|
کدخبر: 327863

نهضت ملی مسکن وارد فاز جدی شد / وزیر آستین ها را بالا زد

عملیات اجرایی و ساخت ۳۷ هزار و ۴۵۵ واحد مسکونی با حضور وزیر راه و شهرسازی در سراسر استان تهران آغاز شده و ۲۶ هزار و ۸۰۴ واحد مسکونی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

اقتصاد نهضت ملی مسکن وارد فاز جدی شد / وزیر آستین ها را بالا زد

امروز، ۹ خرداد ماه، با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، افتتاح ۲۶ هزار و ۸۰۴ واحد مسکونی و آغاز عملیات اجرایی و ساخت ۳۷ هزار و ۴۵۵ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در سطح استان تهران انجام می‌شود. بخشی از این افتتاح‌ها در شهر جدید پرند و بخشی دیگر نیز در سطح استان تهران انجام خواهد شد.

گفتنی است، بر اساس اعلام مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، تاکنون از ۴ میلیون واحد مسکونی در تعهد دولت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی وارد فرآیند ساخت شده است که بیش از ۵۵۰ هزار واحد نیز در دولت سیزدهم تاکنون تکمیل و تحویل متقاضیان شد. همچنین در این دولت از ۲۵۰ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده بیش از ۱۳۷ هزار واحد مسکونی تکمیل و تحویل شده است و روند تکمیل واحدها ادامه دارد.

نهضت-ملی-مسکن

آغاز عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در تهران

با حضور سرپرست ریاست جمهوری از ۱۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت فرسوده بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر تهران آغاز شد.

بهره‌برداری از ۱۵ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده و عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر تهران، پیش از ظهر امروز چهارشنبه طی مراسمی با حضور دکتر محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در محله تهرانسر آغاز شد.

۱۵ هزار واحد مسکن نوسازی شده در بافت فرسوده شهر تهران، بعد از اعمال مشوق‌ها و صدور پروانه به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

همچنین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی و با مشارکت شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی در قالب حدود ۹۰ پروژه عمرانی، عمدتاً در مناطق جنوبی شهر و بافت فرسوده و به صورت استطاعت‌پذیر اجرایی می‌شود.

پروژه ۱۲ هزار و ۷۲۰ واحدی محله الگو مسکن تهرانسر در منطقه ۲۱، پروژه ۲ هزار و ۷۰۰ واحدی محله الگو مسکن معوض اسلام‌آباد در منطقه ۲، پروژه ۳ هزار و ۵۱۵ واحد مسکونی و ۵۰۰ واحد خوابگاهی دانشگاه مدرس در منطقه ۲۲، پروژه ۱۳ واحدی تجمیعی مسکن مشارکت مردمی در منطقه ۱۵، پروژه ۱۹۳۲ واحدی محله الگو باغ بهشت اکباتان در منطقه ۱۹، پروژه ۸ هزار واحدی کارکنان سازمان آتش‌نشانی در منطقه ۲۱، پروژه ۶ هزار و ۹۹۶ واحدی محله الگو کمیل در منطقه ۲۲، پروژه ۱۲۰۰ واحدی مسکن اراضی جنوب هتل بستان در منطقه ۲۲، پروژه ۱۵۰۰ واحدی مسکن خرگوش‌دره منطقه ۲۱، پروژه ۴ هزار واحدی پیکان شهر در منطقه ۲۲ و پروژه ۲ هزار و ۷۰۰ واحدث چیت سازی-بافکار در منطقه ۱۶ بخشی از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهر تهران هستند که عملیات اجرایی آنها امروز با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری آغاز شد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شهر تهران با حضور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شود که در پی ضایعه شهادت ایشان این مراسم با حضور دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد. تعداد واحدهای پیش‌بینی شده در این پروژه ۱۵۰ هزار واحد بود که با تاکید رئیس جمهور شهید به ۲۰۰ هزار افزایش یافته بود.

منبع: برنا
  • رضا ارسالی در

    وزیر اگر رای میخوای بیزحمت خریدوفروش مسک ن ملی رو مثل مسکن مهر آزاد کن رای میاری

  • رسول ناصری ارسالی در

    چهل ساله تو بهترین خونه ها و راحتی نه نابود نه تبصره برای ما معلولین ایران مسلمان هستیم متولد ده شصت هستم تا اعلان برای ما هزاران تبصره وماده بوده هست ظلم پایدار نیست انشالله رسول ناصری معلول از خرمشهر

  • احمد ارسالی در

    درود بر شما
    شهرستانها هم که ول م عطل؟؟!!

  • ارمین ارسالی در

    هیچ فایده نداره بازهم داره سرمایه سرمایه داران اضافه میکنند جون هرکه پول داره تا ۱۰تا خونه ثبت نام کرده اونیکی پول نداره همه باهم پرداخت کنه هنوزبرای ثبت نامه یک خونه درکوردستان دربه دردنبال کافینت یار سانه درست هست یک سرپناهی داشته باشه هنوز موفق نشده ولی درودیوارتابلواعلانیات شهرن گاه می کنید همه دنبال فروش واحدهای زیادی که سیتم

  • یک ایرانی ارسالی در

    با تشکر از جناب وزیر راه و شهرسازی.
    لطفا برای پروژه مسکن ملی رسالت ارومیه هم یک نظری داشته باشید،سال ۱۳۹۹ شروع شد ه و بایستی دو ساله تحویل میشد ولی تا امر وز که ۴ سال گذشته فقط ۴۰درصد پیشرفت داشت ه،دراین تورم و گرانی واقعا تاخیر در پروژ ه اسمش جز ظلم و جفا در حق مردم چیز دیگه ای نیست.

  • مریم ارسالی در

    اقای وزیر فقط به فکر تهران نباشید دیگر ش هرها هم جز ایرانند فکر مسکن ملی شهرهای د یگر هم باشید ما ساکن شیرازیم اجاره نشینی م گرفتاریم عیال باریم ازما تا به حال ۲۰۰ تومن گرفتند از سال ۱۴۰۰ تا به حال تنها کاری که کردند فنداسیون بعضی از اپارتمانه ا رو زدند دیگر هیچ تا کی صبر کنیم برای ب عد مرگمان نمیهاهیم

  • محمدعلی ارسالی در

    سلام لطفن در مورد پیشرفت پروژه نصیر شهر هم بگید کی تحویل میدن ممنون

  • رضا ارسالی در

    بایدبفکرهمه افرادکشوروهمه شهرهای کشور بو د انشاالله که فقط روی کاغذ وعده وعیدنباش ه مستأجران واقعن زندگی سختی دارن اجاره ب ها هم که معقول نیست هرکسی به قیمتی میخوا دمیدهد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها