|
کدخبر: 328051

شوک بزرگ دلار به بازار | ریزش قیمت ها ادامه دارد؟

در این گزارش به قیمت دلار امروز در بازار یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پرداخته شده است.

اقتصاد شوک بزرگ دلار به بازار | ریزش قیمت ها ادامه دارد؟

ارزش دلار در بازار روزبه‌روز تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر تحولات اقتصادی دارد. قیمت دلار نه تنها بر تجارت خارجی کشورها تأثیر می‌گذارد، بلکه بر قدرت خرید و زنجیره تأمین نیز تأثیرگذار است. دقت در پیش‌بینی و تحلیل قیمت دلار در بازارهای مالی راهبردی حیاتی برای افراد و شرکت‌هاست. 

با کلیک‌های قیمتی روزافزون دلار، تأثیرگذاری این واحد پولی در بازارهای جهانی به قدری چشمگیر است که ارزش آن بیش از همیشه به چشم می‌آید. تغییرات ناگهانی در نرخ ارز دلار می‌تواند اثرات چندگانه‌ای بر کشورها و اقتصادها داشته باشد. اهمیت تعیینی قیمت دلار در بازارهای جهانی، بر ارزش ارزی و کارکرد اقتصادی عموماً اثر می‌گذارد. همچنین، وابستگی بسیاری از صنایع و تجارت به نرخ دلار، نقش بسزایی در موفقیت یا شکست این بخش‌ها دارد. بنابراین، انتخاب و تصمیم‌گیری‌های درست مبنی بر مدیریت مناسب قیمت دلار در اقتصادها، می‌تواند یکی از مهمترین چالش‌ها برای تصمیم‌گیران اقتصادی باشد.

قیمت دلار آمریکا امروز یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳, در بازار ۵۸,۸۰۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۲۰۰ تومان (۰.۳۴ درصد) کاهش یافته است. هر واحد دلار آمریکا ، روز گذشته با قیمت ۵۹,۰۰۰ تومان معامله می شد.

امروز قیمت دلار در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت دلار آمریکا که دیروز با کاهش قیمت ۱۵۰ تومانی به ۵۹,۰۰۰ رسیده بود، امروز یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ با کاهش ۲۰۰ تومانی (۰.۳۴ درصد) به ۵۸,۸۰۰ رسید. بالاترین قیمت دلار آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸,۸۰۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۵۸,۸۰۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی دلار آمریکا نسبت به هفته گذشته ۲.۰۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد دلار آمریکا در شش ماه گذشته حدود ۱۶.۶۷ درصد افزایش یافته است.

معامله‌گران روند تقاضا در روزهای ابتدایی خرداد را برخلاف اردیبهشت افزایشی عنوان کردند. به نظر می‌رسد این رشد تقاضا با بازگشایی بازارها در روز شنبه پنجم خرداد مرتبط بود. همچنین بازار طلا بعد از نزدیک به یک ماه اعتراض به سامانه جامع تجارت کار خود را از سر گرفت و همین موضوع انباشت تقاضای روزهای گذشته را وارد بازار کرد. هر چند شنیده‌های حاکی است نهاد تصمیم‌گیر برای اجرای سامانه جامع تجارت به طلافروشان فشار وارد کرده و فعالان این بازار می‌گویندد احتمال چالش مجدد بر سر اجرای آن در هفته آتی وجود دارد.

در حالی که هفته دوم خرداد (هفته جاری)، نیمه تعطیل است و به نظر می‌رسد بازار ارز نیز در انتظار نتیجه نشست شورای حکام خواهد نشست نباید انتظار نوسانات شدید قیمت ارز را در هفته آتی داشته باشیم.

منبع: صفحه اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها