فرود نرم فدرال رزرو ایالات متحده اطمینان بیشتری دارند. هدف این طرح بازگشت تورم به هدف ۲٪ است و این در حالی است که سود شرکت‌ها در اکثر بخش‌ها مطلوب باقی مانده است. این سناریو چشم‌انداز مثبتی را برای دارایی‌های پرریسک از جمله بیت کوین ایجاد می‌کند، زیرا کاهش نرخ بهره پیش‌بینی می‌شود.

قراردادهای آپشن ماهانه بیت‌کوین در ساعت ۸ صبح به وقت UTC (۱۱:۳۰ به وقت تهران) در ۳۱ می منقضی می‌شوند که منعکس کننده ۲۵٪ سود است که با افزایش قیمت بیت کوین از ۵۶٬۸۸۳ دلار به ۷۱٬۴۱۷ دلار در ۲۰ روز اول ماه می رخ داد. با این حال، این افزایش قیمت به ویژه پس از تصویب ETF اسپات اتریوم در ایالات متحده پایدار نبود.

سود ۲۷۰ میلیون دلاری برای گاوها در صورتی که قیمت بالای ۷۰٬۰۰۰ دلار باشد

اگرچه آپشن‌های کال با ۷۰٪ ارزش ضمنی بالاتر غالب هستند، اما سود باز ۴.۶۲ میلیارد دلاری در صرافی دریبیت (Deribit) احتمالاً بسیار کمتر خواهد شد، زیرا در صورت معامله بیت کوین زیر ۷۰٬۰۰۰ دلار در ۳۱ می، ۹۹٪ از این قراردادها بی‌ارزش می‌شوند.

به طور مشابه، اگر قیمت بیت کوین در انقضای ماهانه نزدیک به ۶۷٬۸۰۰ دلار باقی بماند، سرمایه‌گذاران اختیار فروش (Put) ناامید خواهند شد، زیرا تنها ۵٪ از این قراردادهای ۱.۷ میلیارد دلاری با قیمت ۶۸٬۰۰۰ دلار یا بالاتر بسته شده‌اند.

صرافی دریبیت رهبر مطلق در بازار آپشن است و ۷۱٪ سهم بازار از سود باز ماهانه بیت کوین در ماه می را به خود اختصاص داده است. با این حال، تجزیه و تحلیل داده‌های کل صرافی‌ها نیز ارزشمند است، زیرا دیدگاه سرمایه‌گذاران در صرافی‌ها متفاوت است. بورس کالای شیکاگو (CME) دومین سازمان بزرگ برای انقضای آپشن‌های BTC در ماه می است که در مجموع ۷۴۵ میلیون دلار سود باز دارد و پس از آن صرافی اوکی اکس (OKX) با ۶۰۰ میلیون دلار قرار دارد. بایننس در مجموع ۳۱۵ میلیون دلار سود باز داشته و بای بیت به ۱۶۰ میلیون دلار رسیده است.

اگر قیمت بیت کوین در ۳۱ می نزدیک به ۶۷٬۸۰۰ دلار باقی بماند، مجموع سود باز برای آپشن‌های کال ۱۳۵ میلیون دلار خواهد بود، در حالی که سود باز آپشن‌های پوت در قیمت ۶۸٬۰۰۰ دلار به ۱۴۵ میلیون دلار می رسد. اساسا، چنین محدوده‌ای برای قیمت نسبتا متعادل است، اما هم گاوها و هم خرس‌ها انگیزه‌هایی برای تاثیرگذاری بر قیمت قبل از انقضا دارند. به عنوان مثال، قیمت ۶۵٬۹۰۰ دلار به نفع آپشن‌های پوت به میزان ۹۵ میلیون دلار است، در حالی که انقضا در قیمت ۷۰٬۰۰۰ دلار یا بالاتر، ۲۷۰ میلیون دلار سود را برای آپشن‌های کال به همراه خواهد داشت.

مکس پین (Max Pain) قراردادهای آپشن بیت کوین چقدر است؟

حداکثر درد (Max Pain) برای انقضای قراردادهای آپشن بیت کوین در روز جمعه ۶۵٬۰۰۰ دلار است. مکس پین قیمتی است که بیشترین ضرر را برای خریداران آپشن و بیشترین سود را برای فروشندگان آپشن به همراه دارد.

در حالی که کمتر از سه روز تا پایان انقضای ماهانه باقی مانده است، گاوها باید بتوانند قیمت بیت کوین را به بالای ۷۰٬۰۰۰ دلار برسانند، اما با توجه به نبود کاتالیزورهای کوتاه مدت، این امر بعید به نظر می‌رسد. بنابراین، شانس این نبرد به نفع یک نتیجه خنثی نزدیک به قیمت ۶۸٬۰۰۰ دلار است. به نظر شما نتیجه این نبرد چه خواهد شد؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها