|
کدخبر: 328034

نات کوین سر آغاز درآمد برای ایرانیان جامانده از بازار ارز دیجیتال / کلیک کنید و پولدارشوید

​موفقیت نات‌ کوین (Notcoin)، بسیاری را در کشورهای مختلف، از جمله ایران، به دنبال دستاوردهای مشابه در برنامه‌های تلگرامی دیگری مانند تپ‌ سواپ جذب کرده است. اغلب این افراد امیدوارند که تنها با کلیک کردن و ضربه زدن روی صفحه‌نمایش گوشی، بتوانند به درآمد‌های قابل‌توجهی دست پیدا کنند.

اقتصاد نات کوین  سر آغاز درآمد برای ایرانیان جامانده از بازار ارز دیجیتال / کلیک کنید و پولدارشوید

روند اخیر در همین کشور خودمان، هیجان پیرامون این دست از اپ‌ها را برجسته می‌‌کند. نات‌ کوین با رویکرد بازی‌گونه‌ خود به استخراج ارز دیجیتال، در اوایل سال میلادی جاری به محبوبیت قابل‌توجهی دست پیدا کرد و این امکان را برای کاربران فراهم ساخت تا تنها با ضربه زدن روی صفحه نمایش گوشی خود، توکن به دست آورند.

کلیک کردن مدام روی صفحه گوشی

این روزها بازی‌های مشابه نات کوین مردم را به گوشی‌هایشان چسبانده و کوچک و بزرگ در تمام سنین در حال ضربه زدن به صفحه‌‌نمایش گوشی‌هایشان هستند تا به اصطلاح ارز دیجیتال استخراج کنند، اما این فرایند، کجا شبیه به دست آوردن ارز دیجیتال از طریق حل مسائل ریاضی پیچیده با کامپیوترهای قدرتمند است؟ دقیقا همین سهولت استفاده، به همراه جذابیت تکرار موفقیت نات‌ کوین، باعث شد تا دیگر بازی‌های تلگرامی مشابه هم در مدت کوتاهی تعداد خیره‌کننده‌ چندین میلیون کاربر را به خود جذب کند.

موفقیت نات‌ کوین، الهام‌‌بخش کاربران دیگر برنامه‌های مشابه تلگرامی

در شبکه‌های اجتماعی به کَرّات می‌بینیم که افراد از موفقیت مالی خود با نات‌ کوین داستان‌های مختلفی را روایت می‌کنند. این داستان موفقیت، اشتیاق دیگران را برای شرکت کردن در دیگر بازی‌های کلیکی تلگرام، مانند تپ‌ سواپ، بیشتر کرده و حالا دیگر حتی امیدی به توقف این رویکرد هم وجود ندارد.

بازی‌های کلیکی تلگرام منتقدانی هم دارند

در حالی که افراد بسیاری به طور فعال در بازی‌های Tap-to-Earn برای کسب درآمد از کلیک کردن در بازی‌های تلگرامی شرکت می‌کنند، کارشناسان ارزهای دیجیتال هم بیکار ننشسته و در مورد مشکلات احتمالی آن‌ها هشدار می‌‌دهند. برای مثال در مورد همین نات کوین، جادی میرمیرانی محبوب با انتشار توییتی نوشت:

پ.ن: اگر به‌عنوان بازی بهش نگاه می‌کنید، خیلی هم بانمکه.

پ.ن: جایی پول مجانی زیاد بین همه تقسیم نمی‌کنند.

توییت جادی در مورد بازی های تلگرامی

کارشناس دیگری هم پس از نات کوین درباره استفاده از اتوکلیکرها برای دیگر بازی‌های کلیکی تلگرامی که ترند شدند، هشدار داد:

کاربرانی که برای افزایش درآمد خود از برنامه‌‌های اتوکلیکر استفاده می‌کنند، ممکن است مانند اتفاقی که برای نات‌ کوین افتاد، گیر بیفتند و رد صلاحیت شوند. حتی برای کاربران قانونی، ارزش آتی کوین‌هایی که این بازی‌ها وعده می‌دهند، همچنان نامشخص است.

آن‌ها پیشنهاد می‌دهند که کاربران این بازی‌ها باید در نظر داشته باشند از آنجا که همه می‌خواهند با راه‌‌ا‌ندازی پروژه در صرافی‌ها، مقداری سود کسب کنند، ارزش واقعی توکن‌های آن‌ها ممکن است به طور قابل‌توجهی کمتر از آنچه باشد که کاربران انتظار دارند.

تب‌و‌تاب رسانه‌‌های اجتماعی پیرامون درآمد از ایردراپ‌های تلگرامی

در حال حاضر رسانه‌های اجتماعی پر هستند از تجربیات مشابه کاربرانی که از درآمدهای‌شان در ایردراپ‌های تلگرامی می‌‌گویند و افراد دیگری هم در بخش کامنت‌ها در مورد تجربه‌های مشابه‌شان می‌نویسند؛ برخی حتی با درآمد خود گوشی‌‌های جدید خریده‌اند.

تردید درباره صحت و درآمدزایی در بازی‌های Tap-to-Earn

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به ادعاهای کاربرانی که از این بازی‌های کلیکی تلگرام درآمد کسب کرده‌اند، تردید کرده و نگرانی خود را در مورد توانایی پلتفرم برای پرداخت چنین مبالغ هنگفتی ابراز کردند. البته با وجود این تردیدها، برخی از کاربران همچنان از امکان کسب درآمد قابل‌توجه در این ایردراپ‌ها، از جمله تپ سواپ دفاع می‌کنند.

ترس جا ماندن از بازار (FOMO)

فومو یا همان ترس جا ماندن از بازار، انگیزه‌ بسیاری از افراد برای پیوستن به ایردراپ‌های جایگزین نات کوین است؛ بسیارند کاربرانی که به دلیل از دست دادن فرصت کسب درآمد از Notcoin ابراز پشیمانی می‌کنند و حالا امیدوارند بازی‌های کلیکی مشابه آن در تلگرام نیز مسیر مشابهی را طی کنند تا بتوانند از نظر مالی سود ببرند.

موفقیت نات‌ کوین، خوش‌بینی را تقویت می‌‌کند

علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال با اشاره به موفقیت‌های نات کوین و کسب درآمدی که افراد زیادی از این ارز دیجیتال داشتند، از ایردراپ‌های جایگزین آن در تلگرام دفاع می‌کنند و معتقدند که این بازی‌های کلیکی هم مشابه نات کوین عمل خواهند کرد. آن‌ها با توضیح دادن مفهوم ایردراپ (انجام وظایفی خاص و مشارکت در پروژه‌ها و شرکت در بازی‌ها)، مدعی هستند که در زمان لیست شدن توکن مربوط به این بازی‌ها در صرافی‌ها، ارز دیجیتال دریافت خواهند کرد و با همین منطق هم هر چه کاربر بیشتر در این بازی‌ها روی صفحه‌نمایش گوشی ضربه بزند، به همان اندازه هم پس از راه‌ا‌ندازی توکن این برنامه، درآمد بیشتری به دست خواهد آورد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها