|
کدخبر: 328092

گامی به سوی جهانی شدن گردشگری ایران | غرب کشور، قطب این صنعت می شود؟

در نشستی با فعالان گردشگری کشور و استان، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان این موضوع را مطرح کرد: تولید محتوای خلاقانه، حلقه مفقود در معرفی ظرفیت‌های گردشگری در همدان است. این روزها، گستره تبلیغات ظرفیت‌های گردشگری در فضای مجازی توانسته است که به عنوان محرکی برای بسیاری از مخاطبان برای سفر به مقاصد گردشگری خاص شناخته شود.

اقتصاد گامی به سوی جهانی شدن گردشگری ایران | غرب کشور، قطب این صنعت می شود؟

محسن معصوم علیزاده (مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان) گفت: نگاه خلاقانه و نوآورانه به ظرفیت‌های گردشگری برای شناساندن همدان می‌تواند استان را متفاوت معرفی کند و بر این باوریم همکاری بین استان‌ها با هدف تبیین سیاست‌های نوآورانه در مسیر تبلیغات گردشگری می‌تواند مسیر غرب کشور را به یک هدف گردشگری پرمسافر در آینده نزدیک تبدیل کند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: تعامل بین استان‌ها در غرب کشور به یک هم افزایی با برنامه مدون و ارائه خدمات به جذب گردشگر قطعا تأثیرگذار خواهد بود و به عنوان مثال ظرفیت موسیقی کرمانشاه، لباس کردستان، تاریخ همدان و طبیعت لرستان یکی پس از دیگر مکمل یکدیگر و عامل انگیزش سفر مسافرانی است که برای دیدن فرهنگ اقوام حاضرند به اقصی نقاط دنیا سفر کنند. 

او تاکید کرد: برای پویا شدن مسیر گردشگری غرب کشور مدت‌های مدیدی است که دنبال برنامه مدون و اجرای برنامه‌های خلاقانه بوده و هستیم، از این رو از برگزاری رویدادها، حضور افراد تأثیرگذار در فضای مجازی که می‌تواند با خلاقیت، استان‌های غرب کشور را معرفی کنند استقبال می‌کنیم. 

علیزاده افزود: تاریخ همدان دارای غنی غیرقابل وصف است، میهمان‌نوازی مردمانش و چهره‌های فرهنگی و تأثیرگذارش توانسته است پتانسیل گردشگری هنری و تاریخی استان را آن گونه شایسته و بایسته است به ایران معرفی کند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به ظرفیتهای غنی همدان گفت: در حال حاضر ۵۲ مجتمع خدمات رفاهی به گردشگران همدانی ارائه خدمات میدهند، هتل‌های متعدد در ستاره‌های متنوع امکان اقامت را برای مردمی که از لحاظ هزینه‌کرد به دنبال اقامت به صرفه و مدرن هستند فراهم کرده است، 

معصوم علیزاده به ۱۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی که توانسته است گردشگرانی را که به همدان سفر می‌کنند با چالش این مهم مواجه نکند اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات به مسافران در سطح شهر و جاده‌ها یک اولویت برای وزارتخانه میراث‌فرهنگی است و همدان با تبعیت از این سیاست رفاه گردشگران را مد نظر قرار داده و توانسته است در سطح کشور بدرخشد. 

او گفت: ظرفیت راهنمایان گردشگری که دارای تسلط و اطلاعات غنی هستند نیز برای همدان توانسته است یک عامل مهم در جذب مسافران باشد. 

در این نشست معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: شهرستان‌های استان از ملایر تا جهان کوچک و غنی تا تویسرکان با مبل و منبت با طبیعت خارق‌العاده تا لالجین با نام و نشان جهانی در سفال و نهاوند سرزمین سبز سراب‌های پرآب یکی پس از دیگری همدان را به یک مقصد ارزشمند در سفرهای ایران تبدیل کرده است می‌توان گفت هر آنچه هر کجای ایران به گردشگران از طبیعت تاریخ و هنر صنایع دستی ارائه می‌شود همه را همدان یکجا دارد. 

علی خاکسار افزود: نکته حائز اهمیت دیگر پویا بودن زندگی و جریان داشتن حیات اقتصادی در تاریخی‌ترین بافت ایران است روزگاری هگمتانه شهر اقتصادی و اجتماعی در هزاره‌های پیش بود و حالا همین هگمتانه در دل بازارهایی که در آن‌ها اقتصاد و روابط اجتماعی در جریان است در حال جهانی شدن است این بدان معناست که هیچ تاریخی از این سرزمین تفکیک و دور نشده است و مردم جامعه محلی همچنان در کنار تاریخ غنی خود با حفظ حریم تاریخی به زندگی ادامه داده‌اند. 

او عنوان کرد: از شما تأثیرگذاران و فعالان گردشگری کشور دعوت می‌کنیم برای معرفی محور گردشگری غرب به یاری ما بیایید و مطمئن هستیم آینده جهانی در مسیر گردشگری به همدان متعلق باشد و در آینده نه چندان دور شما میهمان ما همزمان با برگزاری جشن همدان باشیم. 

گفتنی است، این فم تور متشکل از ۱۸ فعال گردشگری در حوزه کشوری از راهنما تا برنامه‌ریز سفر و مجری ارائه تولید محتوا برای فضای مجازی از روز پنجشنبه ۱۰ تا روز شنبه ۱۲ خردادماه میهمان همدان بودند این گروه به صورت خودجوش با دنبال کننده‌های متعدد به جای جای ایران سفر می‌کنند و با اقامت، بازدید و دریافت خدمات گردشگری و آشنا شدن با ظرفیت‌های هنری و صنایع دستی تلاش می‌کنند محتواهایی تولید کنند که به واسطه آن دوستداران سفر را برای سفر به جای جای ایران تشویق کنند.

این گروه با سفر به همدان و دریافت حمایت‌های اقامتی و خدماتی از اداره‌کل میراث فرهنگی استان، مجموعه هتل‌های بین المللی باباطاهر، کمیسیون گردشگری شورای شهر، شرکت سیاحتی علیصدر، مجتمع تفریحی توریستی گنجنامه، شهرداری ملایر، شهرداری لالجین و بومگردی خانقالان در روستای سراب کبودراهنگ توانستند همدان را بیش از پیش بشناسند و با تولید محتوای هدفمند در پلت فرم‌های متعدد ظرفیت‌های استان را به مخاطبان گردشگر دوست خود در فضای مجازی معرفی کند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها