|
کدخبر: 328122

خودرو لوکس چینی وارداتی بدون مشتری ماند | قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند؟

هونگچی H۵ به‌عنوان لوکس‌ترین خودروی وارداتی چینی در ایران، با وجود کاهش قابل توجه قیمت، همچنان فاقد خریدار است. پیش‌بینی می‌شود که کاهش نرخ این خودرو همچنان ادامه داشته باشد.

اقتصاد خودرو لوکس چینی وارداتی بدون مشتری ماند | قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند؟

هونگچی H۵ یکی از پرسروصداترین خودروهای وارداتی چینی است که در زمان ورود به بازار خودرو ایران، به‌دلیل طراحی ظاهری جذاب و آپشن‌های متعدد، مورد توجه قرار گرفت. با این حال، این خودرو با استقبال خوبی از سوی خریداران بازار آزاد مواجه نشد و همین مسئله منجر به افت شدید نرخ آن در بازار شده است.

این وضعیت نشان می‌دهد که علی‌رغم ویژگی‌های فنی و ظاهری این خودرو، آن چنان که انتظار می‌رفت، مورد پذیرش مصرف‌کنندگان ایرانی قرار نگرفته است.

افت شدید نرخ لوکس‌ترین ماشین چینی وارداتی

در شرایطی که در مقطعی شاهد نرخ ۱۰ میلیارد تومانی هونگچی H۵ در آگهی‌های بازار آزاد بودیم، این روزها و بنا بر جدیدترین اخبار خودرو، این خودرو چینی با افت نرخ شدیدی مواجه شده است.

هونگچی اچ ۵ درحال‌حاضر در بازار آزاد در محدود ۴.۵ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده، اما با توجه به تقاضای بسیار محدود برای آن، انتظار می‌رود روند افت قیمتش همچنان ادامه داشته باشد و شاید تا اوایل تابستان ۱۴۰۳ به زیر ۴ میلیارد تومان هم برسد.

گفتنی است، نرخ این خودرو در بازار با نرخ کارخانه تفاوت شگرفی دارد؛ به نحوی که بهمن موتور نرخ کارخانه هونگچی H۵ را برابر ۲.۷ میلیارد تومان اعلام کرده است.

هونگچی H۵

درباره مشخصات لوکس‌ترین ماشین چینی وارداتی ایران باید گفت هونگچی H۵ از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت (GDI) برخوردار است که قدرت ۲۲۲ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن‌متر را ارائه می‌کند.

هونگچی

قدرت تولید شده توسط موتور خودرو را یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی آیسین ژاپن به چرخ‌های جلو می‌رساند. سیستم تعلیق H۵ نیز در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی‌لینک است.

مصرف سوخت این خودرو لاکچری هم به‌ازای هر صد کیلومتر پیمایش مسیر، حدود ۶.۶ لیتر اعلام شده است. گفتنی است شتاب صفر تا صد هونگچی H۵ با توجه به وزن ۱۶۳۵ کیلوگرمی آن، برابر با ۷.۸ ثانیه است.

احتمالا برای خیلی‌ها نام هونگچی، مترادف شده با «داس و چکش» ! چراکه این خودروساز چینی، برای چندین دهه به ساخت خودروهای تشریفات و همچنین خودروهای مخصوص مقامات چینی، مشغول بود.

هونگچی۱

هونگچی از سال ۱۹۵۹ میلادی فعالیتش را شروع کرد و با اینکه قدیمی‌ترین خودروساز چینی محسوب می‌شود اما هیچوقت در لیست پرفروش‌ترین برندهای چینی حضور نداشته که البته دلیلش واضح است؛ وقتی خودرویی خاص برای سلایقی خاص می‌سازید، نباید انتظار فروش چشمگیری هم داشته باشید!

هونگچی که در کنار برند بستیون (بسترن سابق) از زیرمجموعه‌های گروه FAW محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۳ پوست انداخت و نسل جدید محصولاتش را با طراحی جدید، آپشن‌های بیشتر و البته قیمت گران‌تر، به بازار چین معرفی کرد. 

منبع: گجت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    مگه چه خبر خاک تو سرتون پرنده سیمرغ که ن یست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها