|
کدخبر: 328054

بهترین گوشی های شیائومی تا ۹ میلیون / این موبایل ها بمب سال ۲۰۲۴ شدند

در محدوده قیمت تا ۹ میلیون تومان، گوشی‌های شیائومی بهترین گزینه برای استفاده روزمره و اجرای برنامه‌های رایج هستند. اگر شما نمی‌دانید کدام مدل برای شما مناسب‌تر است، این راهنمای خرید به شما کمک خواهد کرد.

اقتصاد بهترین گوشی های شیائومی تا ۹ میلیون / این موبایل ها بمب سال ۲۰۲۴ شدند

گوشی شیائومی به خاطر تولید دستگاه هایی که با توجه به مشخصات آنها، قیمت مناسبی دارند، شهرت زیادی را به دست آورده است. این شرکت در محدوده قیمتی ۹ میلیون تومان نیز مدل‌های خوبی دارد که تعدادی از آنها جزء بهترین گوشی‌های پایین رده سال ۲۰۲۴ به حساب می‌آیند. اگرچه این مدل‌ها نمی‌توانند در حد و اندازه بهترین گوشی‌های میان رده سال ۲۰۲۴ قرار بگیرند، اما با توجه به قیمتی که دارند، کارایی مناسبی را ارائه می‌دهند.

پیش از این در مقاله های قبلی به معرفی بهترین گوشی تا ۹ میلیون، بهترین گوشی های سامسونگ تا ۸ میلیون و بهترین گوشی های گیمینگ تا ۸ میلیون پرداختیم؛ اما اگر بودجه ۹ میلیونی را برای خرید گوشی شیائومی در نظر گرفته‌اید، این راهنمای خرید برای شماست.

ردمی نوت ۱۲ (نسخه چین)

    نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ AMOLED، رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    تراشه: اسنپدراگون ۴ نسل ۱ (۶ نانومتر)

    رم: ۴، ۶ و ۸ گیگابایت

    حافظه: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت

    دوربین: ۴۸ مگاپیکسل واید + ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، توان شارژ ۳۳ وات

از بهترین گوشی های شیائومی تا ۹ میلیون تومان می‌توان به ردمی نوت ۱۲ فایوجی نسخه چین اشاره کرد. اگر می‌خواهید یک گوشی ۹ میلیونی شیائومی با قابلیت ۵G داشته باشید، این گزینه برای شما مناسب خواهد بود.

شیائومی در این اسمارت فون از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED استفاده کرده که تصاویر را با رزولوشن بالای ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل نمایش می‌دهد و تراکم پیکسلی ۳۹۵ ppi آن هم قابل قبول است. روشنایی حداکثری ۱۲۰۰ نیت از دیگر نقاط قوت نمایشگر این گوشی شیائومی در حد ۹ میلیون محسوب می‌شود که استفاده از گوشی در محیط‌های روشن بیرونی و زیر نور آفتاب را آسان می‌کند. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هم یک مزیت دیگر در این بازه قیمتی به حساب می‌آید.

ردمی نوت ۱۲ نسخه چین از تراشه میان رده قدرتمند اسنپدراگون ۴ نسل ۱ با حداکثر کلاک ۲.۰ گیگاهرتز بهره می‌برد که می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌های سبک را به‌راحتی اجرا کند. سیستم پردازشی این اسمارت فون از عهده پردازش بازی‌های نیمه‌سنگین در تنظیمات گرافیکی متوسط هم برمی‌آید.

از دیگر مزایایی که نام این موبایل هوشمند را در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی تا ۹ میلیون تومان قرار داده، ماندگاری شارژ بالای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است که تا حد زیادی می‌توانیم آن را مدیون تراشه‌ی کم‌مصرف اسنپدراگون بدانیم. شارژدهی این باتری در حالت استفاده معمولی می‌تواند به بیش از یک روز برسد. همچنین توان شارژ ۳۳ وات هم به حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد تا باتری را کاملا شارژ کند.

در پنل پشتی ردمی نوت ۱۲، ماژول دوربین مستطیلی با لنز واید ۴۸ و ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق را می‌بینیم. دوربین اصلی می‌‌تواند در محیط‌هایی که نور کافی وجود دارد، عکس‌های خوبی بگیرد؛ اما در محیط‌های کم‌نور نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت.

گوشی-ردمی

ردمی نوت ۱۲ فورجی

    نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ AMOLED، رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    تراشه: اسنپدراگون ۶۸۵ (۶ نانومتر)

    رم: ۴، ۶ و ۸ گیگابایت

    حافظه: ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت

    دوربین: ۵۰ مگاپیکسل واید + ۸ مگاپیکسل اولتراواید + ۲ مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، توان شارژ ۳۳ وات

اگر به ۵G بودن گوشی اهمیتی نمی‌دهید، ردمی نوت ۱۲ فورجی می‌تواند بهترین گوشی شیائومی تا ۹ میلیون تومان برای شما باشد. این موبایل هوشمند نیز مثل ردمی نوت ۱۲ نسخه چین با استاندارد IP۵۳ محافظت می‌شود و در برابر گردوغبار و پاشش آب آسیب نمی‌بیند.

نمایشگر این گوشی ۹ میلیونی شیائومی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل، کیفیت و جزئیات مطلوبی را نمایش می‌دهد و از همه‌ مهم‌تر، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که سرعت بالا و روان نمایشگر را تضمین می‌کند. حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت هم به شما امکان می‌دهد که با خیال راحت در محیط‌هایی با شرایط نوری متفاوت از گوشی استفاده کنید.

از دیگر مشخصات ردمی نوت ۱۲ فورجی باید به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت اشاره کرد که در صورت استفاده متوسط می‌تواند حدود یک روز و نیم دوام بیاورد. تکنولوژی فست شارژ ۳۳ وات هم می‌تواند در حدود ۱ ساعت و پانزده دقیقه، باتری را فول شارژ کند.

تنظیمات دوربین این گوشی شیائومی ۹ میلیون تومانی را لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسل، لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسل، ماکرو ۲ مگاپیکسل و سلفی ۱۶ مگاپیکسل تشکیل می‌دهند. با دوربین اصلی ردمی نوت ۱۲ فورجی می‌توانید عکس‌هایی با وضوح و جزئیات خوب بگیرید که رنگ‌های طبیعی و کنتراست مناسبی دارند؛ اما با زوم کردن کمی نویز را مشاهده خواهید کرد. لنز اولترا واید هم عملکرد قابل قبولی دارد؛ اما به‌خوبیِ لنز واید نیست. اما درباره دوربین ماکرو و سلفی باید گفت که کیفیت مطلوبی ندارند.

ردمی نوت ۱۲ فورجی یک ویژگی خوب دیگر هم دارد که باعث شده نامش را در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی های شیائومی تا ۹ میلیون تومان ثبت کنیم؛ و آن‌هم سیستم پردازشی خوب در این بازه قیمتی است که سازگاری مناسبی با نرم‌افزار دارد و در استفاده‌ی معمولی و روزانه، بدون کندی و لگ کار می‌کند. اما برای بازی کردن پیشنهاد می‌کنیم تنظیمات را از سطح متوسط بالاتر نبرید.

گوشی-پوکو

پوکو M۵s

    نمایشگر: ۶.۴۳ اینچ AMOLED، رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز

    تراشه: مدیاتک Helio G۹۵ (۱۲ نانومتر)

    رم: ۴، ۶ و ۸ گیگابایت

    حافظه: ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت

    دوربین: ۶۴ مگاپیکسل واید + ۸ مگاپیکسل اولترا واید + ۲ مگاپیکسل ماکرو + ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، توان شارژ ۳۳ وات

پوکو M۵s علیرغم قدیمی‌ بودنش، در لیست راهنمای خرید گوشی های شیائومی ۹ میلیونی ما قرار می‌گیرد؛ اما چرا؟ این گوشی در زمان عرضه، نسبت به قیمت مقرون‌به‌صرفه‌اش، مشخصات رده‌بالاتری داشت و در مدت کوتاهی، به یکی از پرفروش ترین گوشی های شیائومی تبدیل شد.

این گوشی ۹ میلیونی شیائومی کاملا شبیه به ردمی نوت ۱۰ طراحی شده و ظاهر جدیدی ندارد. جنس بدنه‌ی پوکو M۵s پلاستیکی است و پنل پشتی آن، لک اثر انگشت را به خود جذب می‌کند؛ اما این موضوع برای اکثر کاربرانی که از قاب محافظ استفاده می‌کنند، اهمیت چندانی ندارد. گوشی M۵s از گواهی IP۵۳ نیز برخوردار شده و دربرابر نفوذ گردوغبار و پاشش آب مقاوم است.

از جمله ویژگی‌هایی که پوکو M۵s را در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی های شیائومی تا ۹ میلیون تومان قرار داده، نمایشگر AMOLED است که کیفیت و روشنایی بالایی دارد. علاوه‌براین، حاشیه‌های اطراف نمایشگر هم نسبتا باریک هستند. نرخ نوسازی این نمایشگر ۶۰ هرتز است؛ اما این به معنای بد یا ضعیف بودن عملکرد این گوشی زیر ۹ میلیون شیائومی نیست.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت پوکو M۵s شارژدهی مناسبی دارد و در صورت استفاده متوسط، بیش از یک روز برای شما کار می‌کند؛ اما اگر پرمصرف هستید، احتمالا در انتهای روز کمی شارژ باقی می‌ماند. توان شارژ ۳۳ وات هم به حدود ۱ ساعت و ۲۴ دقیقه زمان نیاز دارد تا باتری را کاملا شارژ کند.

پردازنده مدیاتک Heli G۹۵ از جدیدترین تراشه‌های بازار نیست؛ اما عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. به‌لطف این تراشه و سیستم پردازشی پوکو M۵s می‌توانید بازی‌های سبک را خیلی راحت روی گوشی نصب و اجرا کنید.

از دیگر مشخصات پوکو M۵s که آن را به یکی از بهترین گوشی های ۹ میلیونی شیائومی تبدیل کرده، تنظیمات دوربین خوب در این بازه قیمتی است. با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی این اسمارت فون می‌توان عکس‌های خوبی را در شرایط نوری مساعد ثبت کرد. البته، کیفیت عکس‌ها می‌توانست بهتر از این باشد؛ با این‌حال، کار شما را راه می‌اندازد و در این بازه قیمتی نمی‌توان انتظار بیشتری داشت. کیفیت دوربین اولترا واید به‌اندازه‌ی دوربین اصلی نیست؛ اما باز هم قابل قبول است. این گوشی ارزان قیمت شیائومی از ضبط ویدیوهای ۴K با سرعت ۳۰ فریم‌درثانیه پشتیبانی می‌کند که در کلاس گوشی های ارزان قیمت، کمتر دیده می‌شود.

ردمی-نوت

ردمی نوت ۱۲S

    نمایشگر: ۶.۴۳ اینچ AMOLED، رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز

    تراشه: مدیاتک Helio G۹۶ (۱۲ نانومتر)

    رم: ۶ و ۸ گیگابایت

    حافظه: ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت

    دوربین: ۱۰۸ مگاپیکسل واید + ۸ مگاپیکسل اولترا واید + ۲ مگاپیکسل ماکرو / دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، توان شارژ ۳۳ وات

آخرین مدلی که در این راهنمای خرید گوشی شیائومی تا ۹ میلیون تومان به شما معرفی می‌کنیم، ردمی نوت ۱۲S است که طراحی، رنگ‌بندی و گریپ خوبی دارد. شیائومی در این موبایل هوشمند از پنل نمایشگر ۶.۴۳ اینچی AMOLED استفاده کرده که کنتراست خوب و کیفیت مناسبی دارد. نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی هم تجربه روان و بدون تاخیری را به نمایش می‌گذارد. گوشی ۹ میلیونی شیائومی ردمی نوت ۱۲S از حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند که خیلی زیاد نیست و ممکن است نگاه و کار کردن با گوشی در محیط‌های روشن کمی دشوار باشد؛ با این‌‌حال کار راه‌انداز است و چندان آزاردهنده نیست.

ردمی نوت ۱۲S به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت مجهز شده که شارژدهی آن کمتر از پوکو M۵s است و اگر کاربر پرمصرفی باشید، احتمالا آخر روز نیاز به شارژ مجدد خواهید داشت. این باتری با توان ۳۳ وات، تقریبا در مدت ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه شارژ می‌شود.

این گوشی شیائومی ۹ میلیونی از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل برخوردار شده که عکس‌هایی با کیفیت و محدوده داینامیک خوب را ثبت می‌کند؛ اما جزئیات تصویر خیلی زیاد نیست. با این دوربین می‌توان عکس‌های پرتره خوب با جزئیات مناسب را ثبت کرد؛ البته، گاهی اوقات تشخیص سوژه برای دوربین سخت می‌شود. درباره لنزهای اولترا واید و ماکرو هم باید گفت که چندان تعریفی ندارند. شیائومی برای عکاسی سلفی با ردمی نوت ۱۲S، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسل درنظر گرفته که کیفیت مناسبی دارد و نسبت به قیمت گوشی، عکس‌های قابل قبولی می‌گیرد.

تراشه مدیاتک Helio G۹۶ که در این دستگاه استفاده شده، از پردازنده‌های قدیمی و میان‌رده مدیاتک به حساب می‌آید و برای کارهای معمولی و اجرای برنامه‌های روزانه، عملکرد خوبی را به نمایش می‌گذارد. با این موبایل می‌توان بازی‌های سنگین را روی تنظیمات گرافیکی متوسط بازی کرد؛ اما اگر تنظیمات را بالا ببرید، قطعا با مشکل لگ و کندی مواجه می‌شوید.

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها