|
کدخبر: 327999

قیمت پرطرفدارترین خودروی سایپا شنبه ۱۲ خرداد / عروس سایپا نیامده ۱۱ میلیون گران شد

امروز، ۱۲ خرداد ۱۴۰۳، قیمت محصولات شرکت سایپا با روند نزولی عرضه شد. با وجود این کاهش قیمت، محصول جدید این شرکت ۱۱ میلیون تومان افزایش قیمت داشت.

اقتصاد قیمت پرطرفدارترین خودروی سایپا شنبه ۱۲ خرداد / عروس سایپا نیامده ۱۱ میلیون گران شد

قیمت محصولات سایپا، امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۳، کار خود را نزولی آغاز کرد. البته در این میان یکی از محصولات این شرکت افزایش قیمت پیدا کرد.

ساینا S، از جمله محصولات شرکت سایپا، با افت چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به قیمت ۴۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

اطلس از محصولات تازه‌وارد این شرکت، با رشد ۱۱ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت ۵۷۵ میلیون تومان در بازار قابل خرید است.

یکی از معایب همیشگی خودروهای سایپا، پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۸ سوپاپ است که در این روزگار قدیمی به حساب می‌آید. ضعف فنی این شرکت در طراحی و تولید موتورهای جدید موجب شده تا همه محصولات جدید بعد از پراید، با همان موتور ۱.۵ لیتری M15 به فروش برسند.

سایپا اطلس هم مثل اعضای قبلی خانواده‌اش، از همان موتور همیشگی سایپا بهره می‌برد. البته خودروساز ایرانی با تغییراتی روی سرسیلندر، مدل جدید پیشرانه را با نام M15GSI معرفی کرده است که ۳ اسب بخار قدرت و ۸ نیوتن.متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند.

بنابراین از اطلس نباید انتظار داشت تا شتاب و سرعت بیشتری از کوییک داشته باشد و مصرف سوخت خودرو جدید هم فقط ۵ درصد از هاچبک قبلی کمتر است.

دومین خودروساز بزرگ کشور برای خودروی جدیدش دو گیربکسی را که برای محصولات گذشته به کار برده، در نظر گرفته است، یکی گیربکس CVT با ۶ دنده است و یکی هم جعبه دنده دستی ۵ سرعته.

کوییک R تیپS و کوییک اتوماتیک از دیگر محصولات این شرکت، هر کدام به‌ترتیب با ریزش پنج میلیون تومان و چهار میلیون تومانی به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان و ۵۲۸ میلیون تومان رسید.

شاهین اتوماتیک G از محصولات لوکس، با کاهش هشت میلیون تومانی به قیمت ۸۱۲ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

جزئیات قیمت محصولات سایپا در بازار به شرح جدول زیر است.

 

قیمت محصولات سایپا ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

مدل خودرو قیمت بازار (میلیون تومان) تغییر (میلیون تومان)
اطلس ۵۷۵ ۱۱+
سایناS ۴۲۶/۵ ۴/۵-
ساینا S اتوماتیک ۴۹۰ ۴-
کوییک اتوماتیک ۵۲۸ ۴-
کوییک R تیپS ۴۲۰ ۵-
کوییک GXL ۴۲۲ ۳-
شاهین اتوماتیک G  ۸۱۲ ۸-
منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها