|
کدخبر: 328188

انتخابات امریکا در گرو ارز دیجیتال / چه کسی رئیس جمهور می شود ؟

جاستین سان، بنیانگذار بلاکچین ترون، از جامعه ارزهای دیجیتالی خواسته است که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از نامزدهای موافق با رمزارزها حمایت کنند. پیش از این، سایر چهره‌های شناخته‌شده در صنعت کریپتوکارنسی نیز درخواست مشابهی را مطرح کرده بودند.

اقتصاد انتخابات امریکا در گرو ارز دیجیتال / چه کسی رئیس جمهور می شود ؟

سان در اظهارات خود، بر اهمیت شناخت جامعه، شرکت‌ها و پروتکل‌های رمزارزی توسط نامزد‌ها تاکید کرد. وی بیان داشت که صدای جامعه کریپتو باید به گوش نامزد‌ها برسد و منافع آنها باید مورد توجه قرار بگیرد.

بیانیه سان پس از آن منتشر شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، حمایت قاطع خود را از حوزه کریپتو ابراز کرد. اگرچه سان به صراحت نام هیچ نامزدی را ذکر نکرده، اما به نظر می‌رسد که اعضای جامعه ارز دیجیتال منظور وی را متوجه شده باشند.

ترامپ در سخنرانی‌های اخیر خود عنوان کرد که ایالات متحده باید در حوزه کریپتو پیشتاز جهان باشد. وی همچنین گفته که هرگز اجازه ایجاد یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را نخواهد داد. موضع ترامپ توسط چهره‌های برجسته‌ای مانند آنتونی پامپلیانو، سرمایه‌گذار معروف، مورد ستایش قرار گرفت.

چارلز هاسکینسون، خالق و هم‌بنیانگذار کاردانو نیز پیش از این بر اهمیت رای دادن به نامزدهای حامی ارز دیجیتال در انتخابات آتی تاکید کرده بود.

همچنین، مارک کوبان، یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران ایالات متحده که به خاطر حمایت از حوزه کریپتو شناخته می‌شود، نگرانی‌های خود را در مورد رویکرد دولت فعلی در قبال ارزهای دیجیتال ابراز کرده است.

او از سیاست‌های سختگیرانه گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) که مانع از سرمایه‌گذاری قانونی در حوزه کریپتو شده و به بسیاری از مشاغل و کارآفرینان آسیب رسانده، انتقاد کرده است.

گفتنی است، حمایت سازمان‌ها و موسسات نیز از نامزدهای حامی کریپتو در حال افزایش است. در اوایل ماه جاری، صرافی کوین‌بیس کمیته‌ای را برای حمایت از نامزد‌های دوستدار ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. این کمیته قصد دارد از نمایندگان طرفدار رمزارزها در مجلس نمایندگان و سنا حمایت کند.

با این تفاسیر، به نظر می‌رسد موضوع ارزهای دیجیتال به یکی از اصلی‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین مسائل در انتخابات آتی آمریکا تبدیل شده است.

دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا اخیراً در یک ویدیوی منتشر شده که در میان طرفداران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال دست به دست می‌شود، حمایت قاطع خود از بیت کوین و ارزهای دیجیتال را اعلام کرد. این چرخش قابل توجه، که در تضاد با مواضع قبلی تردیدآمیز او است، گمانه‌زنی‌هایی را در مورد پیامدهای احتمالی آن برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در آستانه انتخابات آمریکا در ماه نوامبر برانگیخته است.

اظهارات ترامپ توسط تحلیلگر ماکرواسکوپ (MacroScope) در شبکه اجتماعی ایکس مورد بحث قرار گرفت. این تحلیلگر بر اهمیت اظهارات ترامپ تأکید کرد و گفت که پیامدهای حمایت ترامپ می‌تواند عمیق باشد، به خصوص به این دلیل که تغییر مثبتی در سیاست واشنگتن دی‌سی در قبال ارزهای دیجیتال در قیمت‌های فعلی بازار لحاظ نشده است. تحلیلگر ماکرواسکوپ در ادامه توصیه کرد: از نظر تأثیر قیمتی بالقوه بر بیت کوین، این موضوع باید در ماه‌های آینده بسیار، بسیار دقیق مورد توجه قرار گیرد.

البته این موضوع در حالی است که ترامپ  در دوران ریاست جمهوری خود، به‌طور علنی از بیت کوین و ارزهای دیجیتال انتقاد کرد، به ویژه پس از تلاش متا (Meta) برای راه‌اندازی استیبل کوین لیبرا در سال ۲۰۱۹. ترامپ اظهار داشت: من طرفدار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیستم که پول نیستند و ارزش آن‌ها بسیار ناپایدار و بر پایه هیچ چیز است.Ordibehesht 22, 1403 AP

 

 

منبع: رمز ارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها